Tuesday, February 13, 2007

Birbirini sevenlerin günü...

İnsanları tüketici manyağı yapan özel günlerden aslında çok hoşlandığımı söyleyemem. Buna anneler ve babalar günü de dahildir. Fakat sonuçta anne olduktan sonra sıcak ve içten bir kucaklamanın ne kadar güzel olduğunu ve beklendiğini farkettim. Bu nedenle anneler gününe sıcak bakabiliyorum. Sonuçta annelerimize bu gün vasıtası ile birşeyler alabiliyoruz, ihtiyaçlarını bildiğimiz için de en doğru hediyeyi canım annemize verebiliyoruz.

Sevgililer günü ise sanırım 10 yıldır filan revaçta... Bu günü çok abartılı bulduğumu söylemeden geçemeyeceğim! Yani o abartılı hediye merakı, o gün için yapılan plan ve programlar bana biraz zorlama geliyor ve zorlandığımda hiç birşey yapmak istemem! Aslında alışveriş merkezlerindeki o yoğun kırmızı ve kalp teması insanı hoşnut etmiyor değil... Bugün hala izninde olan eşim öğlen yemeğe geldi ve sevgililer günü ön hediyesi olarak (yani devamı hediye olduğunu ima etti) içi tamamen kırmızı minik kalpler ile dolu bir vazo verdi! İnanın çok cici, çok şeker ve bu hediye insanı içten gülümsetecek cinsten... Yani böyle şirin bir şeye nasıl karşı olabilirim ki!

Yalnız hediye konusunda şu son zamanlardaki reklamlarda vurgulanan pırlanta, altın, tek taş olayına gıcık oluyorum. Hani bir kuyumcu (evet ben kuyumcu diyorum) reklamı var, sevgilisi harika güller vermiş kadına, kadın beni şukadarcık sev yeter diyor ve sürekli vitrine bakıyor. O ne gıcık şey, o ne maddiyatçı bir ilişki! Ben çocukken anneme dahi sokakta oyuncak filan tutturamazdım, canım çılgın gibi istese bile! Evliliğimde de böyle oldu, maddi hiç bir beklentim olmamıştır. Tek taş filan zaten sevmem, takı takmam, taktığım şeylerin hep özel manevi anısı vardır ki evlilik yüzüğüm kutsaldır. Onun yanında eşimin hediyesi sade bir yüzük vardır. Diğer elimde ise babaannemden kalma antika bir yüzük, onun anısına... Ayrıca canım çok isterse de Allah'a şükür kendim alırım, tek taşımı (olsa) kendim aldım diyenlerdenim sanırım.

Gerçi şu da var, adamın canı ister(veya kadın), maddi yük de değildir alır tabi ne isterse ama öyle bu güzel günü maddiyatçılık yapmadan kutlayalım lütfen...


Aslında ben de az değilim. Aşkımdan hediye beklemiyor sayılmam:-) O biliyor zaten ne istediğimi. Hala inatla takı makı alayım dese de sakın haaaaa, ama çok istersen başka bir ihtiyacım olabilir diyorum:-) Amaaaannnn maksat ihtiyacımız olan birşey alınsın, yoksa valla istemem birşey:-) Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu!


Bir de özel günlere şu anlamda gıcığım: Annesi olmayan kişiler anneler gününde üzülmezler mi? Mesela ben yıllarca babalar gününden nefret ettim. Yıllarca dedeme çiçek alıp gittim ama içim hep acıdı. Özel günlerde o özel kişiye sahip olamayanlar için hoş olmasa gerek.


Sevgilisi olmayan arkadaşlarımın kısa sürede beyaz atlı prenslerine kavuşmasını diliyorum. Aşkları yanında olanların ise sevgililer gününü kutluyorum... Özellikle de aşkıma sevgilerimi yolluyorum ve saatlerce uğraştan sonra yaptığım bu pastayı:-) (Cidden kendim yapmayı isterdim aşkım, seni seviyorum)
Bu arada sizlerin planları nedir bu gün için? Neler yapacaksınız? Hediyeler hazır mı? Biz evdeyiz, dışarı çıkasım yok zorlama olacağı için. Evde İtalyan gecesi yapmayı planlıyorum. Güzel domates soslu bir makarna, zeytinezmesi eşliğinde otlu zeytinyağı, çeşitli ekmekler, hellim peyniri ve peynir tabağı. Bir de güzel bir kırmızı şarabım var:-)

28 Comments:

Blogger Gamzeli said...

ohhh ohh maşallah ayy biz bugün sizdeyiz , size geliyoruz kabul ediyor musun ? :))))))))maşallah neler neler varmış öyle...

