Friday, November 02, 2007

Turkish Delight ve Katmer

Öncelikle sabah sabah beni sinir eden bir haber ile başlayalım cuma yazıma... Efenim bizim kırk yıllık Türk lokumumuz , nam-ı diğer Turkish delight'ımız olmuş Rum lokumu. Hem de adamlar patentini almışlar. Yani Avrupa topluluğu ülkelerinde Rum Lokumu olarak satılacakmış sadece. Biz orada Turkish delight filan satamayzcağız ve hak mak da iddia edemeyeceğiz.

Baklavadan sonra alın size Rum Lokumu. Kıbrıs Rum kesimi almış çoktan patenti, sizler uyuyun! (sözüm size değil tabi arkadaşlarım anlayın artık) Burada asıl acı olan bizim paten almayı akıl edemeyişimiz! Yakında şiş kebabımı, rakımız, lahmacunumuz, dönerimiz de ellerin olur, biz de aval aval bakarız arkamıza.

Hadi patent almayı akıl edemedn, üşendin, gerek duymadın... E adam Rumlar paten için başvurduğu zaman bir süre içerisinde buna itiraz hakkın var. Ne diye itiraz etmiyorsun. Bunu duymadım deme, imkansız. Şöyle bir örnek vereyim: Bizim firmanın profillerini bizim eski bir bayimiz taklit edip bir yerde çektirmiş! Bunu duyunca gidip patent için başvurduk. Elimizde adam yapmadan önce bizim tarafımızdn yapıldığına dair herşey var. Konu o değil ama. Biz başvurunca Antalyanın orta ölçekli bir firması olan bayi hemen itiraz etmiş! Adam hemen haberi alıyor ve başına gelecekleri bildiği için itiraz ediyor. Sekiz kalıbın ikisini de iptal ettirmeyi başarızyor! İyi ve isabetli bir savunma ile. Bu kadar basit.

Nasıl uyuruz anlayamıyorum. Bunu önemsiz mi buluyor devletimiz acaba? Kültürümüzün bir parçası o lezzetler! 18. yüzyılda bir gezgin bizden götürdüğü lokum ile Avrupa tanışmış. Biz de kaybedip sonradan benim şu an yaptığım gibi ah, vah yapıyoruz sadece! Yazık! Yazık! Adamları tebrik etmekten başka yapılacak birşey yok. Aferim ne diyeyim. Yemeyenin malını yerler! Böyle yerler işte!

Yakında Topkapı Sarayı yerinden sökülüp Alman Sarayı diye sergilenirse şaşırmayın. Yapmadıkları şey değil!

Neyse, Bir başka lezzetimiz de katmer. Yakında Uganda Katmeri olarak görürseniz ona da şaşırmayın!

Bu lezzeti hafta sonu bir yapın, ailenizin başını döndürün. Eşiniz size yine aşık olsun, çocuklar her haftasonu istesin, kayınvalideniz kıskansın. Katmerin vücuda hiç yararı yok. Hatta çok zararlı, yağlı birşey. Ama ruha çok iyigeliyor. Altı ayda bir yerseniz bişicikler olmaz. El oyalıyor ama çok zor değil. Valla yaparsınız. Yeni gelinler, siz de işbaşına hadi!

Malzeme:

5,5 bardak un (eleyin, daha iyi oluyor. Ben Selva unu beğeniyorum)
2 bardak sıcak su. (Ilığın üzerinde olsun ama elinizi yapmasın)
Yeteri kadar tuz.

1 paket kadar tereyağ (margarin diyor tarifte ama ben asla margarin kullanmıyorum burada)

- Unu eleyin, tuzu atın, suyu yavaş yavaş dökerek yoğurun
- Masaya alıp iyice özdeşleşene dek yoğurun. Bu çok önemli. Pürüzsüz güzel bir hamur elde edin. Sert olmasın.
- 6 veya yedi parçaya ayırın, güzel pazıcıklar hazırlayın
- Nemli bez örtün ve siz yağı eritene dek biraz bekletin. Hatta bir fincan kahve için. Ama çok da oyalanmayın.
- Birinci pazıyı ince açın. Düzgün olması şart değil. Benimkine bakın! Hiç farketmez.
- Yufkayı yağlayın. Her yerine yayın.
- Yufkayı rulo yapın ve resimdeki gibi helezon şekline getirin ve beklemeye tepsiye bırakın.
- her pazı için aynı işlemi yapın.
- Hepsi bitince en başta yaptığınız ve sertleşmiş parçayı merdane ile yarım santim gibi açın.
- O parçayı sacın veya teflon tavanın üzerine koyun. Pişerken azıcık yağlayın
- Pişen her hamuru tencereye koyun ve kapağını kapatın. Üstüste dizildiklerinde hem soğumuyorlar, hem de sertleşmiyorlar.
- Hepsi bitince afiyetle yiyin, bana da dua edin:-)

Elinize sağlık.




























