Tuesday, November 21, 2006

Öğretmenler günü hediyesi

Sevgili arkadaşlarım, öncelikle size güzel bir haber vereyim. Bir süre tartılmayacağım diyordum ama dün spor salonunda yine dayanamadım ve tartıldım. Geçen perşembe gününden beri 800 gram vermiş bulunmaktayım. Yani kilo vermeye tekrar döndüm çok şükür. Bu durumda yaklaşık 3.60 kg vermiş oluyorum. O nedenle çok mutluyum.

Bugün sizden bir yardım isteyeceğim. Özellikle öğretmen ve veli arkadaşlarımdan. Biliyorsunuz cuma günü öğretmenler günü. Oğlum "anne öğretnmenime hediye aldın mı " diye sorunca ayıldım. Hayır, almamıştım. Eski okulda bu işi sağolsun çok iyi çalışan ve benim de arkadaşlarım olan sınıf anneleri yapıyorlardı. Bizden para toplayıp öğretmene güzel bir hediye alınıyordu. Biz de ayrı ayrı ne alacağız diye düşünmüyorduk.

Şimdiki sınıf annesini sadece toplantıda gördüm ve bir daha ne adı geçti, ne de gördüm. Hiçbir veliyi tanımıyorum. Aslına bakarsanız hiçbir veli birbirini tanımıyor. Ben böyle sınıf görmedim. Herhalde son sene olmasının da payı var.

Neyse, şimdi ben ne hediye alayım? Öğretmenimiz bayan. Eşimin işyerinde bir arkadaşı herkesin yarım altın aldığını söylemiş. Bu bana hoş bir davranış gibi gelmiyor nedense. Ha parayı eline vermişsin, ha altın almışsın. Ama herkes böyle yapıyorsa ben de salak durumuna düşmeyeyim.

Arkadaşlar ne olur yardım edin. Ne alalım öğretmene? Değeri ne olmalı. Ya bizim zamanımızda çiçek filan alırdık ne güzel. Ne oluyor yahu? Hayır alalım almasına da bu altın filan işleri bana biraz ters geliyor. Ya öğretmene de ters gelirse. Aslında aynı değerde başka bir hediye daha hoş olmaz mı? Ne bileyim...

Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar...

29 Comments:

Blogger - said...

Canım öncelikle 3,6 süper, harikasın çok sevindim.Aynen böyle devam...

Geçen gün bizde de böyle bir konu geçti, kocişimin ilkokul öğretmeni bizdeydi (hala görüşüyorlar ailecek), ben dedi şimdiki öğretmenleri anlamıyorum hediye almayınca tavır filan yapıyorlarmış.Biz utanırdık, çekinirdik hediye kabul etmeye (özellikle pahalı olanlarını) dedi.
Biz çocukken de öyle değil miydi anca mezuniyette filan büyük bir hediye alınırdı öğretmene, öğretmenler gününde çiçek götürürdük, minik bir ev eşyası götürürdük.Altın bana da hiç güzel gözükmedi.Bence ufak ama şık bir ev hediyesi alabilirsin.

Sen en uygununu bulursun zten, öpüyorum...

11:34 PM

 
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Kilo vermeye tekrar başlamana çok sevindim canım:)

Cumartesi hatırladım ben de öğretmenler gününü. Evet katılıyorum valla sınıf anneleri vardı ve hallediyorlardı ama burada da bu yıl kimse kimseyi tanımıyor. Ben de bilemedim bir türlü. Altın bana da doğru gelmedi. Yine evinde veya kendisinin kullanacağı bir şey olması daha dogru olabilir. Şimdi yazarken aklıma geldi şık bir organiser olabilir. Yıl içinde kullanabilir rahatlıkla. Ben pek severim de:))

1:24 AM

 
Blogger tontontombo said...

Kilo vermene çok sevindim, devamı da gelir inşallah:)
Benim çocuğum yok ama etrafımdan duyduğum kadarıyla, fular, çerçeve tarzı hediyeler alıyorlar.Mesela paşabahçede çok güzel ve uygun fiyatlı mumluklar oluyor.Altın fikri bana da hiç iyi gelmedi, hatta kusura bakma kaba geldi.

1:58 AM

 
Blogger renkler said...

Kelebekçiğim. Senin kilo da durdu bu sıralar değil mi? Umarım yarın birden kilo verirsin. Benim iki günde oldu, haftasonu biraz bozduğum düşünülürse...

2:29 AM

 
Blogger renkler said...

Ceydacığım sağol. Şık bir organiser olabilir haklısın. Eşim şık, kaliteli bir kalem diyori belki bir kombinasyon olabilir...

2:31 AM

 
Blogger renkler said...

