Monday, November 13, 2006

Hoş ve de boş bir post...

Şu bloglara yorum yazan bazı tipler vardır, seni aşağılar, yazılarının boş olduğunu, işe yaramadığını söyler, ya da dalga geçer veya tersi düşüncelerini kavgacı bir şekilde söyleyerek insanları kırar. Bu yorumlar aslında sadece blogger'ın kişiliğine değil, onu okuyan arkadaşlarının kişiliğine de bir tür saldırıdır.

Bu tip saçma sapan yorumlar yüzünden bloglarını kapatanlar veya kapamaya karar verenler olmuştur. Blog kapatılmassa bile blogger'ın asabı bozulur ve gününün küçük bir parçası bunalabilir. Boşver aldırma denir ama insan bu, makina değil ya! Hele biraz da üzüntülü günlere denk gelirse...

Bu tip adamlar ayrıca blogger filan da değildir. Genelde isimsiz tipler veya blog açmamış ama sahte, saçma sapan bir isim almış beyler veya şakacı!!!!! bayanlar tarafından yazılır bu kin dolu laflar.

Neden yazıldığına gelince: Bunu ben söyleyemem, çünkü bu adamların psikolojisini inanın anlayamıyorum.

Mesela sevgili arkadaşım Salıncakta iki kişinin bloğuna isimsiz bir tip girmiş, ne boş bir dünyan var diye saldırmış! Sana ne be adam? İlla yazılan herşey edebi mi olmalı? İlla sürekli siyasetten, dünya sorunlarında, edebiyattan mı bahsedelim? Gerektiği zaman buradaki tüm arkadaşlar bunu yapabilecek yetenekte, gerektiği zaman zaten yapıyoruz. Bu blogların çeşitli kurulum amaçları var. Kimisi yemek konusunda çok marifetlidir, neden bunu insanlarla paylaşmasın? Veya bloğunu sıfr bir yemek defteri gibi de kullanabilir... Bir kişi el sanatlarını buradan tanıtmaki hatta satmak isteyebilir, bunalımda bir ev kadını buradan çığlık atmak isteyebilir, işinde rahatsız bir kişi sorunlarını anlatıp rahatlayabilir, bir başkası çocuklarına bırakabileceği bir aile günlüğü hazırlayabilir, kimisi sırf yazmak için yazabilir, benim gibi biri anılarını yazabileceği bir dolu sayfa bırakmak isteyebilir, diğeri aldığı kıyafetleri gösterebilir, başkası makyaj tekniği anlatır... SANA NE?

Hayır anlamadığım boş diye nitelendirdiği yazıları niye okuyorsun, zamanını niye harcıyorsun? Bir de herkesin fikri aynı olmak zorunda da değil. Ben boş bir insan da olabilirim, boş boş yazabilirim, bunlar kimseye birşey vermiyor olabilir... SANA NE?

Neden insanlar birbirlerine karşı bu kadar tahammülsüz? Bizim burada çıkar ilişkilerine dayanmayan, birbirimizin yüzünü dahi görmeden kurduğumuz dostluklar neden başkalarını rahatsız ediyor? Nasıl bir ruh halidir bu? Bir bilen bana söylesin

Ben bir sürü siteye girmişimdir şimdiye kadar, beğendiğimi okurum ve sık sık girerim, arkadaşlarım beni biliyor... Ama o siteden hoşlanmadıysam, bana birşey vermediyse bir daha girip okumam, illa yorum yazıp ne biçim siten var senin demem...

