Thursday, May 31, 2007

Bu yazıyı okumazsanız beş yıl zayıflayamayacaksınız! Ona göre...İster inan ister inanma :-P

Batıl inançlar ile aranız nasıldır? Her adımınızda belli batıl kurallara göre hareket edenlerden misiniz, yoksa bunlara inananlar ile dalga geçenlerden mi? Bence hemen hemen her insan az da olsa batıl inançların birkaçına inanır veya en azından etkisinde kalır.


Kafasını bu tip inançlar ile bozmuş olanlar da vardır elbet. Bu hayatı zorlaştırmaktan başka bir işe yaramasa da ellerinden birşey gelmez bu neredeyse bebeklikten edinilen itikatları değiştirmek için. Ters dönmüş terliker, kazara kırılan bir ayna, günlerce seğirip duran sol göz, öten baykuş :-P, sıkıntılı rüya o kişiyi çileden çıkarabilir. Mesela benim habire tahtaya vurarak konuşan arkadaşlarım vardır, hani Allah korusun anlamına.... Ben de bu arkadaşlardan biriyim dermişim! Gerçi son günlerle eşimle habire oraya buraya vuruyoruz, o kadar olumsuz şey duyuyoruz ki. Tabi Allah korusun demek en güzeli...


Ben oğluş doğmadan nazara çok inanmazdım. Aslında inanır ama çok kafaya takmazdım. Ama oğluş doğunca sürekli orasına burasına nazar boncukları takar oldum. Nas ve Felak dualarını hala dilimden düşürmem nazara karşı... Maşallah demeden oğlumu seven baş düşmanım oluyor ve hayatımdan neredeyse afaroz ediliyordu! Nazara inanmamı sağlayan en önemli olayı anlatayım:


Oğluş tam 2 aylık ve doktor kontrolünde sıra bekliyoruz. Hamilelikten tanıdığım (aynı doktora geliyorduk, o tam bir ay öndeydi benden) bir kadın da bebeği ile orada. Benim oğulcuk tam bir tombik, zaten 4.240 kg doğmuştu. Çok da iştahlı bir bebişti, hatta annemle şaşırmış ve aman maşşallah diyerek kendi aramızda gizli bir anlaşma yapmış gibi konuyu kapatmış ve bir daha ağzımızı açmamıştık. Oğluş bir de şirin! Bembeyaz, pembecik, maviş gözlü birşey. Hani her anneye evladı muhteşem görünür ama cidden çok tatlı ve ilgi çekici bir bebekti. Oradaki herkes bunu seviyor filan... Kadının bebeği 3 aylık, yani benimkinden bir ay büyük olmasına rağmen daha zayıf ve kısa idi. Kadın ne ile besliyorsun dedi. Ben de hem anne sütü hem mama dedim. Sütüm çok besleyici olmasına rağmen yetersizdi, o nedenle doktor mamaya da başlatmıştı. Neyse bunu söyleyince kadın kocasına dönüp: "Bak görüyor musun, mama alan çocuklar ne kadar tombik oluyor, nasıl büyüyor, benim de mama vermem lazım, bizimki küçük kaldı, bak O nasıl da tombik" falan diye bağırmaya başladı. Kadın deli mi ne! Anne sütünden daha değerlisi mi var. Keşke yetseydi de hep süt verseydim. Üstelik besleyici olanın benim sütüm olduğunu düşünüyorum, öbürü takviyeydi. Hem boy pos sadece beslenme ile ilgili değil ki!


Neyse, kadın bunları derken bir maşallah demedi, tersine bir nazar değdirdi ki o anda hissettim! Hissedilmeyecek gibi değildi. İçimden okuduğum dualar bile işe yaramıyacaktı, hissediyordum. Eve gittik, o iştahlı çocuk yemin ederim o gün bugündür iştahsız. O akşam bıçak gibi iştahı gitti, boğazsız bir çocuk oldu. Gel de nazara inanma.


Hadi batıl inançlara inancımızı konuşalım. Nelere inanır, nelere fasarya dersiniz? Nelerin gerçek olduğunu gözlerinizle gördünüz, yaşadınız?


Bir de anket yapalım hadi. En çok neye inanıyorsunuz, yoksa hepsine mi? Hadi oylayın.


Bu arada geçen anket sonucu: Çocuğuna daha çok anne olarak davrananlar: %57, arkadaş olanlar:%43...






23 Comments:

Blogger zeyno said...

Renklercim ben herşeyi kaçırmışım anlaşılan..Öncelikle geçmiş olsun, ben böbrek taşını çok önce düşürdüğünü düşünmüştüm yorumumda okuyunca, ne kötü bir ağrısı olduğunu duymuştum, çok geçmiş olsun...

