Monday, January 08, 2007

Gıcık Olduğum Tipler

Gıcık olmak ve tip kelimeleri aslında çok sevimsiz ve hatta seviyesiz, günlük hayatta pek kullanmam ama bugünlerde bazı insan tiplerine duyduğum hissi "gıcık olmak" çok güzel ifade ediyor. Bu nedenle burada kullanıyorum kusura bakmayın artık. Sıralama önem sırasına göre değil aklıma gelme sırasına göre yapılmıştır:

1)Kendilerini çok büyük gören tipler. Onlar dışında herkes önemsizdir, Onlar dünyanın merkezidir. Birinci dereceden yakınları (anne- baba- kardeş ve çocuk) dışında herkes onlar için dünyaya gelmiş ölümlülerdir.

2) En iyisini sadece kendilerinin bildiğini düşünen (sanan) tipler. Herşeyin en iyisini o bilir, o yapar, en iyi yemek tarifi onunkidir, diğerleri iğrençtir, en iyi hediyeyi o alır, o çok zevklidir falan filan. Sonsuza dek uzar bu falan filan...

3) İçten pazarlıklı tipler: Yüzüne güler,i arkandan iş çevirir. Özellikle son bir iki yıldır o kadar çok oldu ki çevremde, hatta akrabalarım arasında... Aslında öyle tipler olduklarını hissettiklerim ama oha artık bana da kötülük yapmaz diye düşündüklerim de vardı. Artık bu tip insanı hissederhissetmez hayatımdan çıkartıyorum. Eğer farkedemezsem de artık ne yapayım kazık yiyip oturuyorum ve onu hayatımdan yokediyorum. Bir de bu tipler bir efendi, bir ince, bir nazik görülürler ki sormayın. İnsanları kandırmaları kolaydır. Bir de arkanızdan vurunca kimseyi inandıramayabilirsiniz. Aaaaa çok iyi biri, nasıl yapar, hiç öyle biri değil gibi görülüyor sözlerini işitebilirsiniz.

4) Hayatta hiç birşeyden mutlu olamayan tipler: Hepimizin mutsuz olduğu konular ve dönemler vardır ama herşey de kendine dert edinilmez ki kardeşim. Yani bazı tiplerin mutsuz olmak için yaratıldığını düşünmeye başladım.

5) Hayatta hiçbirşeyi beğenmeyen tipler: Yaptığın yemeğe bir eline sağlık demez, evine gelir hiç birşeyini beğenmez ve bunu belli eder, özenir hediye alırsın bir teşekkür etmez, beğenmez (renkler ve zevkler tartışılmaz önemli olan düşünülmektir diye düşünürüm ben oysa ki...), hediye sepeti gelir, içindekilere laf eder mesela, düşünmüş yollamış, hem birçok kişinin hoşlanacağı şeyler... Bu da uzar gider, bu tipler 4 numara ile aynı sayılabilir. (birbirini içerir)

6) Bencil insanlar: Anlatmaya gerek var mı?

7) Aşırı kibirli insanlar: Yni hepimiz eşitiz şu hayatta kibir niye, neye, kime?

8) Kendi fikirlerini zorla kabul ettirmeye çalışan insanlar: Herkezin bir fikri vardır ve karşımızdakinin fikrine de saygı duymaluıyız. Tek bir doğrunun olduğu konumlar dışında tabi. Hayır tek bir doğrunun olduğu durumlarda yanlış bildiği halde ısrarla savunan insanlara da gıcık oluyorum, evet gıcık gıcık... Mesela ben kesim emin değilsem kesinlikle bunun doğruluğunu savunmam, o konuyu inceler emin olurum, bilmeden ısrar etmem.

9) Trafikte yengeç gibi yan yan sürenler. Bu sabah başıma geldi de... Oraya o beyaz yol çizgilerini süs diye yapmamışlar değil mi, aradan git diye yapmışlar. Yaptıkları şey sollamak filan değil, sana doğru yanaşıp vurmak herhalde.

10) İnsanların yüzlerine uzun uzun bakıp süzenler: Acayip rahatsız olurum. Neden süzüyorsun ki dimi? Hem de en çok yapanlar kadınlar. Bu tipleri kınıyorum arkadaşlar. Yurdışında direk ne diye bakıp duruyorsun diye soruyorlar. Bizde ise aman ayıp olur diye bişi söylenmez de... Ben diyorum bazen, bişey mi var diyorum.

