Monday, December 18, 2006

Yaşgünümden notlar...

Cuma günü o kadar güzeldi ki... Evdeydim, doğumgünü çocuğuydum:-), tüm gün dinlendim, neredeyse hiç iş yapmadım, bilgisayarda oğlumun bir oyunu var, biraz onla oynayıp çocuğun oyundaki hayali parasını bitirdim.-)... Keşke o günü bir daha yaşayabilsem. Hatta uyanıp uyanıp tekrar tekrar o günü yaşasam:-) (hani öyle bir film vardı... Hep aynı gün uyanıyordu, aslında kabus gibiydi ama adam bu olayı kendi lehine çevirmeyi başarmıştı, piyano dersleri alıp süper olmuştu, tüm kasaba ile akraba gibi olmuştu, sevdiği kızı tavlamayı becermişti)

Şaka bir yana arada bir evde oturmak çok güzel. İzinlerim hala var ve marta kadar eritmek lazım. Bir hafta kullanabilmek gibi bir lüksüm olmadığı için cumaları alıyorum arada. Bu da iyi bir dinlenme oluyor ve ev kadınlığı oynuyorum:-) Geçen cuma da böyle bir gündü... Sabah eşimin çıkışını bile duymamışım. Biliyorsunuz ki geçen hafta feci griptim ve işlerin yoğunluğundan dinlenememiştim. Perşembe gecesi öksürük ve tıksırığın en az olduğu bir şekilde mışıl mışıl uyudum. Kalktığımda saat sekizdi. Oğlumu uyandırma çalışmalarına başladım. Anneler bilir, bu kolay değildir:-) Zorla bir iki lokma yedirip okula yolladım. Kahvaltı istedi canım ama tek başıma zevk alacağımı sanmadım ve portakal suyu ve elma ile geçiştirdim. Anneme ve eşime evde hiç iş yapmadan sadece dinleneceğime söz vermiştim. İçim içimi de yese, yerde uçuşan tozcukları görüp bir kötü olsam da evi toplama, yatakları düzeltme ve havalandırma dışında birşey yapmadım.

Oğlumun oymadığı bir oyun var. İnternetten oynanıyor, aslında oyuncuklar bunlar. Bunlardan top atıp bişeyler düşürüyorsun, bi oyun var ki benim becerebildiğim, daha doğrusu becerdiğimi sandığım tek oyun. Çocuğumun biriktirdiği hayalı paraları (puanları) bir güzel harcadım. Biraz bloğumla ve sizi okuyarak oyalandım. Televizyon zaten abzürd. Hayır, Ahulu, Safiyeli programlar yasaklanmış ama yemek programları dışında elle tutulur bişey yok! Bir kadın programında bir yeni türkücü çıkartmışlar. Konu şu: "İmaj kurbanı türkücüyü annesi bağışlayacak mı!!!" Adama kaset yaptırırken imaj çalışması yapmışlar, işte küpe, bady filan, hatta kaşını bile almışlar! Bu adamcağız da memleketine o halde gidince annesi ve akrabaları küsmüş. Adam durmadan ağladı sızladı, anne inadını sürdürdü. Herhalde bu olay da 15-20 gün oyalar ekranı... Aynı programda Ege de vardı. Adam gülüyor. Onun yerinde olsaydım "ya siz ciddi misiniz?" diye sorardım. Adam efendiymiş, sadece gülmekle yetindi...

Bu arada evde süslediğimiz çam ağacı da bana çok huzur ve neşe veriyor. Kahve keyiflerimi yaptım. Sonra dedim ki oğluma pudingli pasta yapayım. Ya, sıkıldım otur otur, o çok büyük bir iş değil ki! Damalı pasta yaptım. Şöyle ki: Benim çok başarılı bulduğum bir kek tarifim vardır. İkişer yumurta ölçüsüne ayarlayıp biri sade, biri kakaolu iki kek pişiriyorsunuz, bu kekleri biraz büyükçe bir yuvarlak kalıpta pişirdim, Sonra ikisinden de değişik boyda tabaklardan yararlanıp 4er farklı halka çıkarttım. Bildiğimiz pudingi pişirdim, bir kakaolu, bir sadece halkaları aralarına puding sürerek dizdim ve üstünü de pudingle kapadım. Resmini çekemedim, makina eşimdeydi. Aslında görüntüsü istediğim gibi olmadı pek, sanırım pudingi 1.5 ölçü yapmak daha iyi olur. Dilim kesince damalı görüntüsü çok hoş oluyor aslında, öneririm.