Tombocuğum. Paşabahçede hoş şeyler oluyor. Altın fikri cidden kaba. Bu konuda tüm öğretmenlerden özür dileyip bir duyduğum birşeyi anlatacağım. 10 yıl önceydi. Annemin bir arkadaşının kızı bizim bir komşumuzda okuyordu. Yani iki tarafı da iyi tanıyoruz. Anneme şunu anlatmış. Öğretmene bir çanta alıp götürüyor, öğretmen memnuniyetsiz alıyor. Ayrıca kadın sınıf annesi. Sonradan diyorki, bu ,işleri bilmiyorsun herhalde, altın filan alınır diyor. Annemin arkadaşı da şok olup sınıf anneliğinden ayrılıyor ve bir daha asla hediye almıyor. Her öğretmen aynı değil tabi. Lütfen öğretmenlerimiz alınmasın. Her meslekte olduğu gibi bu meslekte de çeşit çeşit insan var.

2:34 AM

 
Blogger deriella said...

rankler perşembedeb bu yana -800gr çok gzl. tebrik ederim.
öğretmen bir anne babanın çocuğu olarak hediyeden hazzetmediklerini söyleyebilirim. özellikle altın konusunda tamamen katılıyorum ha para vermişsin ha altın. bir demet çiçek ve üstünde öğrencisinin el yazısıyla bir kutlama kartı en güzeli bnce. ama illa hediye alıcam diyorsanız mütevazi ve sade bir ev hediyesi uygun sanki.
kolay gelsin
sevgiler

3:10 AM

 
Blogger renkler said...

Deriellacığım, teşekkür ederim. Benim de annem emekli öğretmen. Biz öyle hediye falan bilmezdik diyor. Ama şimdi bir mıda var ya. Herkes birbiri ile yarışıyor saçma bir şekilde. Ben öğretmen olsam çok utanırdım herhalde pahalı bir hediye geldiğinde. Bir şey alacağım çünkü oğlumun içinden geldi... Paşabahçeden bir ev hediyesi olabilir diye düşünüyorum şu anlarda...

3:20 AM

 
Blogger Damak Tadı said...

Canım kutlarım seni çok iyi gidiyorsun bu arada.Lütfen aynı şekilde deva et.Bana da heveslik geldi bende başlayacağım haftaya kısmetse.))

Bu hediye işi de ayrı bir konu.Altın almak banada güzel gözükmüyor,bence bu konuya hiç takılma.Arkadaşların fikirleri çok güzel onlardan birini değerlendirebilirsin.Şimdi her yerde Yılbaşı için şık şeylerde gelmeye başladı.Burda maksat hatırlanmak canım..Yinede sen en iyisini bilirsin.Şimdiden sana kolay gelsin tatlım.

Sevgiyle kal..

4:33 AM

 
Blogger kedi said...

Evet Renkler beni mi çağırdın?Geldim geldim:))
Öncelikle şimdiye kadar hiç altın almadığımı söylemek isterim çünkü bununa ilgili net ve sert tavrımı hem velilerim hem de öğrencilerim iyi bilirlerdi.Altın kadar itici ve satın alınma hissi uyandıran kötü bir hediye şekli düşünemiyorum doğrusu.Eğer tüm veliler altın alıyor ve öğretmen birtek sen almadığın için tavır yapacaksa artık ne diyeyim Renklercim?Elini başının arasına lıp kendi düşünsün o haline,yazık yani.Sen kendini kötü hissetme .

Hediye istemediğimi ne kadar uyarırsam uyarayım yine de gelirdi.Bence en anlamlı hediye öğrencinin kendi elinden çıkmış,manevi değeri büyük hediyelerdir ki hâlâ saklarım onları.

Beraber tuhafiyeden kurdale,boncuk,nazarlık,çiçek vs.alıp güzel bir masaüstü süsü,suvarsüsü vs.yapsanız,ne dersin?

4:44 AM

 
Blogger renkler said...

Gülcüğüm, sen öyle güzel yemek yapıyorsun ki nasıl rejim yapabilirsin bilemiyorum. Altın filan almayacağım zaten, ne kıroluk o! Bakacağız artık birşeyler. Öptüm canım.

5:03 AM

 
Blogger renkler said...

Biyonikçiğim, keşke öğretmenimiz sen olsaydın:-) Bence bizim öğretmenimiz de öyle pahalı hediye kabul edecek biri değil, tabi bilemezsin. Oğlumla bir kart hazırlayacaktık, dediğin türde birşey de güzel olabilir.

5:03 AM

 
Blogger renkler said...