11) Sürekli konuşan ve fakat karşısındakini dinlemeyenler: Bu tipleri eskiden çekiyordum şimdi direk dinlemiyorum, dinlemediğimi belirtiyorum ve oradan tüyüyorum. Bazen de sinir etmek ve eğlenmek için ondan çok konuşuyorum, ona konuşma hakkı tanımıyorum, o bunalıyor bu sefer... Önce dinlemeyi öğrenin değil mi? Hep beraber bol bol konuşalım.

12) Cimri insanlar: Tutum OK ama aşırıya kaçılırsa senin gibi cimri olmayan insanlara haksızlık etmiş olabilirsin...

13) Çocukların yanında sigara içenler: Ama en kızdıklarım hamileyken sigara içenler. Ve hatta ileri gidiyorum, sigara içmeyen insanların yanında sigara içenler. Sigara içen arkadaşlarım kusura bakmayın ama bunu büyük bencillik olarak görüyorum. Sigara içmek sizin tercihiniz, buna üzülsem de birşey diyemem ama ben sağlıklı olmak adına ve sevmediğim için içmiyorsan başkasının seçimi nedeniyle cezalandırılmamalıyım değil mi? Hele benim gibi dumanda katılan, nefes alamayan bir kişinin yanında bunu bile bile yapıyorsa bir insan ben ona arkadaş demiyorum...

13) Gelinlere kötü davranan anne- babalar: Bu konuda Allah şükür hiç bir derdim yok, eşimin ailesi inanın benim ailem gibi. Ama bu konuda şanslı olduğumu, pek çok kadının bu durumdan müzdarip olduğunu da biliyorum. Bloglarda okuyup şaşırıyorum. İnsan oğlunun eşini, ailesi olarak kabul ettiği kadını dışlayabilir? Nasıl ona kötü davranır ve oğlundan ayrı yere koyar?Kötü gelinleri de aynı şekilde kınıyorum. Bir aile olunacaksa biraz çaba göstermek lazım. Herşey tozpembe olamaz ama çabalanırsa neişeli ve mutlu bir aile oluşturulabilir...

14) Trafik canavarları: O insanlarla günlük hayatta çok iyi anlaşabilirsiniz. Yolda görüp bir şekilde konuşsanız a ne iyi biri filan diyebilirsiniz. Ama trafikte bu kişiler canavarlaşır. Sizi zor durumda bırakır, her türlü ihlali yapar, tuhaf hareketler ile trafiği mahveder. Dışarıda gördüğümüz normal, sizin benim gibi tiplerdir oysa (hepsi değil tabi, kadın- erkek iyice magandaları hariç)

15) Oturduğu yerde uyuyan, yattığı anda uyuyan ve hatta horlayan tipler. Ne diye gıcık oluyorsun uyuyorlar kendi halinde demeyin, kıs-ka-nı-yo-rum. Var mı diyeceğiniz.

16) Her şeye muhalif olanlar. Sen ne dersen de sana karşı fikirleri vardır. Bu karşıt fikre gerçekten inanıp inanmadıkları önemli değildir, sadece ters bir laf etmeleri lazımdır. Hatta sen bir şeye sinirlenmişsindir, birine anlatıyorsundur, o oradan çıkıp "ama sen haksızsın......" filan derler ve senin fikrinin tersini savunurlar. Zaten ben orada sinirlenmişim, zaten senle konuşmuyorum beni daha sinir mi edeceksin. İlla da tersini söyleyecek.

17) Aşırı kıskançlar: Kadın erkek ilişkisindeki kıskançlıktan bahsetmiyorum. Aslında onun da aşırısı iyi değil. Ama burada bahsettiğim iş veya özel hayatını kıskanan kadınlar ve hatta erkekler. Herkes kendi işini yapsın! Başkasının başarısını ne diye çekemezler ki! Sonra arkadan kuyu kazmak başlar. Hanginizin başına gelmedi ki!

18) Çok uyuyan tipler: Hayat kısa, uyanın ve günü yaşayın. Buna gıcık olamam ama sizin adınıza üzülürüm.