Batıl inançlarım yoktur benim bir tek nazara inanırım, hem de çok fazla başıma gelmiş bişeydir nazar konusu..O yüzden bitirmeden şu sözü söylemek istiyorum:ALLAH NAZARDAN KORUSUN....

9:50 AM

 
Blogger BALDAN TATLI said...

Kimse batıl inancım yoktur der ama birçok inandığı vardır. Bana göre nazar batıl inanç değil, bir gerçek. Kem göz, kötü göz. Allah nazarlardan saklasın :) sevgiyle..

1:09 PM

 
Blogger cenebaz said...

Benim de batıl inançlarım var ama yandaki şıkların hiçbiri buna uymadı. Mesela çarşambaları çamaşır yıkamam. Nazara ben de inanırım. Oğlumla ilgili iyi bir şey söylerken mutlaka dilimin ucunu ısırırım. Hem bu tahtaya vurup kulak çekmek gibi dışardan görülmüyor:))

11:16 PM

 
Blogger renkler said...

Zeynepçiğim, amin canım. Gerçekten nazara çok inanıyorum ve bazı insanların ekstra nazarının değidiğine inanıyorum. Mesela teyzemin bir komşusu vardı, oğluş bebekken o kadaın ne zaman gelse sonrasında huysuzlanıyor, uyumuyordu...

11:35 PM

 
Blogger renkler said...

Sevgili Baldan Tatlı, kesinlikle nazar gerçek. Allah kem gözlülerden korusun hepimizi...

11:39 PM

 
Blogger renkler said...

Cenebazcığım. Ben abartıyorum, hem tahtaya 3 kez vuruyorum, hem dilimi ısırıyorum. Yani her durumda dışarıdan görülüyor:-)

11:40 PM

 
Blogger - said...

Ben nazara çok inanıyorum ve bana acayip değiyor. O yüzden sürekli okurum hem kocişi hem kendimi. Geçenlerde bahsetmiştim, bi arkadaş ne kadardor burda oturuyosunuz düşünüyor musunuz evden çıkmayı dedi. Ertesi gün hiç ortada yokken ev sahibi aradı, evde ben oturacağım siz ev bakın die !!! Allah kıskanç insanlardan korusun...

12:15 AM

 
Blogger renkler said...

Kelebekçiğim, hatırlıyorum senin o olayı. Allah kıskançlardan korusun... Ben kimsenin malını, kıyafetini, çoluğunu çocuğunu kıskanmam, iyi bakmaya ve özellikle çocuklara hep maşallah demeye dikkat ederim.

12:48 AM

 
Blogger Gamzeli said...

Bende pek inanmam batıl inançlara çok nadirdir... Nazara tümüyle inanırım...Nişandan sonra ne çok hastalanmıştım, gözlerimde arpacık çıkmıştı hemde içten çıkmıştı, gözümün içinden iğne yapılmıştı, acısı daha dün gibi içimde...O yüzden bende nazara inanırım...Hemde çok

1:17 AM

 
Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

This comment has been removed by the author.

2:06 AM

 
Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

tatlım zaten Hadis-i şerif var:

"Nazardan Allah'a sığının, çünkü nazar (göz değmesi) haktır." diye.

ve senin okuduğun sureler okunur
bu konuda yine alıntı yazı koyacaktım bir gün de,hep erteliyordum.:)
Ama nazar boncuğuna kesinlikle izin yok. Allah'a şirk koşmak,yani "sana değil de buna güveniyorum" demek oluyormuş. biliyorum kimse o niyetle takmaz tabi ama,işte anlamı oymuş.

2:08 AM

 
Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

ah bir de bu var:
"Hoşa giden bir şeyi görünce, “Mâşâallah la kuvvete illa billah” denirse o şeye nazar değemez" Hadisi şerif

ya biliyormusun,bunları yazarken de çekinerek yazıyorum. hem ukala gibi görünmekten,hem de bıktırmaktan korkuyorum açıkçası.:(

2:09 AM

 
Blogger renkler said...

Gamzeliciğim, nişan gününde hakikatten çok güzel olmuştun, resimlerden hatırlıyorum. Kesin nazar değmiştir. O kadar insanın içinde mutlaka kem göz olmuştur. Bazen insanın en yakınlarının da nazarı değer, kötü niyet olmasa bile... En çok da annelerin. Mesela aaa ne güzel uzun zamandır hasta olmuyor diye düşünürsün, ertesi gün hastalanır çocuk! İyi haftasonları...