Sonra beşe doğru canım çay istedi. Sabah içmediğim için sanırım. Annemi çağırdım. Kıymalı börek de yapmıştım çocuklara (oğlum arkadaşı ile geldi) Pasta benim doğum günü pastam da oldu:-) (günün ilk pastası aslında) Ve annem, oğlum ve oğlumun arkadaşı ile ilk kutlamayı yaptık.

Akşam eşim elinde paketlerle geldi:-) Canım aşkım o benim... Stefanel'de beğendiğim çantayı almış. Bir de yılbaşı olayını da içine alarak kocaman bir renkli camdan çam ağacı gece lambası almış. Bir de noel baba ve noel kızı şeklinde olan lambalardan. (noel kızını ısmarlamış, bitmiş çünkü)Resimlerini yayınlarım sonra. Karanlıkta tam bir gece lambası oluyorklar ve evin havasını ekstra şenlendirdi. Bir de kalpli çukulata almış. Hımmm...

Sonra yemeğe gittik, orada pasta da ayarlatmı ve harikaydı. Arkadaşlar, öyle bir akşamda rejim yapacağımı sanmıyorsunuz dimi? Evet yedim, pasta da yemek de...

Romantik bir akşam yemeği yedik, evimizde de romantizme devam ettik. Işıl ışıl çam ağacı ev noel lambalarımızın yanında güzel bir akşam geçirdik. Bir film de izledik DVD de... Ammaaaaa korku filmi. Ne romantik değil mi?:-) Ne yapayım seviyorum gerilimi, korkuyu...

İşte böyleeee. Güzel bir haftasonuydu. Keşke cuma olsaydı bugün:-)

Bu arada yaşgünümü kutlayan tüm arkadaşlarıma çok teşekkür...

19 Comments:

Blogger - said...

Ay ne güzel, ben doğumgünlerine bayılıyorum. Keşke Ağustos bir an önce gelse :)) Eşin çok güzel hazırlanmış valla darısı tüm eşlerin başına...

D.gününde de rejim yapacak değildin herhalde, sonrasında dengelemişsindir sen.

Öpüyorum çok

4:22 AM

 
Blogger Gamzeli said...

ne güzel yaaa...Bakalım benimde 1 ay sonra neler olucak..İyi eğlenmişsin , iyi olmuştur..Tekrardan doğum günün kutlu olsun canım...

4:26 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Tekrar dogum günün kutlu olsun canim, nice yillara.

Senin dedigin filim, Adam Sandler oynuyor, o filimi cok seviyorum. Yanlis hatirlamiyorsam, 50 kere ilk randovü isimli filim olacakti galiba, neyse..

Cok güzel gecmis günün, evkadini oldugum halde, o senin düsledigin seyleri yapamiyorum ben malesef, sanki bende 8 saat calisiyormusum gibi geliyor bazen. Sabah kalk, yatak yorgan, cocugu yika, giydir, yedir icir, ev topla, yemek yap. Sonra bir bakiyorsun saat 3 - 4 olmus ve esim gelmis, ahh bak beraber bitirdik isimizi diye de saka yapiyorum. Ama bazen de öyle günler geiyorki, ne camasir, ne yemek, nede toplamak gelmiyor icimden, öylesine oturup kafa dinlemek istiyorum, yapiyorumda, ama haftasonlari, esim evde oldugu zaman. Neyse bu yorum uzadi.

Esinin hediyeleride güzelmis, resimleride görsek?

4:59 AM

 
Blogger renkler said...

Kelebekçiğim, Eşim diye demiyorum ama süprizleri seven bir insandır maşallah... Eşin şimdi askerden gelince süprizler yapacaktır mutlaka:-)

Cumartesi pazar dengelemek ne kelime, daha çok yedim:-9 Ama bugün ciddi dengeledim...

6:00 AM

 
Blogger renkler said...

Gamzeliciğim senin doğumgününe de birşey kalmamış. İnşallah güzel süprizler ile hoş bir doğumgünü olur... Sağol canım

6:01 AM

 
Blogger Lighter-N said...

Canım benim bir de ev fikirleri bloğum var...Ve bloğumda bir etkinlik yapıp herkesin çam ağacı ve yılbaşı süsü resimlerini yayınlıycam...Bloguma girip bakabilirsin, resimlerini de mailime yollarsan senin ağacını koyarım bloğuma...Çok öptüm.

6:04 AM

 
Blogger renkler said...

Sevilaycığım o filmi kastetmemiş tim ama haklısın o da benzer bir konu. O filmi de izlemiştim.