19) Mızmızlar: Hep sızlanır, hep sızlanır. Bir yere gidersiniz hiç birşeyi beğenmez, hep şikayet eder. Huzurumu kaçıran herkese sinir oluyorum bu günlerde zaten... Neyse ki bu tiplerin aşırıya kaçanlarını da hayatımdan temizledim veya en azından biraz düzelip kabul edilebilir kıvama geldiler.

20) Haber vermeden misafirliğe gelenler: Aslında hepsine gıcık olmuyorum. Çok sevdiğim kişiler gelebilir, çok yakınlarım da ama evimin durumu karışık olabilir, ikranm edeceğim birşeyim olmaz dimi, ben de özensizliği hiç sevmem. Çok rahatsız olurum ne bileyim. Artık cep telefonu diye bişey var değil mi?

21) İşlerinde özensiz insanlar: Basit bir bakkal da olabilir, bir manav da, şık bir mağaza da, bir mimarlık bürosu da... İşini düzgün yapmayana, kalitesiz yerlere ve kalitesiz mallı satanlara, iş hayatında toplantılara geç kalanlara siznir oluyorum, ne yapayım?

22) Randevularına geç gelen, daima bekleten tiplere de...

23) Düşüncesizlere de...

24) Tabi müzmin yalancılara (pembe yalanlar tartışılabilir)


Daha çoookk var ve ben bu kadar yazabildim. Şimi iş hayatı ile boğuşacağım. Lütfen eklemeler yapın ve fikirlerinizi de bekliyorum.

Güzel günler, umarım kimseye gıcık olmayız bugün.-)

23 Comments:

Blogger Yaz said...

Renklercim o kadar güzel yazmışsın ki hepsin de aaa evet buda gıcık dedim kendi kendime :) ama eklemeden geçemeyeceğim tipler var :)

Bende, pasaklı insanlara gıcık olurum. Yani tabi ki herkesin kendi tercihi ama böyle birinin evine gitmem gerekse hiç rahat edemem biran önce kaçmak isterim

Başkalarının mutluluğunu kıskanan, mutsuzluklarına sevinen tipler vardır. Bunlar fesatlar kategorisinden :) onlara da gıcık olurum.

Biriyle problemi olduğunda açık açık söyleyemeyip, sürekli laf sokup, iğnelemeye çalışan tiplere gıcık olurum.

Önyargılı davranan, birini tanımadan hakkında olumsuz yorumlar yapan tiplere gıcık olurum.

Belki senin listede vardır bu ama tam hatırlayamadığım için yazayım dedim. Hava atmayı seven özellikle karşısındaki insanın durumunu düşünmeden maddi konularda hava atmaya çalışan tiplere gıcık olurum.

Bir ortamda ilgiyi kendi üstünde toplamak için başkalarını rencide edici espriler! yapmayan çalışan tiplere gıcık olurum.


Bu liste çok uzar daha ama şimdilik yeter bu kadar. Aklıma gelirse yine eklerim :)

12:32 AM

 
Blogger pinomino said...

çok eğlendim:)) düşündüm de benim gıcık olduğum tipler kim diye..ne bileyim bulamadım aslında...belki de beni de kimseye gıcık olmayan tiplere gıcık oluyorum kategorisine sokabilirsiniz:))) şaka şaka..vallahi o kadar detaylı bir liste ki ekleyecek gıcıklık bulamadım doğrusu:)
öptüm kocaman..
sevgilerrr...

12:48 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Listen tam olmuş. Hepsine az çok ben de gıcık olurum. Özellikle göz göre göre yalan söyleyenlere, hatasını kabul etmeyenlere, nedenini belirtmeden surat sallandıranlara ya da birden anlayamadığın şekilde seninle küs olanlara. Gerçekten de uzayıp gidebilecek bir liste:)
Gıcıksız bir gün dilerim canım:))

1:06 AM

 
Blogger renkler said...

Yazcığım, o pasaklılık olayına ben de sinir olurum. Hele mutfak pis ve dağınıksa içim bunalır. Eğer yakın birinin evi ise toplarım bile. Mesela ve ne yazık ki kuzenim sağolsun biraz rahattır. Hamileyken evi iyice berbattı, girer mutfağını temizlerdim ne yapayım...