Mercancığım, ben de öğretmen olsam çiçek isterdim. Okulun verdiği karar doğru aslında. Şimdi bazı okullarda hediye alabilen öğrenci var, alamayan var. Alamayacak çocuk o durumda kötü olmaz mı? Aslında öğretmenler baştan tavrını koymalı bence...

5:38 AM

 
Blogger cenebaz said...

Gerçekten altın işi çok kaba. Bence de ya ev hediyesi ya da kullanıyorsa fular, takı gibi birşey hoş olur. Kolay gelsin.

7:18 AM

 
Blogger nimetin.blogspot.com said...

bak şimdi renkler:))) ben burda oturmuş bir tabak yoğurtlu makarna yemiş yetmemiş bir tabak daha almışken seni okumaya başladım. aman nasıl suçluluk duydum. hemen bıraktım makarnayı elimden:)))))))) pes yani:))))))
tebrik ederim seni.
hediye işine gelince bu sene velilerden biri beni buldu vallahi. hayret ettim. cart diye işyerime telefon etti. biz altın isim alacağız zinciriyle katılırmısınız dedi. atladım hemen tabi. tek ne alınır bilmiyorum vallahi. bu konuda yardımcı olamadığım için üzgünüm:(

nimet

9:52 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Kilolar gidiyor yaşasın!
Tebrikler canım...
Altın işi bana da ters bir durum canım paylaşayım istedim...
Bana gör de en güzel hediye çiçek!
Karar sizin!
Zor işler bu işler kolay gelsin...
sevgiler...

12:37 PM

 
Blogger Bocuruk said...

Kilolar sende durmayacak anlaşıldı :) Tebrikler canım.
Hediye konusunda genelde herkes hemfikir yani altın olmaz. Sen de zaten öyle düşünüyorsun. Bence güzel bir çay takımı al. Yada başka bir ev hediyesi. Hiçbirine vaktin olmazsa diğer arkadaşlara katılıyorum bence de çiçek :)
Benim babam da öğretmen ama emekli. Ve bu sene hastanede olacak. Zaten her fırsatta gözler doluyor hatta ağlıyor. Bakalım o gün ne yapacağız? Kutlasak bir türlü birşey yokmuş gibi davransak bir türlü. Ben de buna karar veremedim doğrusu :(

1:05 PM

 
Anonymous Anonymous said...

he heee burda bana da söz hakkı düşmüş ben durumu şölee açıklıyım evet hiç bir öğrtmen öle rak diye çeyrek tam ya da tam her neyse altın kabul etmememlii..
ben de etemzdim geçen sene hariç mecbur kaldım çok ısrar ettiler ama inanın benim için hiçbir değeri kalmadı ne zman harcadığı mı bile hatırlamıyorum düşünün yanii..
ama ilk yıl veliler toplanıp altın kolye,2.yıl yüzük sson yıl da küpe aldılar yüzük ve küpe hep kullanırım seve seve..
ama direk altın vermek çok ayıp bence ve ben bunları toplu alındığı için kabul ettimyoka bir kişi getirse o çok büyük maddi külfet olur..
mesela ben plastik çiçekleri ve öle çok hoş olmayanlar dışındaki masa süslerini hiiç sevmiyorum çocuklara da örnek verdim artık valla " bana hediye lamak zorunda değilsiniz öğretmenler günü öğretmene hediye alınsın diye kutlanmıyor değerimizanlayın diye kutluyoruz "falan dedim daha bu akşam..
ya bazı veliler yine aralarında para toplamaya çalışıyorlardı farkettim gittim yanlarınaben bişey istemiyorum dedi..çok bozuldularr.. aşağı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakal..
en sonunda sınıf annesi geldi bana sordu " hoca hanım biz bu parayı topladık bizim gönlümüzden kptu sizin işinize yarayacak bişey olsun ne alabiliriz diye bana sordu???
uff bend e ne desem beğenirsiniz??
blendır dedim valla ne yüzsüz öğretmenim di mii
umarım pahalı bişey almazlar ya sonra çok pişman oldum amaa...
bugün resim dersinde de çocukarla kartlar mektuplar falan hazırladık cuma günü verirsiniz dedim hani hediye veremeyenler kendini kötü hissetmesinler diye...
bakalım cuma günü neler yaşanacak eski öğrencilerim yanıma gelecek mi?onları çok özlüyorum:)
canım boguma post yazmadım içimi buraya döktüm özür dilerim:))

2:12 PM

 
Blogger Nilay said...

Sinif annesi bu isi organize etmek zorunda aslinda. Ne o oyle altin falan senin dedigin gibi ver eline parayi misali. Ogretmene canta al bence. Kadinlar her halukarda cantaya bayilir dimi? Ne pahali ne ucuz olsun canim.

