Tuesday, May 01, 2007

TV programları ve biz...

Son zamanlarda haberleri izleyemediğimi söylemiştim... Fakat son zamanlarda eşim ile Haber Türk kanalının müptelası olduk. abuk magazinsel haberlerle sulanmamış haberler, haber programları, Hulki Cevizoğlunun programı, yorumlar, Cumhuriyete bağlılıkları çok çok hoş...

Hulki Cevizoğlunu zaten önceden beri çok beğenirim. Soruları doğrudan ve cesurca sorması, güzel konular bulması, uyanık geçinip soruları alakasız cevaplar ile geçiştirmeye çalışanları yakalaması ve bozması çok doğru bir kişi ve haberci olduğunu gösteriyor. Kanal Türk biliyorsunuz ki mitingleri baştan sona veren tek kanal özelliğini de taşıyor. O muhteşem günü anı anına yayınladı ve bazı kanallar "yüzbinlerin" hatta "onbinlerin" orada olduğunu söylerken aslında o çoşkuyu orada yaşayan kişilerin sayısını en gerçeğe yakın veren bu kanaldı. Dün Anayasa Mahkemesinin kararını ilk veren kanal da oydu sanırım ve yorumlar, konunun muhatapları ile yaptıkları bağlantılar çok doğruydu. Onları cesur yürekleri için tebrik ediyorum.


Avrupa Yakasını hiç kaçırmıyorum ki izlediğim tek dizi bu. Annem bana sinir oluyor, şöyle ağız tadı ile dizi muhabeti yapamadığından. Keza diğer annem de öyle! Gerçi eltim bu konuda çok donanımlı:-)

Elmax kanalını bilir misiniz? Hani diji Türkte var... Dallası ilk bölümlerinden itibaren vermeye başladılar. Arada rastlarsam ki ne günler, ne saatte bilmiyorum izliyorum ve nostalji yapıyorum. Şimdi epey ilk bölümleri. Hepsi o kadar genç ve demodeki:-)

Yine Elmax'ta en güzel anne diye saçma bir yarışma var. Madem saçma ne izliyorsun diyorsunuzdur. Ne bileyim hoşuma gidiyor. İnsanların hayatlarını öğrenmeyi, sevimli görünmek uğruna yaptıklarını izlemeyi seviyorum. Evde hep erkeklerin istediği seyrediliyor. Pazartesi akşamı olaya el koyuyorum ve kimse tek kelime etmesin, tek prıogramım var, izleyeceğim diyorum. Susmak zorunda kalıyorlar:-) Dün bana bile sıkıntı verdi gerçi. İnanın çok saçma, ama ben de tuhafım işte... Bazen insan basit şeylerden de hoşlanabilir değil mi? Mesela bir arkadaşımın annesi acayip entellektüel, edebiyatçı, her türlü konuda söyleyecek sözü olan, kendi ayakları üzerinde durarak tek başına çocuğunu yetiştirmiş bir kadındı ama Yalan Rüzgarı tiriyakisiydi aynı zamanda da. Yalan Rüzgarı başladığında bizi konuşturmazdı bile. Oğlu onunla dalga geçtiğinde de bunları izlemem benim değerimi azaltmaz ki diyor ve bizi susturuyordu...

Kanal 7 "Şoray uzun yolda" programını çok seviyorum. Adam Türkiye'nin köylerini geziyor. Oradaki insanların sıcaklığı, insancıllığı, gelenek, görenekleri, özel yemekleri, bu yemekleri yapan becerikli kadınlar çok hoşuma gidiyor ve izlerken içim ısınıyor. Benim gidecek bir köyüm de yok ki! Eşimi sıkan programlardan biri olmasına karılık arada izliyoruz. Bu köylerde bulduğu komik yaşlı kadınlar inanın bazen beni kırıp geçiriyor. Ülkemizde haberimiz bile olmayan yerlerde yaşayanların hayatı ilgimi çekiyor. İzleyin derim...