Çok haklısın maddiyatçılık kötü birşey, evinin ihtiyacı olur, kendi htiyaçlarından biri olur alırsın veya aldırırsın ama kalkıpda pırlanta mırlanta bize gelmez, ne diye bir milyar verilecek çok saçma aslında....

12:47 AM

 
Blogger KUGUU said...

Ben de tam size geliyorum diyecektim ki, GAMZELIcgm de yazmis zaten. Gordun mu bak hepimizi heveslendirdin. Sen hazirliklari yap, ben kirmizi sarabi getiririm:) Esinden ne istedin peki bu arada olabilir diyerek?? Ve sen ona ne aldin (mi?) yazmamissin.

12:53 AM

 
Blogger renkler said...

Gamzeliciğim, bugün misafirlere kapalıyız canım:-) Hem siz de başbaşa olun, ne işiniz var yaşlıların yanında sevgililer günü:-) Şaka tabi, bir gün olur inşallah, yine İtalyan günü düzenlerim sizin için. Parti yaparız hatta bloglara özel...

Benim bir kuzenim var mesela, tüm özel günlerde altın aldırır. Alınmazsa tavır koyar. E, kızın düğünün ertesi günü her bir altını kuyumcuda tarttırıp kim kaç gram takmış diye baktırdığını düşünecek olursak normal diyorum. Gerçi onlar iki ay önce boşandılar... Görüyorsun, altın da alınsa, pırlanta da, mutluluk olmayınca olmuyor.

12:54 AM

 
Blogger renkler said...

Kuğucuğum, başım üzerinde yeriniz var canım ama bugün kapalıyız:-)

Ben eşime iki hafta önce cep telefonu aldım, indirimdeydi:-) Bak dedim bunu sevgililer gününe say:-) Ama bugün küçük, hoş birşey de almak istiyorum. Benim istediğim şey onun işyerinin orada Guess var, oarada bir çanta beğenmiştim ama kendimi frenleyip almamıştım. Onu beğendiğimi biliyor ve çıtlatmamdan anlamıştır diye dua ediyorum:-) Gerçi erkekler belli olmaz ama... Neyse eğer tahminim doğru çıkmazsa yarın öğle yemeğine eşimin yanına gidiyorum:-)

12:58 AM

 
Blogger kurunane said...

ben bu tip günleri asla önemsemeyenlerdenim. ama ekonomi adına böyle günleri desteklerim. sonuç olarak bir para sirkülasyonu yaşanıyor ya piyasa canlanıyor.

bugün için bizim hiç hazırlığımız yok valla. eskiden yani çocuklar yokken böyle özel günlerde biyerlere giderdik, şimdi hiç evden çıkmıyoruz.
ben büyük bir ihtimalle ev işi yapmaya devam ederim.

yalnız sofranız çok cazip onu söylemeliyim. renklercim size iyi eğlenceler :)

1:06 AM

 
Blogger - said...

Benim için aşırı önemi yok bugünün yani illa da hediye alınsın filan beklemem, doğumgünü ve yıldönümü aşırı önemlidir onun dışındakileri ben de sadece tüketime yönelik buluyorum. Akşama kocişe kalp şeklinde bir pasta yapmayı düşünüyorum ama daha malzemeleri almadım umarım kalpli hazır pasta kalır akşama kadar :)

Bu arada renklercim pasta süper ötesi görünüyor, keşke bu kadar yetenekli olabilseydik...

1:14 AM

 
Blogger Bocuruk said...

Canım,
Ben de aynen senin gibi düşünüyorum. Ve kendi kendime bu ne perhiz bu ne lahana turşusu diyorum :) Sevgililer günün kutlu olsun. Akşam menünüzü de çok beğendiğimi ekleyeyim. Özellikle makarna ve peynir tabağı favorim. Ve bir de şarap tabii ki. Şimdiden afiyet şeker olsun :)

Sevgilerimle...

1:46 AM

 
Blogger renkler said...