Ev kadınlığının zor olduğu ile ilgili geçen haftalarda bir post yazmıştım. Daha önceki hafta da cuma izin almıştım ve kazındım durdum. Bunu ceryan altında, ince kıyafetler ile yapınca geçen hafta çok hasta oldum. Bu nedenle annemle eşime söz verdim o gün hiç birşey yapmamak için ve iyi oldu. Sen de bir gün kendine izin ver arada. Bence iyi olur, o gün keyfine bak...

Resimler bende gecikmeli geliyor şu makine bağlantı parçası yüzünden, CD ye aktarıyoruz fotografçıda. Ama en kısa zamanda söz...

6:05 AM

 
Blogger renkler said...

lighter n, çok harika olur. Bu arada ben bir iki foto daha çektim, CD ye aktarma işini halledeyim, bu hafta yollarım, hatta elimde hazır olanları hemen yollarım. Yalnız ben foto çekme özürlüyüm, çok iyi resimler değil.

6:07 AM

 
Blogger Banu said...

Nice yıllara eşin ve çocuğunla sağlıkla girersin inşallah. Ben de doğumgünü kutlamayı çok severim. Yalnızca son iki senedir (çocuğum olduğundan beri) doğumgünümü unutuyorum. Herhalde o biraz büyüyünce eskiye dönerim. Doğum günümüzü her zaman her yaşta mutlulukla kutlamalıyız.

6:47 AM

 
Blogger birten said...

dogum günün kutlu olsun, hergünün böyle güzel gecsin:)))bende bayilirim gerilimli, korkulu filmlere:)))))
hediyelerin ve cam agacinin ve pastanin resmini görmek isterdim dogrusu;))
hediylerin cok güzelmis, güle güle kullan..heleki istedigin seyler olunca dahada güzel oluyor:)))

6:49 AM

 
Blogger renkler said...

Sevgili Banu, ben doğum yaptıktan 20 gün kadar sonra yaşgünüm vardı. Valla kutladık mı ne yaptık hiç hatırlamıyorum:-) Seninki de normale dönecektir. Bu sene başla bence:-)

6:59 AM

 
Blogger renkler said...

Sevgili Birten, teşekkürler... Aslında eşim bu konuda rahat çünkü ben istediğim hediyeleri hep çıtlatırım. Yani doğumgünümde al anlamına değil ama mesela mağazalara bakarken, ne güze4lmiş derim. O ise bunu pek yapmaz. Benim işim daha zor aslında. Bir de benim zevkimi çok iyi öğrendi.

7:01 AM

 
Blogger tatlıcadı said...

Domgününü kutlamaya yetişemedim kusura bakma.Geçmiş domgünün kutlu olsun.Yeni yaşın sana yeni mutluluklar, yeni heyecanlar getirsin.Bide zapzayıf bi beden :))))

O günün güzel geçmesine ayrıca sevindim.Hergünün bir domgünü tadında geçer umarım.

Çok öptüm :)

7:07 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Ben birkaç gündür giremiyordum bloguma, şimdi okudum, biliyorum çok geç kaldım, ne kadar anlam ifade eder ama yine de geçmiş doğumgününü kutlamak istedim, bu arada yazını okudum ve ben de böyle evde oturup evin keyfini çıkartmak istedim, ne güzel...

7:25 AM

 
Blogger renkler said...

Tatlı cadıcık, sağol canım... Yaaaa pasta mumunu üflerken keşke zayıf olmayı da ekleseydim. Ama mum bitmeden dileği dilemek lazım. Dilekler de bitmiyor.-) Birazdan şirkettekile pastamı kesecekler 8sözde süpriz ama farkındayım işte. Bu üçüncü pastamda zayıf olmayı ekleyeyim bari:-)

7:35 AM

 
Blogger renkler said...

Niniciğim, hiç de geç kalmadın, bak birazdan şirkettekiler de kutlayacaklar... Süpriz doğumgünü:-) Bizim departmandakiler de hediye almışlar, öğlen sevindirik oldum...

7:36 AM

 
Blogger Talisman said...

Kutlu olsun doğum günün, her günün böyle güzel hatta daha bi güzel olsun :)
Sevgiler.

8:11 AM

 
Blogger KUGUU said...

Tekrar mutlu yillar RENKLERcgm:)) Hergunun pastalarin gibi tatli gecsin yeni yasinda.

12:31 PM

 
Blogger renkler said...

Talisman, çok teşekkür. Hepimizin hayatı çok daha güzel olur inşallah...

Kuğucum, kuğu boyunlum sağol canım, cümlemize...

10:46 PM

 

Post a Comment

<< Home