Önyargılı insanları nasıl unutmuştum, nefret ederim. O iğneleyici, ukala, zevzek tiplere de gıcıkım.-)

2:07 AM

 
Anonymous Anonymous said...

20. siradakine esimin ailesinden bir kac kisiyi koyabilirim sonra "biraz emrivaki oldu ama"diyolar ya iste gicik oluyorum

15.siradakine babami koyuyorum yaskigi gormesine gerek yok hemen uykuya daliyor oturdugu yerde uyuyor ama gicik kapmiyorum

5. ve 7. siraya halamin ailesini onlar her daima herseyin en iyisini yaparlar onlara gercekten gicik oluyorum ozellikle bu son donemde

birde asiri derecede yavas olan insanlara gicik oluyorum

2:10 AM

 
Blogger renkler said...

Pinocuğum, keşke gerçekten gıcık olacağın bir tip olmasa hayatta. ben eskiden daha teloranslıydım galiba. Daha doğrusu pek çok şeyi sineye çekiyordum ama artık yapmıyorum. Çünkü hayat kısa ve onun güzelliğini bozan insanları hayatımdan çıkartıyorum. Çok sevdiğim bir kişide gıcık olduğum özellikler varsa onu olduğu gibi kabul edip sinir olmuyorum...

2:21 AM

 
Blogger renkler said...

Ayçiçekçiğim, ilginç ama demin eşim aradı, bir mağaza ki çok ünlü bir marka kıyafet almıştım oradan, sorun çıkmıştı, geri almıyorlardı ama üst düzeylere kadar çıkarttık işi, almayı kabul etmişler. Onlara da gıcık olmaya başlamıştım ama çok şükür iş çözüldü.

2:23 AM

 
Blogger renkler said...

Yağmurcuğum, o yavaş kişilere ben de gıcık olurum nasıl da unutmuşum! ben biraz fazla hızlı ve hatta telaşe müdürüyümdür. Yavaş iş, yavaş kişiler, yavaş konuşanlar beni boğar... 15. numeroya laf aramızda kalsın eşim de giriyor:-) Ben de sık uyandırarak onun gıcık oldukları listesine giriyorum. Ama benimki gıcıklıktan değil kıskançlıktan ve o uyuyunca sıkılıyorum ne yapayım...

2:26 AM

 
Blogger zeyno said...

Tüm maddelere katılıyorum ben de.Eklemek istediklerimse=
1-Sana sormadan senin adına plan yapanlar, senin adına karar verenler
2-Israrcı insanlar
3-Sürekli yorgun olduğunu söyleyenler
4-Herşeye alınan herşeyin altında art niyet arayan insanlar
5-Başkalarının eksiklik ya da acizlik duyduğu konularda ahkam kesip,onur kıranlar vs vs vs

2:54 AM

 
Blogger kurunane said...

renklercim bu konuya ve maddelerine bayıldım. hepsine katılıyorum.

toplumsal yaşamdan haberi olmayanlara gıcık oluyorum (örn.üst katta oturanların balkonlardan halı, sofra vs. silkelemelerine. hiçkimsenin kendini temizlerken başkasını kirletmeye hakkı yoktur.)

beni olduğum gibi kabul etmeyen ve sürekli eleştirenlere gıcık olurum. ben beğenmediğim insanla görüşmüyorum, onu değiştirmeye çalışmıyorum.

4:06 AM

 
Anonymous Anonymous said...

yani helal olsun sana, yine süper bir konu cikarttin, benim en cok sinirime gidenler:

5) Hayatta hiçbirşeyi beğenmeyen tipler

8) Kendi fikirlerini zorla kabul ettirmeye çalışan insanlar

10) İnsanların yüzlerine uzun uzun bakıp süzenler

13) Çocukların yanında sigara içenler

14) Trafik canavarları

17) Aşırı kıskançlar

20) Haber vermeden misafirliğe gelenler

ya bakarsan hepside bir gercek, uyuz olanlardan, kendini begenmis, kibirli, paylasmayan, dik kafali, kiskanclar vs. hepsi kötü karakterlidirler.

Daha neler var neler...

4:39 AM

 
Blogger Gamzeli said...

Canım çok haklısın, sana tüm yüreğimle katılıyorum...Bu sayfaya yazdığın bütün tiplerle günlük hayatta hep karşılaşıyoruz...
Bankay gider, doktora, alışverişe v.s. karşılaşmamak mümkün değil...