Sabah sabah sinirlendim yine. Oysa başka şeyler anlatmayı planlıyordum. Konu boş bir konuydu:-) Azıcık özetleyim. Dün annem oğluma omlet yapıyordu. Ben o sırada aç aç mutfakta iş yaptığım için omlete takıldım tabi. Ne canım çekti! Bir lokma bile atamazdım çünkü içinde salam vardı ve bayağı bi tereyağında yapılmaktaydı. Bu sabah yaparım diye düşündüm. Anneme "omleti nasıl yapıyorsun?" diye saçma bir soru sordum. Yüzüme acıklı acıklı baktı, "bu yaşa kadar öğrenemediysen bu saatten sonra ne anlatayım" demedi sağolsun ama düşünmüştür. Sabırla "yumurtayı kırarsın, çırparsın, tuz karabiber atarsın, yağı biraz tavaya koyar, kızınca yumurtayı atarsın vs vs..." şeklinde anlattı.

Ben aslında bir sürü zor ve uğraş gerektiren yemek yaparım ama bazen kolay yemeklerde dururum. Beynimin bir tarafında olan bir problemmidir bilmem. Aynı durum okul hayatımda da olmuştur. En zor problemleri çözerdim ama çok basit,sıradan bir soruda takılabilirdim. O nedenle herkesin döküldüğü sınavlar benim en başarılı sonuçlar aldıklarım olurdu...

Neyse bu sabah omlet yaptım çok şükür. Öyle omleti çok yapan bir tip değildim, ama işte oldu. Alkışşşş!!! Arasına peynir maydonoz koyup ikiye kaparken biraz dağıldı, spatula sonradan aklıma geldi de... Neyse bu sabah da aç kalmadık:-)

Arkadaşlar, coşmuşum yine, ben kaçıyorum. Sizi öptüm:-)

Renkl, günler:-)

24 Comments:

Blogger EBRU said...

Saçma sapan yorum yazan o kendini çok akıllı hissedipte blog sayfalarını aşağılayan sivri zekalılara ben de sinir oluyorum. Bana da kendi sayfama yönelik değil ama takip ettiğim birkaç sayfa hakkında saçma sapan şeyler yazan birkaç yorum gelmişti. Yorumlar önce benim mail adresime geldiği için okur okumaz yok etmiştim. Ama sinir olmuştum yani.Senin de dediğin gibi madem boş şeyler yazıyoruz neden okuyup vaktini boş şeylerle harcıyorsun ki yazıyorsak bile sana ne üstüne vazife mi... Bence bu yorumları yapan kişilerin kendisi boş. Ya da yazılan bazı şeyler onlara dokunan şeyler ne bileyim başka açıklaması var mı? Ben anlamıyorum. Yaptığın omlete gelince ellerine sağlık. Sabah sabah güldürdün beni. Tarife gerek yok canısı. İçine ne koyarsan o malzemeli omlet olur. Yaptığında güzeldir muhakkak. Öptüm sevgiler...

11:51 PM

 
Blogger - said...

Canım çok haklısın, insanlar bir garip.Dediğin gibi boş bulduysan niye okuyorsun ki.Üstüne bir de yorum yazıyorsun.Bazı insanlar gerçekten diğerlerinin mutlu olmasıyla mutsuz oluyorlar.Ben herkesi kendim gibi sandığım için böyle insanların var olabileceğine inanmazdım ama varmış.
Bu arada 3 kiloya çok sevindim, bir önceki postunu görmemişim.Bravo sana : )))

11:57 PM

 
Blogger renkler said...

Ebrucuğum bu blogları aslında kendimiz için açıyoruz, bunu ,isteyen okur, istemeyen okumaz dimi? Milletin işi gücü yok herhalde:-)

1:10 AM

 
Blogger renkler said...

Kelebekçiğim, biz zaten bir yönümüz ile safız sanırım, herkesi kendimiz gibi sanıyoruz... Kilo veriyorum galiba ama bu hafta çok verdiğimi sanmıyorum, göbek yerinde hala:-)

1:11 AM

 
Blogger Yaz said...

Bahsettiğin insanları bende anlamıyorum. Eğer beğenmediysen okumazsın bir daha da uğramazsın o bloga. Yok bunlar hem okurlar hem de sinir bozucu saldırgan yorumlar yaparlar. Burası özgür bir ortam kimsenin birilerine beğendirmek gibi bir kaygısı yok ki Herkes canının istediğini yazar beğenmeyen de okumaz.