39 Comments:

Blogger anemon said...

aynen öyle olmuş yemeyenin malını uyerler bzi neyi umursuyoruzki acaba devlet olarak çok merak ediyorum yakında hiç bir seyimiz kalmıycak
katmeri çok sevrm ama yapomamdım bir komşum vardı sivaslı nefsi yaprdı en kısa zamanda deniycem ama aşk var içinde bu da kayda değer bir sebep görümce çatlamkta marifet konusnda cabası

2:02 AM

 
Blogger uykucu said...

öncelikle türkün aklı sonradan gelir diye boşuna dememişler.akşam haberlerde izledim adamın biri -yok canım engel olamazlar biz yine satarız diyor.safım benim, elin rumu yapacağını yapmış sen uyu. katmeri hiç yapmadım nefis görünüyor,yarın yapayım bakalım. aldığım kiloların sorumluluğunuda alıcakmısın?(evde tek kilo alabilen benim:(

2:50 AM

 
Blogger Mutluveumutlu said...

Lokum olayına bende çok sinir oldum yaa...
Bu katmer süper birşeymişte, yeni gelinler hamur açmasada, açan birini bulup yaptırsa olur mu:)))
Şaka bir yana ben daha hiç hamur açmadım, bunda denemiş olurum hem dimi :)
Ellerine sağlık canım. Anlatımına da bayıldım. Tam benim gibi acemilere yönelik olmuş :)

2:54 AM

 
Blogger renkler said...

Civcivciğim, valla görümce çatlatmakta birebir bence. Gerçi benim görümcem olmadığı için emin olamam. Eltim de yok artık, keza boşanıyorlar. Kayınvalidem de iyidir yazık, çatlamasın:-)

3:29 AM

 
Blogger renkler said...

Figenciğim, sorumluluk bana ait:-) Zaten feci kilo aldım, seninkiler de bana gelebilir:-)

3:30 AM

 
Blogger renkler said...

Mutlucuğum, kabul etmiyorum, özellikle yeni gelinler yapacak. Hatta fotograf ile ispat isteyeceğim:-) Şaka bir yana yaparsın, korkma. Düzgün açmana gerek yok. Bakalava hamuru gibi incecik de olması gerekmiyor. Ne kadar ince o kadar iyi ama abartmaya da gerek yok. Yapacağına inanıyorum. Soraki adım mantı olacak:-)

3:31 AM

 
Blogger HAYAT said...

ah canım benim ya ellerine sağlık of of süper olmuş valla canım çok istedi valla şimdi kargoyla filan yollasanda yesek :)
öpüyorum cnm afiyet olsun size
birde dediklerinde haklısın cnm bizim yukardakilerimiz uyusun dursun millet bizim varlıklarımızla sömürsünler paracıkları kazansınlar birde reklam yaparlar çine lokum satıyorlar 1 milyon kutu bizi uyutuyolar heralde
ah ah bende size baklavalar açarım kendimi övmek gibi olmasın bu bayramda eve 2 tepsi baklavayı ben açtım :) hatta kestim bu seferde özel fotoğraflarını çekerim kurban bayramında buraya koyarım

3:44 AM

 
Blogger bugunovnia said...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor....Kimbilir tadı nasıl olmuştur....Ben bu yoğunlukta deneyebileceğimi sanmıyorum...Daha henüz mantı şokunu üzerimden atamamışken....Büyük ihtimalle annemden rica ederim....Canım annem yapar ben de ona yardımcı olurum...Bu fikir daha iyi...Sağol....Sözkonusu patent olayında bilirsinki bazı siteleri takip etmen gerekir....Almaya gerek görülmeyen bir konunun da takibi yapılamayacağı için hiç şaşırmadım....Bürokrat yada kamu personeli olarak hemşeri,akraba , eş dost değil de işini bilen kimseler kadroya alınmazsa daha neler olur....

4:29 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Oh oh nefis ellerine sağlık.Patent olayına gelince Yuh! diyorum bu kadar da olmaz! Başka birşey söylesem ayıp olur burada...Kendisini ve yeteneklerini önemsemeyip başkalarına kaptırıp duran millet varmıdır ki acaba bizden başka?

4:59 AM

 
Blogger Bocuruk said...

