Friday, July 06, 2007

Gecikmiş Selva Yazısı


Damak Tadı Gülcüğümü hepinişz tanıyorsunuz. Kalbi güzel, iyi niyetli ve harika yemekler döktüren arkadaşım bana uzun süre önce Slva sepeti yollamıştı. Ona teşekkür etmiştim ama resimleri bir türlü yayınlayamadım. Kusura bakma canım...

Sepeti annem teslim aldı. Telaşe müdürü ve aynı zamanda hiç boş duramayan, süğrekli iş yapma konusunda kendini programlamış olan annem sepeti alır almaz açmış, her bir paketi tek tek yerine koymuş, güzelce istiflemiş. Sağolsun ama paketi göremedim ve resmini çekme fırsatım olmadı. Ama yaptığım bazeı mamaları sizin için çektim.

Ben Selvanın özellikle ununu beğendim. Mantı yaptım üzerinize afiyet, o kadar rahat açıldı ki... Daha önce mantı resmi çektiğim ve fotografını çekecek kadar sabrımız olmadan yemeğe daldığımız için resmi yok... Ama cidden çok rahat açılşdığını söyleyebilirim.





Bir de benim poğaçalardan yaptım ki resmi ekte... Harika görünmüyor mu (Ben de anneme benzemeye başlıyorum, gelen misafire hep şöyle der: Fasülyem nefis olmuş Allah aşkına bi ye...) Bu poğaça annemin tarifi ama Onun da kabul ettiği gibi boynuz kulağı geçti, ben annişten daha güzel yapıyorıum:-) (Bugün övünme günüm) Çok pratik ve sizi mahçup etmeyecek bir tarif. İsteyenlere tarifi veriyorum:

- Yarım bardak eritilmiş margarin

- Yarım bardak zeytinyağı
- Bir bardak yoğurt

- Bir yumurta beyazı (üzerine de sarısı tabi:-))

- Bir paket kabartma tozu

- Tuz

- Yumuşak bir hamur sağlayana kadar un. Çok sert olmamalı...
İyice yoğuruyorsunuz. Ben iç olarak peynir- dereotu ikilisini seviyorum. Sucuklu da güzel oluyor... En üste yumurta sarısı ve mutlaka çörekotu koyuyorum. Zeytinli yaparsam susam koyuyorum... 180 derecede pişirin. Çok pişmesin, sertleşir...



Bir de şu benim makarna sosum var ya, sarımsaklı, domatesli... Makarnasını da denedim. Çok güzel oldu.

Bizim markette Selva un buldum, hemen atladım.

Sizi öpüyorum, Gülcüğümü kucaklıyorum ek olaraktan:-)



8 Comments:

Blogger Dut agaci said...

Ellerine saglik.Ne kadar övünsen azdir.harika görünüyor...

2:26 PM

 
Blogger [ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Ellerine sağlık canım. Hepsi nefis görünüyor. Mantı, benim dayanamadığım yemek. Maşallah diyim sana, becerikli kadın.:)))

11:26 PM

 
Blogger Emre said...

Ooo afiyet olsun süper görünüyorlar, bir önceki yazını okudum ve şu an bende dibe vurmuş durumdayım ve umarım şu fizik kanunu işe yarar yoksam çakılıp kalıcam buraya, öperim seni:)

3:40 AM

 
Blogger renkler said...

Rabiacığım sağol canım...

İnce Gülcüğüm, sağol canım. Mantıyı annemden öğrendim. Kendimi bildim bileli evde, teyzemlerde, komşularda ne zaman mantı yapılsa ben de yardım ederim. Sonunda tek başıma da yapmayı öğrendim:-)

Emreciğim, ne oldu sana? Arada diplerde sürünüyoruz işte. Ama inan insan isterse üste çıkıyor. Kötü anlarım hala bitmese de yaşamaya çalışıyorum. Hayat aslında güzel. Ayaklarını kuvvetlice dibe vur:-)

5:03 AM

 
Blogger PERİLİ KÖŞK said...

herşey nefis görünüyor...
poğaçanın tarifini not ettim yarın deneyeceğim...
ellerine sağlık...

2:06 PM

 
Blogger Selen said...

Hepsi harika gorunuyor bunlarin.
Vaktim oldugunda yapacagim su harika kurabiyeleri hatta Turkiye'ye gelince annecigime yapacagim.
Ellerine saglik:))
Sevgiler

1:59 AM

 
Blogger Damak Tadı said...

Canım benim,ellerine sağlık..
Sayfanda tarifleri görünce birden şaşırdım desem..))Sonra başlığı görünce jeton düşmüş oldu,pardon tatlım..Sizlere afiyetler olsun canım benim..Benim için gönülden yazdıklarına da ayrıca teşekkür ederim,çok mutlu oldum canım..Sende hep böyle mutlu kal..Kocaman öpüyorum seni..

6:36 AM

 
Blogger renkler said...

Gülcüğüm, ben senin gibi becerikli değilim, o nedenle artık kusura bakmayın... Aslında mutfağı severim, bazı spesiyallerim de vardır ama yeni şey pek deneyemiyorum... Bir de kilo durumları var malum.

7:32 AM

 

Post a Comment

<< Home