1:45 AM

 
Anonymous Anonymous said...

cok haklisin canim ya, böyle tip insanlar ne kadar sacma seyler yazarlarsada yazinlar, insanin yine o günkü icin aklina takiliyor, o isimsiz kisi banuya az yorum birakmadi, piskopatmi ne bilmiyorum ama o sahisa kimse yardim edemes herhalde, yada erkek delisi:) Bosanmis yaa, sonrada nisanlanmis ve cok da zenginmis nisanlisi:) Sayfasini kapatmadan önce böyle tür seyler yazmisti. Degmez diyorum, ben. Takmiyacaksin iste, ignore edeceksin ki , o kiki catliyacak.
Bak suan sana ben yorum yaziyorum ve tam yorum yazarkende bana mail geldi, sende bana yorum birakmissin:) Tesadüve bak:)

Öpüldün, buara omleti merak etim, resim cekseydin keske.

1:53 AM

 
Blogger Damak Tadı said...

Selamlar tatlım benim,
Ben önce anneneden ve omletten başlamayı tercih ettim.
Yazıyı okurken nasıl güldüğümü sana anlatamam haliyle de burda anında sinyalleri çekmiş oldum.(güzel,sesli,sessiz,asabi buna benzer ne türler..Olmaz deme oluyor işte.))) Annene bayılıyorum ve içinden geçirdiklerini veya senin öyle zannetmende ki bakış açın beni inan mahvediyor.ilahi sen iyi ki seni tanımış ve sevmişim canım.Omletini afiyetle yedin mi?? Sakın verdiğin 3 kiloyu geri alma tatlım,aman dikkat et..

Gelelim bu tür hasta beyinli kişilere!! Bunların kimi bu işi zevk için yapıyorlar ve mutlu oluyorlar.Bunların tıp dilinde bir isimleri vardı pek isim aklımda tutamadığım (bu konuda özürlüyüm)için yazamıyorum.İlk başta bana da yazdılar neyseki herşey yolunda şimdilik.Aman dilimi ısırdım olmasın diye.Bu kişilerde aynı zamanda meraklıda olup çaktırmadan o siteleri takipe alıyorlar.Uzun lafın kısası dileyen dilediği yere yorum yazar ve sayfasını takip eder.Burda tüm arkadaşlar iyi veya kötü emek verip paylaşım yapmışlar ve yapıyorlar.Bu tür kişilere yazık bence..Bunlarla yorumu doldurmak istemiyorum desemde doldurmusum bilem.

Canım geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkürler..

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum,sevgiyle kalın.Anneciğe de hürmetler ve sevgilerimi gönderiyorum..

2:03 AM

 
Blogger renkler said...

Yazcığım, istersem bloğumda saçmalayabilirim de burası benim sonuçta... Sadece burada değil, tüm hayatımda fikirlere saygısız kişilerden hiç hoşlanmam. Tabiki de benim düşündüğüm gibi düşünmeyebilir, burada bunu dile getirmesi normal ama saldırganca ve saçma bir şekilde değil...

2:40 AM

 
Blogger renkler said...

Sevilaycığım, aynı zamanda yorum yazmışız ha? Kalp kalbe karşıdır derler:-)

Omletin resmi çekilecek bi hali yoktu valla. E bu benim ilk omletim sayılır:-)

2:41 AM

 
Blogger renkler said...

Gülcüğüm, yazılarımla ilgili söylediğin güzel şeyler için çok teşekkür ederim. İnşallah bir gün annemi tanırsın:-) Senin de haftan güzel olsun canım...

2:44 AM

 
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Blog yazan kişiye ait olduğuna göre istediği gibi yazar bu kime ne ki. Burada ilaki ağır konuları yazacağız diye sözleşme mi imzalıyoruz:) Amaç günün stiresinden kurtulup keyif almak diyorum:))

3:48 AM

 
Blogger renkler said...

