Monday, September 25, 2006

Hayatta en çok ne olmasını isterdiniz?

Günaydın:-)

Dünkü kasvetli, boğucu, sıkıcı ve baş ağrılı pazartesinden sonra salı güleryüzüyle geldi:-) Dün saat 10 da evin tüm halkı uyumuştu (aslında yorgunluktan sızmıştı demek daha doğru) ve aldığımız bu güzel ve uzun uyku sayesinde kendimi biraz dirilmiş hissediyorum. O nedenle daha iyimserim diyebilirim:-)

Sabah blogları gezerken rastladığım sevgili Gazel Vakti oğluşunun bir kıza yazdığı "I love you" notunu anlatmış, çok hoşuma gitti bıcırığın yaptığı... Ben de bizim dün akşam yemekte "günün nasıl geçti" konuşmasında oğlumun bahsettiği bir konudan yola çıkmak istiyorum:

Canım annemin hazırladığı güzel iftar sofrasında oğlum öğretmeninin yazılı bazı sorular verdiğini ve bunları cevaplandırdıklarını anlattı. Neler sordu diyince bir ikisini söyledi. Daha çok yeni öğrencileri tanımak adına sorulmuş sorulardı bunlar. Bir de "hayatta en çok ne olsun istersiniz" diye sormuş. Bizimki de "dünyadaki bütün kızlar bana baksın" diye cevap vermiş. Gülmekle ağlamak arasında kaldım tabi... Annem "oğlum, doktor mühendis olmak istiyorum diye yazsaydın ya" dedi. O da "anane onlar nasıl olsa olur, bu daha zor ve önemli dedi. Kendine olan bu özgüveni hoşuma gitmedi değil. Ama geçen hafta veli toplantısında oğlumu çok efendi, çok saygılı bulan öğretmen bu cevap karşısında ne düşünmüştür onu merak ettim.

Aziz Nesin'in "Şimdiki çocuklar harika" adlı kitabını hatırladım. Aziz Nesin bu çocukları görse ne derdi? Harika yerine başka sıfat bulurmuydu, yoksa Onun bile kelimeleri yetersiz mi kalırdı?

Gazel vakti'ne de anlattığım birşey var, size de anlatayım. Oğlum daha 2. sınıftayken sınıfında bir kız arkadaşı vardı. Kızın annesi ile samimi olduğumuz ve aynı zamanda komşu olduğumuz için hem sınıfta, hem evde sık sık beraber oluyorlardı. Kız bir gün hem annesinin hem babasının yanında sınıfta ona aşık 7 çocuk olduğunu söylemiş ve isimlerini saymış. Annesi de bizim çocukla arkadaşlığını bildiği için onun neden olmadığını sormuş. O da onunla artık sevgili olmadıklarını, sadece arkadaş olduklarını söylemiş. Ne günlere kaldık!

Daha anaokulundayken bir kıza aşık olmuştu. Hep ondan bahsediyor, doğumgününde çok güzel bir hediye almam için ısrar ediyordu. Onu almak için okula gittiğimde ikisi elele çıkıyorlardı ve sadece 5 yaşındalardı...

Geçen seneki okulunda sevdiği bir kız vardı. Kız hakkaten güzeldi. Sarı saçlı, mavi gözlü... Gözlüğü vardı ben de sırf biraz kızdırmak için "Ama O gözlüklü" dedim. O da olsun anne, evlenince ameliyatla düzeltiriz, sorun değil dedi. Sanırsın evlenmeye karar vermiş koca adam... Bu sene okul değişikliğinde ondan ayrılacağı için üzgün gibiydi ama çabuk unuttu. Bu okul değişikliği nedeniyle en büyük sıkıntısının "anne, ya güzel kız bulamazsam" olduğunu söylediğinde ne diyeceğimi şaşırdım. Benim oğlum biraz maçomu ne? İyi de kime çekti?

Eminim ki hepiniz çocuklarınızla bu tip diyologlar yaşıyorsunuz. Gençlerin durumunu tahmin bile edemiyorum.

Umarım hayatta ne isterlerse o olur. Ama benim oğlum doğru bir karar vermemiş, onun yerine ben yazıyorum: "Oğlum iyi yürekli bir insan ile güzel, huzurlu ve sağlıklı bir yuva kursun, hayırlı çocukları olsun, başarılı olsun ve sonsuza dek mutlu olsunlar..." Bir anne başka ne diler?