2:46 AM

 
Blogger renkler said...

Yağmur Damlacıkım, niye ukalalık olsun veya bıktırasın. Bildiklerimizi paylaşıyoruz işte. Nazar boncuğu ile söylediklerin aslında doğru. İşte bebeklerde böyle bir gelenek var. Sen söyleyince saçma olduğunu anladım ama aslında dualara güveniyorum en çok tabi...

2:47 AM

 
Blogger Gamzeli said...

Evet bak haklısın, iyi niyet bile olsa nazar değiiyor ve diyorlarki yıldızın düşük ondan...Annelerinde değebilir doğru...

3:50 AM

 
Blogger Kertenkele said...

Ne çok kaçırmışım hayatında olanları renklercim...Neler neler geçirmişsin. Herşey için geç de olsa geçmiş olsun diyorum.

Nazara inanırım. Ama daha ziyade şuna inanmaya başladım: Eğer nazar değeceğine inanırsan değer. Sonuçta nazar, kötü enerji olduğu için; ha karşıdaki yaymış, ha sen kötü birşeyin olacağına inanmışsın. Aynı şey bence.

9:03 AM

 
Blogger anemon said...

AYAKABI KİMİN KAPISINDA GÖRSEM TERSE DÜZELTİRİM...NAZARA ÇOK İNANIRIM..BENİM DE OĞLUŞ 1 GÜNLÜK BEBEKKEN YİRMİ GÜN HASTANADE KALMIŞTI YOĞUN BAKIMDA VE SÜTE ÇOK İHTİYACIMIZ VARDI ..ONU YASATAN ANNE SÜTÜYDÜ ..BENİMDE TAM YAĞLI İNEK SÜTÜ GİBİ BİR SÜTÜM VARDI AMA OĞLUŞ EMEMİYOR DİYE POMPAYLA SAĞIP VERİYORDUK BASKA BİR ANNE VE ONUN ANNESİ GÖRDÜ BEN EMZİREMİYORUM YA.. SÜT GÖĞÜSLERMİDEN AKIYOR.HAVLU KOYDUK AYY MASALLH NASIL GÜZEL SÜTÜ VAR DEDİ O OLDU BEN O GEC BİR ATEŞLENDİM SITMA TUTTU BİR DAHA BİRGİİT SÜT YOK GELDE İNANMA NAZRDAN HARİÇ DİĞERLERİ TAKINTI BENİMKİLER..ALLAH KEM GÖZLERDEN KORUSUN

9:15 AM

 
Blogger [ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Nazara çok inanırım ben de. Başkaca batıl inancım yoktur çok şükür.:)
Ben de 2 günlük lohusayken eve misafir geldi. Ben de, annemin sakın kalkma, demesine rağmen kadına çay verdim. Kadın, aman, hemen de kalkmış dedi. Beş dakika sonra, vitrinin camları şangır şungur aşağıya indi.
Nazar, insanı öldürürmüş derler. Maşallah demek lazım, her seferinde.

10:03 AM

 
Blogger renkler said...

Guffyciğim, hayatın o kadar yoğun ki şu anda çok şey kaçırman normal:-) Teşekkür ederim.

11:03 PM

 
Blogger renkler said...

Civcivciğim, insanlar neden başkaları ile bu kadar ilgilenir ki! Ona ne, ne işi var, ne bakıyor, ne fikir yürütüyor değil mi? ters ayakkabı ve terlik beni de rahatsız eder ne yalan söyleyeyim!

11:04 PM

 
Blogger renkler said...

İnce Gülcüğüm, anneleri dinlemek gerek demek ki:-) Valla ne nazarmış öyle...

11:04 PM

 
Blogger Alphecca said...

Merhaba Renkler,

Batıl inançlarım yoktur. Bazılarının gerçekçi yanı da olabiliceğine inanırım. Örneğin çocukların kahve içmesine karşıyım ama bunu engellemek için çocuğum kahve içersen kabarırsın tarzında izahına daha beter karşıyım. Bunu başka şekilde izah etme yetisine sahip olduğumu düşünüyorum :))

2:47 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Bir hayatı kurtarmak için bir böbrek satmak isteyen 18 yaşından büyük ciddi böbrek vericileri arıyoruz ve her bağışçı için iyi bir teklif ve diğer tazminatlarımız var.
Bizim sürecimiz hızlı ve güvenliğiniz garantilidir.
Lütfen bize ulaşın iowalutheranhospital@gmail.com
Ayrıca, 1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bize ulaşabilirsiniz.

1:09 AM

 

Post a Comment

<< Home