8:22 PM

 
Blogger renkler said...

Çenebazcığım, ilk aklıma gelen fular olmuştu. Oğlumun ilkokul bir öğretmenine yılbaşında almıştım ve hoş olmuştu, çünkü fular kullanan bir kadındı. Ama bu bayanın tarzı değil.

10:40 PM

 
Blogger renkler said...

Nimetçiğim, karar vermişler işte ne güzel. Beni bulan filan olmadı. Hani neredeyse bu çocukların anne babaları yok diyeceğim. Hiç mi gelinmez okula! ben de sık gidemiyorum ama annem ne zaman gitse hiç bir veli yok. Kimse birbirini tanımıyor. Toplantılara bile doğru dürüst gelmiyorlar. Böyle sınıf görmedim. Üstelik herkes bizim sitede oturuyor, ya da çok yakınlardaki sitelerde...

10:42 PM

 
Blogger renkler said...

Sevgili ev perisi. En güzeli aslında çiçek ama bizim orası biraz kerbela, yani site dışında hayat biraz farklı, çiçekçi filan bilmiyorum. O sabah bunu halletmemiz zor. O nednele önceden hediye telaşına düştüm canım...

10:43 PM

 
Blogger renkler said...

Bocurukçuğum, kalmasın bu k,lolar, gitsin valla. Onları sevmiyorum:-) Bu arada babanın öğretmenler gününmü kutlarım, siz de kutlayın moral olur hasta iken. Umarım seneye sağlıklı bir şekilde kutlarsınız canım

10:48 PM

 
Blogger renkler said...

Kendini kandırmacığım, aslında bu durum senin gibi öğretmenleri de zor duruma düşürüyor değil mi? Ama para toplanmasına ve bir ev hediyesi alınmasına ben hiç karşı değilim inan. Çünkü sonuçta sizler de tüm gün onlarla uğraşıyorsunuz, emek veriyorsunuz. Bu nedenle pişman olma, onların içinden gelmiş ne güzel. Ben sadece altın olayına karşıyım ve velilerin yalakalık seviyesinde yaptıklarından. Altın zincir veya yüzük olabilir ama cumhuriyet gibi kullanılmayacak, paraya dönüştürülecek şeyler hoş değil. Belki buna ihtiyacı olan öğretmenler var ama aslına bakarsan öğretmenleri hale getirenler utansın değil mi? Senin de öğretmenler gününü şimdiden kutluyorum canım

10:52 PM

 
Blogger renkler said...

Nilaycığım, çanta da akılmıdan geçti ama sonunda ev hediyesinde karar kıldım. Çantalara bakmadım değil ama bu arada çanta alma krizim tuttu ve son anda önledim. O kadar hoş çanta ve cüzdanlar vardı ki!

10:53 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Tebrik ederim. Hafiflemek kadar güzel bir duygu olamaz:) Hediye konusunda öğrencinin kendi elleriyle yapacağı bir çöp bile daha değerli olur sanırım öğretmen için. Yok olmuyorsa öğretmeni sorgulayın derim, hediyeyi değil:) yok vazgeçtim, öğretmeni sen bize gönder:)

10:55 PM

 
Blogger renkler said...

Sardunyacığım tabiki öğrencinin yaptığı şey çok değerli olacaktır ve öğretmen yeni olduğu için çok tanımasam da iyi ve duygusal, çocukları gerçekten seven bir kadın. Ama hediye konusunda biraz esnek düşünüyorum. Yeni postumda da bunu belirttim. Hepimiz sevdiklerimizin özel gününde bir hediye almıyor muyuz? Ama güzel bir günün ticarileştirilmesi de acı tabi. Ne bileyim aslında sanırım ikilemdeyim:-)

12:53 AM

 
Blogger Lighter-N said...

Ya bence öğretmen ya da başka bi meslekten birinin hediye alması yanlış....Bizim zamanımızda da sınıf annesi öğretmenimize hediye alırdı ama hiç bir zaman abartılı bişey olmazdı..Hediye hatta altın beklentisi içine giren öğretmenler de var demek......Bence de yarım altın hem meblağ olarak çok abartılı hem de kaba, onun yerine Paşabahçeden minik bişey alıp içine değiştirme kartı koydurabilirsiniz, böylece istediği bişeyle değiştirebilir..

11:40 PM

 
Blogger yonca said...

ya arkadaslar bızm ogretmene ne alsam dıye dusunuyorum bı gusel bı fıkır olan arkı ugrasa bana bı hıc fena olmaz yanı ıyı fıkır yollayan arkılerın mesajını msneme beklıorum ....((((sevenseveniniunutmaz@hotmail.com))))

1:01 PM

 

Post a Comment

<< Home