Monday, April 16, 2007

Bir yerden başlamak...

Bazen herşey çok boş geliyor. Minicik yavrular aptalca trafik kazasında ölüyor 21. yüzyılda! İleriye gideceğimize geriye gidiyoruz birçok bakımdan. Laikliğimiz, övündüğümüz laikliğimiz tehlikede belki de! Ne çok olumsuz olay var. Milyonların Ankara heyecanını, mitingin başarısını bile heyecan ve umut ile karşılıyamıyorum.

Sakarya belediyesi mi ne şehir dışına yapılan okul gezilerini yasaklamış. Çözüm bu mudur? Çocukları gezmekten, görmekten, öğrenmeden mahrum bırakmak... Bir çocuğa ders kitapları ile veremediklerinizi gezerek, görerek öğretebilirsiniz. Üstelik onlar hiç sıkmadan. Oysa o çocuklar gezmeye, görmey ve öğrenmeye giderken öldüler. Ama suçları şehir dışına çıkmaları mıydı? Suçlu onlar değildi, gezi kararı da. Suç neydi, suçlu kimdi peki?

Suç 1: 40 kişilik otobüse 65 kişi bindirmek. İki otobüs gidilmeliydi
Suçlular: Başta otobüs firması, buna izin veren okul yönetimi, ses çıkarmayan veliler. Bu canlarına maloldu. Ama herşeyi kabul etmeyelim, hakkımızı savunalım...

Suç 2: Yollar: O yol çok darmış ve bir gün önce de aynı yerde kaza olmuş
Suçlu: Sizce kim? Artık yol sorununa çare bulmanın zamanı gelmedi mi?

Suç 3: Şoför uyumuş!!! İnanamıyorum!!! Allah korusun, bir de çocuk taşıyor. Üstelik yol boyunca hızlı da gitmiş ve öğretmen uyarmış. Keşke daha sert tepki gösterilseydi. Biz artık herşeyden korkar olduk. Taksi hızlı gidince uyarmaya korkarız, çünkü adam bağırır! Nasıl bir dünyada yaşıyoruz?
Suçlu: Şöför

Suçlu cehalet aslında, vurdumduymazlık, özensizlik...

Neler Yapmalı?:

- Servis sürücüleri ve gezi otobüsü şöförleri psikolojik testlerden geçirilmeli ve eğitim verilmeli. Belli bir eğitim almış olması da gerek bence, hoş eğitimle adam olunmuyor ya... Hatta çocuk psikolojisi ile ilgili eğitim de almalılar. Bu programı geçen firma ve şöförlere sertifika verilmeli.

- Bu tip araçlara hız limiti konulmalı. Gezilerde öğretmenler bunun kontrolünden sorumlu tutulmalı ve hız geçilirse, hatalar yapılırsa hemen şikayet edilmeli, sertifikalar buna göre geri alınabilmeli. Servis araçlarının hataları ile ilgili vatandaşlar bilgilendirilmeli.

- Gezi araçlarında ayakta ve kucakta çocuk bulundurulmamalı.

- Uzun yollarda üç şoför bulundurulmalı.

- Bu işlem tüm servis araçlarına ve otobüslere yayılmalı.

Başka?

Hatalar belli, sonuç da ortada... O halde çözüme ulaşmak için kolları sıvamalı ve geç de olsa bir yerden başlamalı. Lütfen artık kötü haberler duymayalım, çocuklar ölmesin, onlar hep gülsün, oynasın...

Dedim ya, bu günlerde herşey çok boş geliyor...

10 Comments:

Blogger [ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Bu sabah haberlerde veriyordu.. 5 yaşındaki çocuk, rögar çukuruna düşüp ölmüş.:((( neresinden tutsan, elinde kalıyor.. olan hep, masum yavrulara oluyor. Haklısın, bir yerlerden başlamalı...

11:39 PM

 
Blogger renkler said...

İnce Gülcüğüm, yine mi aynı kabus! Gel de zevk al lalelerden, çiçekten, böcekten, güneşten...

12:28 AM

 
Blogger - said...

Çok çok üzüldüm haftasonu, çözüm asla gezileri iptal etmek yasaklamak olmaz tabii. Bence ehliyet almak zorlaşmalı, trafiğe bir çıkıyorsun kurallar kimse uymuyor. Kurallara uymamayı kural sayıyorlar. Açıkçaşı bu minibüs-kamyon-otobüs şöferleri arasında araba kullanmaktan çok korkuyorum ben. Katil gibiler resmen.

1:38 AM

 
Blogger Bocuruk said...

O kadar güzel bir yazı yazmışsın ki. Duygularıma tercüman oldun diyebilirim. Biraz önce eşim arabayla Antalya'ya hareket etti. İnan o geldim diyene kadar zamanı nasıl geçireceğim bilemiyorum. Allah sevdiklerimizi ve bizleri kazalardan belalardan korusun inşallah (aminnn).
Biz güzel prensesimi hemen hemen hiçbir okul gezisine göndermiyoruz. Ama dediğin gibi çözüm böyle olmamalı. 2 yıl önce ben de yanındayken Çanakkale gezisine gittik okullarıyla. Allah için şöför uyarıları gerek olmayacak şekilde kullandı otobüsü. Hep böyle olmalı aslında. Ve otoyollar tüm ülkeyi dolaşmalı.
Sevgilerimle...

4:08 AM

 
Blogger renkler said...

Bocurukçuğum, en çok minibüslerden ve belediye otobüslerinden korkuyorum ben... Deli gibi sürüyorlar ve kendilerinden başka kimse umurunda değil. Almanyada otobüs şoförleri birbirlerine gülerek yol veriyorlar. Bu benim gibi saygısızların ülkesinden gelen biri için çok sıradışı!

6:03 AM

 
Blogger renkler said...

Kelebekçiğim, ben İstanbulda bu nedenle araba kullanamıyorum zaten! Ehliyet almak zorlaştırlmalı ve can taşıyan insanlara gerçekten ekstra eğitim verilmeli! Bu adamlar dönem dönem psikolojik testlerden geçirilmeli. Bu taksiler için de geçerli!

6:05 AM

 
Blogger KUGUU said...

Madde madde cok guzel yazmissin. Yurdum mentalitesi bozuk lakin:(( Bunu duzeltmeliyiz canim.

7:55 AM

 
Blogger renkler said...

Kuğucuğum, düzeltmeliyiz de nasıl??? Keşke...

8:02 AM

 
Blogger Age35 said...

Çözüm anneler babalarda aslında çockları yetiştiren ailelerde..O çocuklar gün geliyor şöför,doktor,öğretmen...oluyor.=)

12:25 PM

 
Blogger renkler said...

Age ciğim, aslında haklısın. Bir de düşün, o şöförler de çocuk yetiştiriyor!!!

10:23 PM

 

Post a Comment

<< Home