Home TV de abuk yemek programlarına da bakıyorum arada, özellikle hafta sonlarında ama genelde bu izleyişim eşimin veya oğlumun kanal değiştirmesi ile son buluyor.

Eşim tüm belgesel kanallarına bayılıyor, ben de seviyorum ama genelde iş yapmam gerektiğini hatırlayıp kalkıyorum! Bir de Euro Sport seviyoruz. Bilimum garip sporu izlemişliğim vardır! Mesela Moskovada, Otelde Eurosport izledim... Curling karşılaşmasını... Çok severim Curling'i mesela ve Türkiyede bir tek benim izlediğimden kuşkulanıyorum.

Başka da bişey izleyemiyorum. Haaaa ibret olsun diye Şarkı söylemek lazıma bakıyorum ama o kadar uzatıyorlar, o kadar geç bitiyor ki sonucu ancak ertesi hafta veya "ana haber bültenlerinde" rastlarsam öğreniyorum. Düşünün artık, haberlerden!

Siz neler izliyorsunuz bu kirlilik içerisinde?


Bu arada benim için lütfen bir kez daha dua edin arkadaşlar, sizin dualarınıza ve uğurunuza inanıyorum. (Yağmur Damlacıkımmmm!!) Bu gün karar verilecek bir konu var. Hayırlısı ile sonuçlanır inşallah... (işle ilgili değil)

21 Comments:

Blogger Burcu said...

canım inşallah senin ve ailen için en hayırlısı ne ise o olur, dualarım sizinle.
---
bizde Kanaltürk de izliyoruz haberleri.arada Birand'a da bakıyoruz.yalnız Kanaltürk te Gerçekler die bir program var mutlaka izlemeni tavsiye ederim.en az Ceviz Kabuğu kadar hoşuna gideceğine eminim.
kocişle bende de Curling izliyoruz :) yalnız deilsin en azından 2 aileyiz sizinle eheheh :)
benim kociş sabahtan akşama bıraksam belgesel izler bende severim ama biyerden sonra içim daralıyor!o yüzden herbişeyi yarım yarım izliyoruz yarım benim sevdiğim yarım onun sevdiği.ama Avrupa yakasını beraber izliyoruz.
NTV de beyazla kadir çöpdemirin programı var biri bana anlatsın die.bak o da eğlenceli.ben sürekli izliyorum.
arada magazin programlarına da bakarım insanın bunlara da ihtiyacı var.kafamız boşalsın azıcık laf edelim deşarj olalım deil mi? :)
öpüyorum çok

11:22 PM

 
Blogger KUGUU said...

Gunaydin canim. Oncelikle bugunku isin diledigin gibi neticelenir insallah.
TV konusunda aranizda en rahat belki de ben olmama ragmen- evde1basina:))- yine de ben hic tv izlemiyorum diyebilirim. Yegenlerim geldiginde ise onlarin istedigi aciliyor elbette, karismiyorum. Ben rastlarsam IkiAileye bakiyorum sadece dizi olarak, o da rastlarsam ama:)

11:45 PM

 
Blogger KUGUU said...

Bu arada curling izlemene de sasirmadim, ama benim malum sabrim!!! buz ustunde o hareketleri izlemeye yetmiyor. Ben bir vururum butun rinkleri dolasir dermisim:)

11:48 PM

 
Blogger Annelog Atölye said...

Biz ancak dokuz buçukta koltuklara gömülebildiğimiz için, ki haftanın bazı günleri o da olmuyor, on buçuğa kadar kanalları geziyor, sonra da güzel film varsa film yoksa genelde belgesel izliyoruz.
Coupling dizisinin tüm sezonlarını yeni bitirdik, hiçbirşey yoksa mutlaka iki üç bölüm seyrediyorduk. Çok komikti. Yeni bir set almak lazım sanırım.