Renkli Günler:-)

7 Comments:

Blogger Damak Tadı said...

Selamlar,
Sayfan çok renkli ve heyecanlı geldi bana.Tıpkı bir romanın sayfalarını okurken ve arkasından acaba ne oldu veya olacak dersiniz ya aynen öyle geldi bana..Çok keyif aldım inanın.İznin olursa linke ekleme yapabilir miyim siteni.? Benimde kuzenim ve eşi mimardır ama senden yaşca büyükler..

Gelelim minik ama ruhça büyümüş sevimi oğluna..Öncelikle Allah nazardan saklasın,zihin açıklığı versin ve en önemlisi çok güzel yerlerde olduğunu sana göstersin.))

Çocuk bunlar henüz adı üzerinde,daha çok şeyler söyleyip şaşırtacaklar seni ve ev halkını.)) Ne de tatlı tatlı konuşmuştur ayy çok severim böyle bıcır bıcır konuşanları..

Şey ben yine çok konuşmaya başladım,kendi sayfamda hiç bu kadar yazmıyorum sadece sevdiğim haz aldığım kişilerin sayfaların da nedense yazma gereksinimi duyuyorum.Sanırım bu da bir çeşitlilik olsa gerek,nasıl mı diye soracaksan inan bende bilemiyorum..Çok uzatmadan kaçıyorum,yine başını ağırtmışsam lütfen bağışla.)

Ailecek sevgiyle kalın,yüzünüzde hep tatlı tebessümler,evinizde de güzellikler olsun.Tatlı delikanlıyı da burdan öpüyorum..

Selamlar.

6:00 AM

 
Blogger renkler said...

Sevgili Damak tadı,

Sen de blog sahibisin, sana da güzel yorumlar gelince ne çok sevinirsin değil mi? Beni çok mutlu ettin. Bu yoğun ve yine stresli iş gününde beni mutlu ettin sağol. Linkine eklersen çok sevinirim ve bildiğim kadarı ile linke ekleyen ilk sen olucaksın.

Renkli güzel bir akşam diliyorum canım:-)

6:29 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Şu işe bak (Bu konuyla ilgili) Daha geçen gün Bloğuma hangi fotoğrafı koymuşum bir bakın bakalım !!

Hayatta en çok ne olsun istersin sorusuna""""
Dönem dönem değişik cevap verirdim. Yani küçükken kızlar baksın!! Orta okulda çok çalışkan olayım
Lisede zengin olayım..

Üniversitede Bir bitirsem hele!!

Bitince..
OHH
Amannn
Sanırım Dönem dönem istediğimiz için çok bir manası yok . siz nedersiniz..

7:20 AM

 
Anonymous Anonymous said...

oglusun cok sirinmis:) nasilda simdiden isini garantiye almis yaa cok seker :) benimde ilkokulda cok deli bir askim vardi hatta yillar sonra bir araya bile gelmisizdir, boyle seyler cocuk psikolojisinde cok etklili, ne kadar sansli ki sizin gibi bir annesi var... onu benim yerime kocaman opun olur mu?

sevgiler,

7:25 AM

 
Blogger renkler said...

Keep Out, bloğuna şimdi baktım. Konu çok popüler galiba:-)

Salıncakta iki kişi, yazın çok içtendi teşekkür ederim:-) Resmindeki pembeye bayıldım bu arada...

7:28 AM

 
Blogger mom said...

Merhaba:)
2 yasindaki oglumun daha simdiden gordugu kizlara (kendinden buyuk yada kucuk farketmez guzel olmalari yeterli) sarktigini dusunursek gercektende simdiki cocuklar bir harika:))
Buyuyunce basimiza neler gelicek cok merak ediyorum.
Oglusun icin dileklerin cok gusel bende amin diyorum buradan:)
Sevgiler,

7:33 AM

 
Blogger renkler said...

Sevgili Mom,

Teşekkürler, aynı dileklerim hepimizin çocukları için, o 2 yaşında kızlara sarkan şirin oğluşun için de:-)

7:35 AM

 

Post a Comment

<< Home