Wednesday, October 10, 2007

İyi Bayramlar:-)


Bir bayram daha geldi. Kimbilir hayatımızın kaçıncı Ramazan Bayramı... Hatırladığım en eski bayram sanırım Eylül ayında filandı. Sonra giderek daha çok yazlara kaydı. Bu da bayramda daha çok gezebilmek, daha çok sokakta oynamak, daha çok haydutluk etmek demekti...
Bu sıralar eski, çok eski Hayat Dergilerine merak sardım. Eşimin dedesinin bizzat ciltlediği ve 1956 yılından itibaren başlayan bir sürü cilt var. O kadar güzel ki. Ara ara hoşuma giden yerlerini sizinle paylaşacağım. Burada söylemek istediğim şu: 1963 yılına ait bir dergide şöyle yazıyordu: Nerede o eski bayramlar! Buyurun bakalım. Nostalji her zaman varmış anlaşılan. İnsanlar o zamanlar bile bunu söylüyormuş. Belki bizim çocuklarımız da ileride kendi çocukluklarının bayramlarında buldukları o tadı bulamayacaklar...
Sanırım eski bayramların güzelliği zamanla değişen olgular ile ilgili olmasının yanında, çocuklara hissettirdiği duygular ile de ilgili. Yani her çocuk için bayram özeldir. Yeni kıyafetler, toplanacak harçlıklar, limitsiz ve engelsiz yenecek çukulata ve şekerler, cümbür cemaat oturulan anneanne ve babaanne sofraları, kuzenler ile oynama fırsatı, tatil, derslerde biraz uzaklaşma hangi çocuk için önemsiz olabilir ki?
Mutlaka eskinin bayramlarının tadı yok, mutlaka birşeyler değişiyor, mutlaka insanların tatili el öpmeye tercih ettiği bir döneme girdik artık... Ama şu an bakıyorum da işyerine gelenler bir başka gülüyor bu sabah, daha bir keyifle günaydın diyor. Ne dersiniz, içimiz azıcık da olsa kıpır kıpır değil mi?
Ben kendi adıma ailem ve dostlarımla oturacağım kalabalık bir bayram sofrasını paldır küldür gidilmiş tatillere tercih ederim. Biz de yaşlanacağız. Çocuklar tatile gitse, elimizi gelince sonradan öpse kırılmaz mıyız? Yine de insanların kararlarına da saygı duymalı tabi...
Bugün eve gidip bir temizlik yapmalıyım. Kaç gündür ders ve testler ile boğuşmaktan ev terelelli olmuş durumda. Zaten iki gündür annemdeyiz akşamları, evi otel gibi kullanıyoruz. Sonra yemek yapacağım. Eşim herhalde altı gibi gelir eve... Yarın da annemde güzel bir kahvaltı, diğer annemlerde kalabalık bir akşam yemeği, büyükleri ziyaret... Diğer iki gün ise yukardaki yarasalar gibi uyumayı düşünüyorum:-) Allah kısmet ederse tabi.
Heepinizin bayramı kutlu olsun. İnşallah mutlu ve güzel bir bayram tatili geçiririz. Şeker gibi bir Ramazan Bayramı diliyorum. Elimizi öpenler de çok olsun:-) Kendinize iyi bakın, minikleri çok çok öperim.

18 Comments:

Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

melekler gibi uyu arkadaşım...:)
ben 63doğumluyum. ve eski dergi hastasıyım. bayramda sendeyim. sen uyu,ben oturup okurum.:))))))
bütün güzel dilekler karşılıklı.:)
bu gece duaların kabul olduğu gecelerden..
bana da dua et olurmu?

12:13 AM

 
Blogger anemon said...

Ramazan Bayramınız kutlu, yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı
sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı, yuvanız bereketli olsun...

12:17 AM

 
Blogger renkler said...

Yağmur Damlacıkım, gel valla, ne güzel olur. Ama o zaman uyumam, uyutmam da:-) Kaynatırız...

Dua edeceğim canı, senin için de... Umarım kabul olur. Çok öpüyorum.

12:34 AM

 
Blogger renkler said...

Civcivciğim, çok güzel dilekler bunlar... Amin diyorum ve aynılarını senin için de diliyorum.

12:35 AM

 
Blogger Mustafa Şenalp said...

çok güzel bir site.

1:18 AM

 
Blogger derin düsünceler said...

Sizinde Ramazan Bayraminiz mübarek olsun canim :) Ziyaretler konusunda haklisin. Herkes birilerini bekliyor dimi. Biraz önce bende bayram postumu yazdim. Bu Bayram bende biraz farkli. Bir nevi kalabaliktan "kaciyorum". Gelecek Bayramda insallah Annemlerle birlikte güzel ve kalabalik bir Bayram gecirim.

Sevgilerimle,
Derin

2:10 AM

 
Blogger Burcu said...

iyi bayramlar canımm..çoluıklu çocuklu hatta torunlu torbalı nice neşeli,mutlu ve sağlıklı bayramlar dilerim...
güzelce dinlen..bayram kaçamağın olsun ben senin yerine çalışıyorum merak etme :)
öpüyorum..

2:18 AM

 
Anonymous Anonymous said...

huzurlu bir bayram diliyorum. herkesin bayramı kutlu olsun. sevgiler. alice...

4:48 AM

 
Blogger Bocuruk said...

Canım, bayramınız kutlu olsun:)
Sevgilerimle...

6:31 AM

 
Blogger NiNo said...

seker gibi bir bayram diliyorum nice guzel bayramlari birlikte kutlamak dilegiyle sevgiler tirandan

8:05 AM

 
Blogger ikizlerimbenim said...

mutlu huzur dolu bir bayram olur inşallah..Daha nica bayramları ailemizle ve sevdiklerimizle karşılamak dileğiyle..baban için yazdığın yazıyı yeni okudum, içim hoş oldu..Allah mekanını cennet etsin..

11:30 AM

 
Blogger [ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Canım iyi bayramlar olsun. El öpenlerin bol olsun. Ben de seni ve mavişi ve de gül ağacını öperim..

12:08 PM

 
Blogger SenaBera said...

Çoook güzel gönlüne göre bir bayram geçirmen dileğiyle...

2:49 PM

 
Blogger Unknown said...

dilediğin gibi bir bayram olsun...

3:00 PM

 
Blogger Mutluveumutlu said...

Renkler'cim, bende senin ve ailenin bayramını kutluyorum.
Sağlıkla, mutluklukla nice bayramlara...
Öpüyorum çok

7:57 AM

 
Blogger Dut agaci said...

Daha nice hayirli huzurlu bayramlara canim.Babnla ilgili yazin cok dokunakli mekani cennet olsun insallah...
sevgilerimle

3:06 PM

 
Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

canım .:) dimi ama? :))
biraraya gelsek ne güzel kaynatırız hem de sabaha kadar.:)
genç kızlar gibi pijama partisi bile yaparız.
NOt: Mustafa Şenalp bey bütün blogları dolaşıp aynı cümleyi (çok güzel bir site.) hepimize kopyalamış.:) ne hoş ya.:) hepimize merhaba deseydi de okurdu.:))

10:37 PM

 
Blogger böğürtlengözün annesi said...

Geçmiş bayramın kutlu olsun arkadaşım. İnşallah dilediğin gibi bir bayram geçirmişsindir. Bizde elimizden geldiğince o eski bayramları hala yaşatıyoruz.Umarım çocuklarımızda dediğin gibi, bayram günü ellerimizi gelip öpüp bayramlaştıktan sonra kendi programlarına bakarlar. Öpüyorum seni...

11:42 PM

 

Post a Comment

<< Home