Harika, süpersin Renklercim. Bu tarifin ruha iyi geleceği kesin:)) Eline sağlık.
Sevgilerimle...

5:00 AM

 
Blogger kakaolusevgi said...

Ellerine sağlık,çok lezzetli gözüküyor.
Patent işini okuunca,içim burkuldu,hem çok kızdım,hem de çok üzüldüm yaaa :((Bize özel şeylerin hepsini sahipleniyolarrrrrr :((

5:23 AM

 
Blogger [ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Bu gidişle çok kaptırırız biz onumuzu bunumuzu ellere.:( Şu katmere bir başlıyorum, kendimi durduramıyorum. Artık ne kadar olmuş saymıyorum bile. Yanlış anlaşılmasın, yapmaya değil, yemeye diyorum. Nefis görünüyor valla. Neydi senin adres şekerim?

5:58 AM

 
Blogger SenaBera said...

Mmmhhhh nefisss görünüyor, bayılırım....Ellerine sağlık renkler 'ciğim..

6:12 AM

 
Blogger renkler said...

Sevgili Hislerim ve ben, mutlaka resimleri bekliyorum. Baklavaya asla cesaret edemem. Hiç bilmiyorum. Ama ev baklavasını severim. Bence çarşı baklavasından çok daha güzel. Bir de cevizli olursa hımmm... Sevgiler...

6:13 AM

 
Blogger renkler said...

Sevgili Bugunovnia, aslında yaparsın ama anneciğin yaparsa daha iyi olur tabi:-) Mantı şoku da ne? Ne oldu ki:-)

6:15 AM

 
Blogger renkler said...

Handeciğim, sorma. O kadar üzülüyorum ki ülkemizin başına gelenlere. Hani adamlara helal olsun diyorum, bunu bile dedirttiler sonunda! Biz sahip çıkamıyorsak başkaları yaşatsın Avrupa'da...

6:16 AM

 
Blogger renkler said...

Bocurukçuğum, ruha iyi geldiği kesin. Oğlumun en sevdiği yemek diye birşey yoktur ama bunu her hafta yapsam yer ve ister...

6:17 AM

 
Blogger renkler said...

Kakaolucuğum, afiyet olsun demeyi isterdim:-) Biz demi yemek blogları gibi toplaşsak arada...

6:17 AM

 
Blogger renkler said...

İnce Gülcüğüm, yarın sabaha kahvaltıya gel:-) Yarın yapsam mı acaba... Oğlanın canına minnet:-)

6:18 AM

 
Blogger renkler said...

Sevgili Sena ve Beranın annesi, sağol canım...

6:19 AM

 
Blogger HAYAT said...

AYNEN CNM BENİM YA BENDE HAZIRI KATİYEN YİYEMEM HİÇ SEVMİYORUM AMA EVDE YAPILANIN AYRI BİR TADI VAR BOL CEVİZLİ :)
ÖZEL OLMAZSA BİR ŞEY SORMAK İSTİYORUM KIRKLARELİ İĞNEADA CİVARIYLA BİR BAĞLANTIN VAR MI ACABA?

6:26 AM

 
Blogger Damak Tadı said...

Bize ne yapsalar müstehak canım..Her zaman olduğu gibi yine aklımız sonradan çalışacak.iş işten de çoktn geçmiş olacak.Bu tür vurdum duymazlıklara hiç tahammülüm yok..((Düşündükçe sinir harbine giriyorum hemen..))

Katmer'in muhteşem görünüyor.Çok canımız çekti tatlım.Ellerine sağlık canım benim..Oğluna hak vermemek elde değil.Her gün olsa yenir bıkmadan yenir kahvaltıda..Kiloları da sorma gitsin.

Kocaman öpüyorum canım seni..

6:27 AM

 
Blogger renkler said...

Hislerim ve benciğim, hiç alakam yok:-) En azından bildiğim kadarı ile:-)

6:28 AM

 
Blogger renkler said...

Gülcüğüm, kilolar aldı başını zaten. Ama güzel birşey olunca dayanamıyorum. Her hafta yapamam tabi:-) Arada yapınca daha değerli olur hem. Çok öpüyorum canım...

6:30 AM

 
Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

canım benim. yazacağım inşaaalllaaah..(
bugün kedileri ameliyata taşıyıp durdum.kızlar kısırlaştı, baygın yatıyorlar şu anda.
hhıııııııım, bu katmer ne katmermiş yahu, bayıldııım. vallah geeceğim sana. elinden yiyeceğim.