Kurunaneciğim, piyasa canlanması olarak güzel tabi. O açıdan düşünmemiştim. İlla özel bir gün olması gerekmez, arada eşimle ikimiz için özel akşam yemekleri hazırlamayı severim. Sonuçta çocuklar erken yatıyor:-) Evde de olsa özel birşeyler yapabilirsin:-)Sevgililer günü de bahane oluyor işte. Geçen sene dışarı yemeğe gitmiştik ama sitenin içinde bir yere gitmiştik. Yine de çok eğlenmiştik, bu sene evde olmak istedik...

2:08 AM

 
Blogger renkler said...

Kelebekçiğim, kalpli pasta güzel fikir. Ama tehlikeli:-) Ben dayanamayabilirim. Bizde bugün tatlı olmayacak...

2:08 AM

 
Blogger renkler said...

Bocurukçuğum, aslında ben istemem, cebime koy diyenlerdenim sanırım:-)

2:12 AM

 
Blogger huysuz said...

aynı şekilde düşünüyoruz, hatta ben de bugünü nasıl saçma bulduğumla ilgili bi yazı yazdım :)

2:39 AM

 
Blogger Bng.U said...

:)
Bana da çok ters gelio bu özel günler yani şu 14 şubat.. kasınç.. :)
Biz de akşam görüşüp bi yemek yicez.. Hediye fln yok hehe en güzel hediye kendimiziz zaten yanyana olmamız bile yeter.. Birbirimize vakit ayırmamız vs:)
Hediye olayı içinden gelirse ok ama sırf 14 şubat diye hediye alınmasına karşıyım ben :))
Canım pasta istioo.. ama yemiyciiym!

2:39 AM

 
Blogger Damak Tadı said...

Renkler'ciğim,
Bugün (sevgililer günü) hayatımıza girmiş tıpkı anneler günü,babalar günü gibi yerini almışdır.
Önemli olan kişilerin bugün gibi hergün eşini veya sevenlerini hatırlaması ve saygılı olması..
Tabiikide günün anlamından dolayı akşam evde güzel bir yemek ve sofra olması da ayrı bir renk katacaktır duygusallık ve sevecenlik anlamında..)
Şimdi her gece böyle bir masa ile eşini bekle demem asla nedenini biliyorsun tatlım..Ama sofra düzeni ile bekleyebilirsin bir tabak salata da olsa mesela..
Pasta da çok şık gözüküyor.Sen yapmamış olsan bile sayfanda resimlediğin için senin ellerinden çıkmış sayıyorum canım.Biliyorum ki sen emek versen çok daha güzellerini yaparsın..

Seni seviyorum canım,günlerin mutlu,anlamlı ve sevgi dolu geçsin..

SAYFAYA YORUM YAZAN TÜM GÜZEL ARKADAŞLAR,HEPİNİZİN GÜNÜ BÖYLE GÜZEL GEÇSİN,SEVGİLERİNİZ,SAYGILARINIZ HİÇ EKSİLMESİN..DAİMA BİRBRİNİZİ GÖNÜLDEN DERİNDEN SEVİN..

2:42 AM

 
Blogger renkler said...

Sevgili Huysuz ve Tatlı, yazını okumuş ve sana hak vermiştim. Ben bugünü sonuçta kutlayacağım kendi çapımda ama zaten ara sıra özel günler yaratıyoruz. Bu da vesile olur işte...

2:44 AM

 
Blogger renkler said...

ccc ciğim,sevgililer günü bahane, önemli olan beraber olup özel birşeyler yapmak. Ama özerl günleri beklemeden de yapalım değil mi? Yıoksa ilişkilerin çok sıradanlaşacağını düşünüyorum:-) Pasta masta yok! Cısss!

2:46 AM

 
Blogger renkler said...

Gülcüğüm, canım... Eşimle aynı zamanda eve giriyoruz ama sofra düzeni konusunda çok dikkatliyimdir. Basit bir yemek de olsa masa cici olmalı. Arada bir de büyük orta sehpayı domatırız,değişiklik olur. Mum, çiçek, bunlara çok önem veririz. Allahtan eşim de seviyor. Bazı adamlar hiç önem ve anlam vermezler mesela...

Canım kendine iyi bak, ben de seni çok seviyorum:-) Dileklerine katılıyorum.

2:49 AM

 
Blogger Aysel said...