11:50 PM

 
Blogger [ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Avrupa Yakası.. her Çarşamba bir şey çıktığı için seyretmeyi başaramadığım ama tek sevdiğim dizi..
Extreme Makeover.. Elmax'ta veriyorlar, insanların nasıl değiştiğine şaşıp kalıyorum..
ER.. CNBCE de süper bir dizi.. haftasonları kaçırmamaya çalışıyorum ama.. çoğu zaman kaçırıyorum..
Hayvanlarla ilgili belgeselleri seviyorum, Şoray'a ben de bayılıyorum...
İnşallah şu mesele ne ise.. en hayırlı şekilde sonuçlanır.. senin için ne hayırlıysa öyle olsun...:)

12:14 AM

 
Blogger cenebaz said...

Renklercim, benim her akşam izlediğim bir şeyler var. Pazartesi cnbc-e'de According to Jim, sonra da CSI-NY, salı günü Bir Demet Tiyatro(dün akşam yoktu, kalktı mı ne), çarşamba Avrupa Yakası, Perşembe günü izleyecek bir şey bulamıyorum varsa film izliyorum, cuma günü önce cnbc-e'de Cold Case, ardından Ihlamurlar Altında , cumartesi ise 6'da cnbc-e'de Acil Servis(ER). Pazar günü yine film izliyorum. Yani genellikle akşamları yemek sonrası birşeyler izliyorum. Ama gündüz hiç açmam tv'yi.

12:24 AM

 
Blogger renkler said...

Sashacığım sağol... Curling izleyen bir aile daha olmasına sevindim... NTV deki programa ben de bir bakayım. Magazin programlarına arada ben de bakarım ama haberlerde olmamalı! Yoksa magazin de arada eğlendiriyor. Bir ara Haftasonu okurdum ben! Düşün!

12:34 AM

 
Blogger renkler said...

Günaydın Kuğucuğum sağol. Sabırsız biri olarak Curlingi nasıl izlediğime şaşırdım şimdi ben. Süpürmek de çok hoşuma giden bir şey değil. Bir de buzda veya cilalı zeminlerde kaymak ve düşmek fobim var. Eee?

12:35 AM

 
Blogger renkler said...

Annelogcuğum, ben de belli saate kadar mutfaktan öıkamıyorum. Oğluşun bazen dersleri yoğun oluyor, Ona da yardımcı oluyorum. Bazen hiç oturmadan yattığım oluyor. Bazen de mutfağı aceleden toplayıp uzanıyorum ki benim için lüks sayılıyor.

12:37 AM

 
Blogger renkler said...

İnce Gülcüğüm, Bir demet tiyatroya ben de arada baktım ama eski tadı yoktu. Kaldırıldımı duymadım ama olabilir...

12:38 AM

 
Blogger renkler said...

Çenebazcığım, gündüz açsan zaten izleyecek birşey bulacağını sanmam. Ben evde olduğum zamanlar sabah dedikodu programları oluyor ya onları izlemeyi seviyorum. Komik geliyor. Bir de yemek programı varsa izliyorum. Geri kalanlar çok kalitesiz.

12:39 AM

 
Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

Canikom, Allah'ımdan senin hakkındaki bütün hayırları dilerim.Dualarım seninle.
Ben gündüz televizyonun fişini bile takmıyorum,akşam eşim gelince o açıyor.
haberlerden magazine döndüğünden beri nefret ediyorum. Ay her akşam bir şeye bakarken,benim koltukta uyumam meşhurdur. Onun için her şeyi yarım seyrediyorum.:(
Hiç konnuştuklarımızı da hatırlamam:(
Ama eşimle bende Şoray'ın programını seviyoruz. Ama biz onu haftasonu gündüz izliyoruz.?? demek aslında gece.
Eşim yemek sonrası bir kupa çayı sırasında bakıyor sadece zaten. O hergün çok yol gidiyor.Onun için oturamıyor.
Kanaltürk ve tuncay öz.kan'dan nefret ederim.
Aynı iktidardakilerden nefret ettiğim gibi. Ama Hulki'yi çok takdir ederiz.
Ben film kiralayıp seyretmeyi,ya da uyandıktan sonra geç saatteki tv filmlerini severim.
Curling nedur bacum? tarif et o sporu görmüşmüyüm?
bizde normalanten var sadece. hep taşınma lafımız vardı bir ara,onun için birşeye abone olmadım. Kabloyu müstakil eve çekmiyorlarmış. Bende son zamanlarda arayış içindeyim. uydu mu,dijimi hangisini alayım diye.(taşınmaktan kesin vazgeçtiğimizden beri düşünüyorum:P)
hıııım. bacım,eşim emekli olunca ki 2,5 sene filan var. Benim köye bir evcik yapalım inş.diye istiyoruz.
işte gideceğin köy.Beklerim.:)
Samanlı dağlarında en tepedeki köydür kendileri.:)

