Monday, September 25, 2006

İmdattt! Saçlarım Dökülüyor!

Aslında yeni birşey değil, geçen sen çok büyük bir üzüntü geçirmiş ve saçlarım ciddi bir biçimde dökülmüştü. Sevgili Kuaförüm bir doktora gitmemi söyleyince iyice paniklemiş ama yine de doktor lafından irkilerek gitmemiştim. Eşim bana Sebestian'ın serumlarından alarak sabırla hergün masaj yaparak sürmüştü sağolsun. Bu gerçekten iyi gelmişti, saçlarımın dökülmesi azaldı ama dökülenler tekrardan çıkmadı. Topladığım zaman küçücük bir atkuyruğu oluşturabiliyorum artık...

Oysa ne kadar gür saçlarım vardı. Geçenlerde sevgili dostum Wish eski bir resmimi görüp, ya ne kadar gürdü saçların diye beni pek güzel bir teselli edince tekrar saçlarıma taktım. Dökülmeler tekrar başladı. Dün banyo yaptıktan sonra elimde dökülmüş bir avuç dolusu saç ile buldum kendimi. Moralim o kadar bozuldu ki.

Annem de senelerdir saç dökülmesinden dert yanar (diyebilirim ki kendimi bildim bileli) Her seferinde saçsız kalacağım der ama Maşallah saçında bir azalma olmamıştır. Benim ise zaten saçlarım incecik, bir de azalınca iyice söndü gibi geliyor.

Şu üstteki resmi saçımı biraz anlayasınız diye koydum. Geçen kış sonunda özel bir gün için topuz yaptırmayı aklıma koydum. Yıllardır hiç topuz yaptırmamıştım ve internetten de bir arama ile pek çok model ile kuaförüme koştum. Aslında o gün yapacağı bir deneme olacaktı çünkü o gün o kadar özeldi ki bana yakışmayacak bir modeli yaptırma riskini göze alamazdım. Kuaförümün isteksiz bir şekilde yaptığı topuz olmadı tabi. Çünkü azıcık saçım vardı. Hayallerimdeki gibi üstte bir kabarıklık oluşturacak, hatta yanlardan bukle bukle sarkacak, doğal dalgaları ile sımsıkı olmayacak bir topuz meydana getiremedik. Ek saç fikri de bana hep irrite edici gelmiştir. Eve geldiğimde annem belki bininci kez "sana topuz yakışmıyor, kulakların kepçe" gerçeğini yüzüme vurdu. Kulaklarımı Japon yapıştırıcısı ile yapıştırmayı akıl edecek kadar zeki olmadığım için anneme hak vermekten başka çarem kalmadı. Ben de Grace Kelly saçı yaptırdım ki fena olmadı, klasik ama zarif bir saç biçimiydi ve gerçekten yakıştı, kulaklarım da gizlendi sayılır:-)

Peki ben ne yapayım? Geçen uyguladığım gibi serum kullanabilirim ama gidenler gelmiyor ki! Gerçekten bir doktora gitmelimiyim? İş o kadar ciddi boyutlara ulaşmış olabilir mi? Eskisine nazaran evet, epey fark var ama benden daha cılız saçlılar da çok. Offf... Allah başka dert vermesin tabi, ama saçımızdan da olmayalım değil mi?

Renkli günler ve gür saçlar diliyorum:-)

10 Comments:

Blogger me said...

bence hemen gitmelisin dr.a ,nedenini öğrenmen gerekiyor,ona göre bir tedavi uygulandığında giden saçlar da gelir belki.

3:11 AM

 
Blogger renkler said...

İnşallah Pru, bendeki şu doktor korkusu olmasa...

3:12 AM

 
Blogger huysuz said...

benim de bir arkadaşımın saçı çok dökülüyodu. böyle yumurtalı, bepanten ve e vitamini ampullü bir karışım vermiş doktor. her gün sürdü ve 1-2 ay sonunda acayip gürleşti o saçlar gözümüzün önünde.
bence de kesin git, çözüm seni çok rahatlatabilir. hem başka doktordan korkulabilir belki ama dermatologlar gayet zararsız :))

5:49 AM

 
Blogger renkler said...

Umarım zararsızdırlar sevgili Huysuz ve Tatlı:-) Doktor korkumu da açıklayayım: bana kötü bir haber verilmesinden endişelenirim hep... Nasıl bir psikolojiyse benimki

7:15 AM

 
Blogger gazel vakti said...

Kısacık saçlarım var ama benım de döklüyor.Bak sen görmüyosın demincekkılavyenin yanına 3 ay pardon 4 tel döküldü.Bir mevsimdendir derim ben iki taktıkça daha fazla dökülür.Huysuz ve tatlının dediği şeyi yapardım önceden çok faydasını gördüm.Şidi çocuklardan fırst bulup yapamıyorum.1 yumurta sarısı, 1-2 damla sızma saf z.yağı. bepanten iğne, e vitamini iğne cam bi kapta bulamaç yapılıp saça sürülüp bekletiyosun.Son durulama suyuna sirkeli su.Vay be tarifi unutmamışım.Umarım iyi gelir.

12:43 PM

 
Blogger KUGUU said...

Aklina taktigin kadar degildir mutlaka ama senin gozunde buyuyorda olabilir RENKLIcgm. Yukaridaki tarifi dene istersen bir de.

1:23 PM

 
Blogger renkler said...

Sevgili Gazel vakti, tarif için teşekkür, deneyeceğim umarım iyi gelir...

Sevgili Kuğu, belki biraz abartıyorumdur:-)

10:40 PM

 
Blogger Damak Tadı said...

Selamlar,Sayfamı ziyaretinden dolayı çok teşekkür ederim.

Aynı sorun bende de var gitgide artıyor ne yapacağımı şaşırmış durumdayım.Doktor korkusu bende de var hemde çok fazla.( Yinede korka gittim fakat sonuç alamadım.Benden sana dostane bir tavsiye gidecek olduğun doktor veya doktorları iyice araştırmanı ve test yapan doktorları bulmanı öneririm.En azından canlı kök'den sonuca ulaşabilinsin.Yoksa psikolog gibi karşına alıp da konuşan doktorlardan uzak dur,sadece paran gidiyor.))Lütfen kusuruma bakma bunları burdan sana yazdığım için.
Huysuz ve tatlı'nın vermiş olduğu karışımı da dikkate almanı öneririm.Umarım saçları dökülenler en kısa zamanda gür olmasada güzel saçlarına geri dönebilsinler.

Kusuruma bakma lütfen biraz uzun yazıp vaktini aldığım için.

Sevgiyle kal daima..

Gül

5:45 AM

 
Blogger renkler said...

Sevgili Damak Tadı,

Önerilerin için teşekkür ederim.

Uzun yazmana kusura bakmam mümkün değil, benim de yorumlarım hep uzun oluyor.

Renkli tatlar:-)

5:50 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Arkadaşlar ben de saç dökülmesinden şikayetçiyim, özellikle bir bayan olarak bu sorun beni ciddi etkiledi ve en sonunda doktora başvurdum. Doktorum bepanten iğne ve m-furo losyon verdi.Dökülmem ciddi şekilde azaldı ayrıca bu losyon saç diplerimde var olan yanma hissini de çok azalttı. Umarım saçlarım da biraz daha sıklaşır. Bu sorunu olan herkes hemen doktora başvursun, yüzleşmek bazen zor oluyor ama geç kalırsanız çok pişman olursunuz.

7:34 AM

 

Post a Comment

<< Home