Ceydacığım, aynen dediğin gibi düşünüyorum.... Bence abuk yorumlar yapanlar da bunu denese hayattan daha çok keyif alırlar...

4:41 AM

 
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Stres yapıp, stires yazmışım ayol:)))

5:21 AM

 
Blogger KUGUU said...

Biz bizi seviyoruz .... kime ne... kiskananlar caaatlasin:)) (burayi melodili okuyun efenm pls:)

5:28 AM

 
Blogger renkler said...

Ceydacığım stires yapma, olur öyle yanlışlar:-)

Kuğucuğum, hem melodili okudum, hem de içimden melodi eşliğinde oynadım:-)

6:12 AM

 
Blogger Bocuruk said...

Blog sahibi olma isteği nedenlerini o kadar güzel sıralamışsın ki. En hoşuma giden belki burda çığlık atmak istiyordur demişsin ya orası. Yemek blogu da olsa kişisel günlük de hepsi bir anlamda çığlık atmak kendini duyurmak. Bunu da kimseye zoraki sunmuyoruz değil mi ? Ama bu tür insanlar tatminsiz bence ve birilerini rahatsız ediyor olmakla besleniyorlar.
Rejiminin iyi gitmesine sevindim. Yine diyorum darısı başıma. Kırk kere söylersem olur belki :)

11:09 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Ben bu tur yorum yapanlara sadece gulup geciyorum... Ciddiye bile almıyorum cunku..

12:59 PM

 
Blogger akçahan said...

Merhaba

Lüzümsuzluk parayla olmadığı için yapılıyor arkadaşım. Ağzı olan konuştuğu gibi parmağı olan da yazıyor ne yapalım. Adam aldırma da gel geç demekten başka çaresi yok, sinirlere yazık.

Omlet afiyet olmuş, ellerine sağlık.

Sevgiler

9:48 PM

 
Blogger renkler said...

Bocurukçuğum, kesinlikle çığlık atılabiliyor bloglardan. Hangimiz üzgün ollduğumuz dönemlerde buraya yazarak rahatlamadık? Hangimiz birbirimizin desteği karşısında yanız olmadığımızı anlayıp mutlu olmadık? Bu mutluluğa varamamış tipler konuşuyor işte... Bu arada kırk kez söyleme, bir kez yap:-) Hadi başla rejime ama...

10:39 PM

 
Blogger renkler said...

bgm, genelde dikkate alınmıyor ama bazen sinir bozucu olabiliyorlar, hele bir de musallat olurlarsa...

Kendini kandırma, doğumdan sonra o göbek bana yadigar kaldı, en zayıf anımda bile birazcık vardı. O kadar da mekik yapıyorum...

10:40 PM

 
Blogger renkler said...

Akçahan, bir omlet yaptım olay oldu, valla beceriksiz bir kadın değişilim, sadece basit ve pek sevmediğim, ilgi duymadığım yemekleri kafam basmıyor. Eeee herkesin bir ilginç özelliği vardır dimi?

10:42 PM

 
Blogger Asortik Krep said...

Kilo vermene gerçekten çok sevindim :)
Gereksiz yere takılanları fesat buluyorum..Herkes kendince bir sebeple yazıyor bloğunu ,saygı göstermek lazım..
Omleti kapatmadan çevirebilirsin de..Yani tavada..ve üstünü kapatırsan iyi kabarır :)

6:04 AM

 
Blogger renkler said...

Asortikçiğim, teşekkür. Omletin arasına pyniri bolca koydum, içine atsam belki yanardı ve altına yapışırdı diye düşündüm. Omlet cahili olaraktan yani:-)

6:23 AM

 
Blogger Erkin said...

Ne güzel renklerin var:) Darısı herkesin başına...

11:55 AM

 

Post a Comment

<< Home