1:34 AM

 
Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

Bunu da ekleyeyim.
Sizin İzmit'teki ev karşı dağların manzarasını(keltepe tarafı yani) görüyordu ise ,bizim köye bakıyordun demek ...diyeceğim.

1:38 AM

 
Blogger renkler said...

Yağmur Damlacıkım, duan için sağol canım... Şu an sonucu bekliyorum. İnşallah hayırlısı ile sonuçlanır. İzmitin köyleri güzeldir. Umarım istediğiniz gibi güzel bir yerde ev yaptırırsınız... Bakarsın ziyaretine gelirim:-) Curling anlatılmaz yaşanır dermişim:-) Anlatması biraz zor. Yarın bir resmini koyarım. Buz gibi çok kaygan, aşırı cilalıbir anada özel ağır topları kaydırıyorlar ve bu topların hızlarını önden süpürgeler ile cilalama yaparak ayarlıyorlar. Sonra topları belli kurallara göre bie alana sokuyorlar filan. Dedim ya anlatılmaz!!! Öptüm...

2:06 AM

 
Blogger Gamzeli said...

Canım, dualarımız seninle , umarım herşey istediğiniz gibi olur...

Bu arada Şoray Uzun'un programını çok seviyorum..Çok da keyif alıyorum izlerken :)

6:24 AM

 
Blogger renkler said...

Gamzeliciğim teşekkür ederim, sağol canım...

6:33 AM

 
Blogger - said...

Bu kocişlerdeki belgesel hastalığı nedir yaaa, tamam ben de severim seyrederim ama bütün gün de National seyredilmez ki...

Biz dizi filan seyretmiyoruz artık Avrupa Yakası haricinde, o da biraz baymaya başladı açıkçası.
Genelde Cnbc-e, NTV, MTV filan seyrediyoruz. Bu aralar Biri Bana Anlatsın ve Türk Mucit'e taktık. Ha bir de survivor var, nedense karı koca bayılıyoruz survivor'a ikimizin içinde de bir Robinson var galiba :p

Öptüm seni çok

7:35 AM

 
Blogger renkler said...

Kelebekçiğim, ben de sürekli belgesel izleyemiyorum. Survivor Yunanisten Türkiyeyi çok sevmiştik ailecek ama GS Fener olayına ısınamadık açıkçası. Ben de seni öptüm Robinson ruhlu arkadaşım:-)

8:02 AM

 
Blogger PERİLİ KÖŞK said...

çok az tv izliyorum,vaktim yok ,ama eşim benim yerime bol bol izliyor,kızlarımda dvd çocuk filmleri müptelası, ben köle isaura dolanıp duruyorum evde ,senin için dua edeceğim...

9:16 AM

 
Blogger renkler said...

Perili Köşkçüğüm, teşekkür ederim. Biz anneler, daha doğrusu kadınlar hepimiz birer Köle Isaura değil miyiz zaten:-)

10:51 PM

 
Blogger PERİLİ KÖŞK said...

bütün yorumları okuyunca acaip nostalji yaptım ya ne iyi ettiniz de anlattınız eski izlediklerimizi,şimdikilerden aynı keyfi alamıyorum acaba niye...
bir dizi bitip ikinci dizinin başladığı hangi ülkede görülmüş,herakşam dizi ,varmı böyle birşey evet var ,yapıyorlar işte...

7:47 AM

 

Post a Comment

<< Home