Hepimizin "Sevgililer günü"nü kutluyorum. Önemli olan sevmek ve sevilmek hediye almadım bana da alınmasını beklemiyorum.
Akşam menüsü gayet iyi görünüyor. Afiyet olsun

4:16 AM

 
Blogger renkler said...

Ayselciğim, senin de sevgililer günün kutlu olsun. Hediye olmasa da içten bir öpücük verirsiniz birbirinize:-) Akşam yemeği basit olacak. Çünkü malum işten gidince birşeyler yapacağım. Ama güzel bir sofra hazırlamak lazım:-)

4:36 AM

 
Blogger KUGUU said...

RENKLERcgm kuzenine hayretler icinde bakakaldim vallahi:((
Bu arada DAMAKTADI Sevin'e de sahsim adina tsk ederim:))
Aksama canta gelirse bize hemen yaz.

5:11 AM

 
Blogger Bng.U said...

evt bana pasta yok..ne yazıkki cısss:))))
Ama verim 2-3 kilo ilk işim özsütte bavarua vişne yemek olacak:D
onun hayaliyle tam gaz sıkıorum. inicem ben istediğim kiloya :)

5:14 AM

 
Blogger EBRU said...

Size iyi eğlenceler diliyorum. Biz de bugün evdeyiz. Ben de seninle aynı fikirde olduğum için evde kalmak istedim. Bu kadar reklam ve pahalı hediyeler de bence çok saçma. 14 Şubat bence duygu yüklü bir gün geçirmek için bir vesile olmalı, maddiyatçılığa hayır...

5:31 AM

 
Blogger renkler said...

Kuğucuğum, ben kuzenime yıllardır hayret etmekteyim:-) Çanta gelirse akşam yazamam :-) ama yarına yazarım. Belki de gelmez ayol! Ben de kendime gelin güvey oluyorum. Hem böylece eşimin hisleri ve anlayışı kuvvetli mi test edeceğim:-)))

5:52 AM

 
Blogger Ayçiçeği said...

Ben de zorlama günlerden hoşlanmam. Süpriz olması daha da heyecanlandırır bence. Mesela hiç beklemediğin bir anda verilen çiçek, hediye daha hoş.

Akşam yemeğiniz harika görünüyor. Ben de eşimin en sevdiği tatlıyı yaptım. Onun için süpriz olacağını biliyorum :)
Güzel bir gece geçirmenizi dilerim.

5:52 AM

 
Blogger renkler said...

ccc c,ğ,m rejimde arada tatlı veriyorlar. 2-3 kilo verince ödülün olur. Ben Allahtan tatlı sevmiyorum ama arada krizim geliyor, o zaman da sadece çukulata ve çukulatalı tatlılar kesiyor.

5:53 AM

 
Blogger renkler said...

Ebrucuğum haklısın:-) Ben de eşime minnacık bir hediye aldım aslında... Şık bir kutu aldım (ayıptır söylemesi salonda güzel duracak:-)) ve içine romantik bir iki şey koydum, işte gül, kırmızı bir mumluk ve erkeksi bir çerçeve (aslında çok zarifleri vardı ama eşime alıyorum kendime değil değil mi) Ne zamandır işyerine götürmek için çerçeve istiyordu. Bu arada oğluşu, yani küçük aşkımı da unutmadım, fener bahçe kupası aldım. Kıskanmasın miniğim:-) İşte yüzler azıcık gülümsesin, sevdiğimizi gösterelim, sevildiğimizi bilelim. Önemli olan bu...

5:57 AM

 
Blogger renkler said...

Ayçiçekçiğim haklısın... Bence de beklenmedik bir anda süpriz yapmak çok güzel. Aslında eşler arada birbirini bu anlamda şımartmalı. İlla büyük bir hediye olacak değil...

5:59 AM

 
Blogger nimetin.blogspot.com said...

oh oh ne güzel;) ben kızımdan bir çiçek aldım. pek mutlu etti beni:)

nimet

12:08 PM

 
Blogger renkler said...

Nimetçiğim, ben de oğluşa fener bahçe kupası aldım, sevgililer günün kutlu olsun diye verdiğimde "nee bana mı aldın" diye bir sevinişi vardı ki:-) bazen küçük şeyler insanı mutlu ediyor... Kızın da çok düşünceliymiş hani:-) Aferin valla...

10:38 PM

 

Post a Comment

<< Home