5:08 AM

 
Blogger renkler said...

Zeynepçiğim, hepsinde haklısın. 4 numarayı yazacaktım unutmuşum. Bazı insanlara ne söylersen söyle başka türlü anlıyor, ne dersen de kendi kişiliğine yönelik bir hakaret olarak alıyor. Sinir oluyorum. Burada o kadar zor müşterilerimiz var ki. A desen eşek anlıyorlar. Off bu konuda dertliyim zaten...

5:27 AM

 
Blogger renkler said...

Kurunaneciğim, beni olduğum gibi kabul etmeyen insanlara ben de sinir olurum. Beğenmeyen görüşmesin değil mi? Çok haklısın...

5:28 AM

 
Blogger renkler said...

Sevilaycığım sağol, aslında birbirimize telore etmeliyiz ama bu sefer de ezilen ve haksızlığa uğrayan taraf oluyorsun o nedenle bu tip insanlara artık pek telore edemiyorum açıkçası. Ancak çok seversem belki... Ama çok kötü bir tarafı olursa yine uyarırım...

5:30 AM

 
Blogger renkler said...

Gamzeliciğim, hadi yolda karşılaştıklarımız neyse, bu tip insanlar iş arkadaşların, müşteriler, hatta ve ne yazık ki akrabaların olabiliyor. İşte o zaman kötü çünkü sana zarar veriyor.

5:31 AM

 
Blogger cenebaz said...

Yerden göğe kadar haklısın. Yalnız bazı insanlar aynı anda birkaç gıcıklığı bir arada barındırıyorlar. İşte o zaman daha da katlanılmaz oluyorlar.

7:02 AM

 
Blogger renkler said...

Cenebazcığım sorma, artık katlanamıyorum çoğuna... Hayatta katlanmak zorunda olduklarımız da olabiliyor, özellikle iş hayatında.

10:26 PM

 
Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

Renkler beni kıskanıyooooor.:))

Ben yastığa gitmem,yastık bana gelir.
Akşamları oturduğum yerde uyurum,sandalye üstünde bile. Başım düşer kalkarmış,benimkilerde karşıma geçip orkestra yönetir gibi yapıp dalga geçerler.:))

Hepsi çok güzel ya,ama kimisi de bir kaç taneyi kendinde toplar.Onlar hiç çekilmez.:(

2 ve 5 üvey anneme uyuyor.:((

11:34 PM

 
Blogger renkler said...

Yağmur Damlacıkım, 2 ve 5 çok zor yaaa! Ben de hayatımın bir döneminde bu tip insanlara katlanmak zorunda kaldım, Allah'a şükür şimdi uzaklar ve uzak kalsınlar inşallah...

Seni kıskanıyorum, evet doğru, ben de uyuklamak istiyorum...

12:11 AM

 
Anonymous Anonymous said...

ben hep bu tip ariza kisileri miknatis gibi cektigime inanirim:)yani beni bir odaya koy, gelip beni bulurlar, az cekmedim yani insanlardan, o yuzden kedileri tercih ediyorum her zaman:)

acaba insanlar benim hakkimda ne dusunuyor diye aklima gelmiyor degil, belkide onlarda beni gicik buluyordur;))

liste super

11:26 AM

 
Blogger renkler said...

Banucuğum, herkesin gıcık bulduğu noktalar farklidır, onlar da bizde bişeyler buluyorlardır. Ayrıca bence herkesin gıcık olunacak noktası olabilir ama bunlar zararsızsa sorun yok. Mesela bizim gibi hızlı, herşeyin zamanında olmasını isteyen ve özene önem veren tipler başkalarını kesin gıcık ediyordur. Yani iyi özellikler buna sahip olmayanları gıcık eder. Bir de sen onları mıknatıs gibi çekmiyorsun aslında, onlar o kadar çoğaldıki günümüzde mutlaka çevremizde bitiveriyorlar.

10:40 PM

 
Blogger huysuz said...

hımm... sanırım benim en gıcık olduğum tipler:

kendisiyle övünenler
görgüsüzler
saygısızlar
çok yüksek sesle konuşanlar...

3:07 AM

 

Post a Comment

<< Home