6:46 AM

 
Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

hee bir de güya bir reklam var. çine bir milyar kutu türk lokumu satıyorlar. hahha. yesinler.

seninde dediğin gibi ayakta uyuyoruz biz.maalesef.........

6:48 AM

 
Blogger { seRay } said...

This comment has been removed by the author.

1:52 PM

 
Blogger Gamzeli said...

Lokum olayını gerçekten abartmışlar bizler lokumu biliriz Türk bunların yaptığına bak..

Katmeri bilirim ve çok severim, içine türlü türlü şeylerde konulabiliyor
Öpüyorum ablacım...

5:31 PM

 
Blogger +BAHAR+ said...

merhabalar.ben böyle mesaj bırakmayı düşünmüyordum ama baktım blogum bu şekilde pek ortam yapamayacak bende paylaşımlarımı paylaşacak birilerini aramak için arkadaşımında tavsiyesi üzerine dolaşmaya çıktım.. :D anladığını üzere blogda çok yeniyim :)bloguma beklerim iyi günlerr :)

4:54 AM

 
Blogger PERİLİ KÖŞK said...

renklercim,lokum olayına hiiiç şaşırmadım ,zaten önce biz alsaydık şaşardım...
ama bu katmer işi süper,
bu verdiğin tarifle yağın hepsi bitiyor mu?
yaklaşık kaç katmer oluyor ?
bir de yanlış annamadıysam rulo yaptığımızı tekrar açıyoruz değil mi?
bak benden başka kimse böyle sorular sormamış bak kimse dnemeyecek galiba,kız onlara sen bi dahaaa
özellikle yeni gelinlere...:)))

2:40 PM

 
Anonymous Anonymous said...

renklercim eline sağlık ne güzel yazmıssın harfiharfine katılıyorum...

Katmer harika gözüküyor ,tarifi aldım ama şimdi yapmam malum sonra yer yer şişerim yine :)))

10:55 AM

 
Blogger Hanife said...

Renkler'cigim,
Vallahi basim dondu okurken, ohh ne guzel. Katmere bayilirim ben de.
Sayfalara hic bakamiyorum uzun zamandir, bir geldim ki ne goreyim. Artik guzel tarifler gelecek mi ne??
Ellerine saglik..

11:31 AM

 
Blogger renkler said...

Yağmur Damlacıkım, geçmiş olsun kediciklere... Zaman bulursan yaz ama. Özledik yazılarını...

11:04 PM

 
Blogger renkler said...

Gamzeliciğim, haklısın. Tahinli katmer de var. Onu hiç denemedim. Ben tuzluyu daha çok seviyorum. Beyaz peynirle... Bugün de rejime girdim, aklıma gelmemeli:-)

11:06 PM

 
Blogger renkler said...

Selam Bahar, hoşgeldin aramıza... Mesaj yazmadan iletişimi başlatmak cidden zor. Kimse seni farketmiyor o zaman. Üstelik iletişimi sürdürmek ve birbirimiz tanımak adına yorum yazmak güzel bence... Böylece bloglarımız hareketleniyor ve daha çok yazasımız geliyor.

11:16 PM

 
Blogger renkler said...

Perili Köşkçüğüm, aslında yağ olayını şöyle hallediyorum. İlk başta üç kaşık yağ eritiyorum. O yetmezse biraz daha eritiyorum. Biraz göz kararı oluyor. Sen de önce az erit, yufkanın heryerine kaşık kaşık yay. Rulo yaparken yağlar hafif çıkmalı, yani kuru yapma. Ondan sonra gerektikçe eritirsin. Rulolar bekleyip biraz sertleşiyor. Onu merdane ile inceltiyorum. 6-7 pazı olduğu için 6-7 tane elde ediyoruz... Aslında altı pazı daha iyi oluyor diyebilirim...

11:45 PM

 
Blogger renkler said...

Azimliciğim, sen biraz bekle. Çünkü acayip kalorili. Ben bugün rejime tekrar başladım. Çok hoşnut değilim halimden:-)

11:46 PM

 
Blogger renkler said...

Hanifeciğim, ara ara çok iyi bulduğum tarif olursa vereceğim tabi. Çünkü paylaşmak güzel. Ama sonuçta yemek bloğu yapamam sanırım. Sizler kadar becerikli değilim. Zamanım da çok kısıtlı:-(

11:47 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Sites connected to "important" sites are
more likely to become ranked higher. This website assessment criteria helps you realize what your
location is compared to your competitors. If you'll find actually broken links on your own site, don't be afraid to correct it
it could possibly all of which affect your pursuit engine rankings.


Also visit my site; seomoz pro

7:24 AM

 

Post a Comment

<< Home