Sunday, December 02, 2007

Bir gün Cuma, bir gün Pazar...

Günaydın ve iyi haftalar...

Arkadaşlar geçen postumdan ve gelen yorumlarınızdan anladığım kadarı ile hiçbirimiz son zamanlarda mutluluktan hayava zıplamamışız. Allah yakın zamanda hepimizi zıplatsın ne diyeyim...

Haftasonum ultra hızlı geçti yine. Yine hiç bişi anlamadım. Hatta bu hafta doğru dürüst temizlik bile yapmaya zamanım olmadı. Cuma akşamı zaten öylesine aygın baygın geçti. Cumartesi sabah geçce kalktık, oğluşa zor kahvaltı hazırlayabildim... eşim oğlanı dershaneye bıraktı, o gelinceye kadar ben ikimize güzel bir kahvaltı, daha doğrusu branch hazırladım. Zati saat 12 olmuştu! Ohhh ne güzel öğle yemeğini kurtardım bu şekilde...

Sonra ev ile ilgilendim. Bir iki damtel çiçek yaptım. Hatırlarsanız Kapalıçarşıdan saten kadife bir kumaş almıştım acı kahve. Onu masa ve fiskos masasına göre diktireceğim, üzerleri için rengarenk çiçekler yapıyorum. Acaba biraz kisch mi olur sizce? Bakacağım nasıl olacak. Epeyce çok renk renk çiçeklerim oldu. Yapması çok zevkli... Masa örtüsü üzerinde nasıl durur, nasıl serpiştiririm bilemiyorum. Önerilere açığım...

Soracıma kalkıp yemek yaptım. Mantarlı güveç pilav yaptım ki çok başarılı oldu. Bir ara tarifini vereceğim. Oğluş beş gibi gelince deli gibi acıkmıştı tabi. Hemen oturup yemek yedik... O nedenle eşimle gece vakti acıkıp çorba ısıtıp içtik. Yani anlayacağınız öğünler karıştı. Yine üç öğün yedik!

Cumartesi oğluşa matematik çalıştırdım. Sınavı var. İnşallah çok iyi geçer. Oğluşun da motivasyona ihtiyacı var.

Bu arada yine dersten bahsedeceğim ama size danışmak istediğim bir konu var. (Bu sıralar bloğumu ders- veli- okul- dershane konusunda yazan bir blog olarak görün) Şimdik bizim oğlan dershanenin en iyi sınıfına girdi (maşallah diyeyim) Fakat seviye olarak cidden çok çok iyi bir sınıf bu. Yani çocuklarda bir hırs! Günde 200, 300 soru çözen var... Biz 50 soru yaptığımızda iyi yapmış sayıyorum. Yahu zaman yok!!! Neyse çocuklar iyi olunca hocalar deli gibi hızla geçiyorlar dersler. Ders sonrası ise iki ders daha kalıp test çözdürüyorlar. Aslında oğluş bunu seviyor. Yanında anlaştığı bir çocuk var bizim siteden. Onunla yarış gibi soru çözüp çalışıyorlar. Fakat tüm günü bu şekilde geçiyor. Beyin bitmiş bir halde eve geliyor. Ondan sonra ne beklersiniz bu bebeden...

Bu sınıfın seviyesi çok çok iyi olduğu ve herşey ışık hızı ile geçtiğinden benim herşeyi özümseyerek öğrenmeyiş seven oğlum kötü etkileniyor. Mesela bir gün gitmemişti, o konunun hiçbir tarafını takip edemedi sonradan. Dün biraz baktık ama ben de ambale olmuştum o saatte. Üstelik sınav konusu başka, bu konu başka. Bari aynı konular işlense!

Anlayacağınız bu sınıf yaramadı. Oğlum orada kendini başarısız olarak görüyor. E en iyilerinden değil, arada en çok net çıkartan öğrenci oluyor ama bazı sınavlarda öyle düşüyor ki inanamıyorum. Sınıfı ve hocaları da çok sevemedi. Ne yapsam, bir alt sınıfa aldırıp hep orada mı tuttursam sizce. Çünkü ara sınavlara göre düşüp çıkıyorlar. Durmadan sınıf değiştirmek alışkanlıklarına bağlı oğluma iyi gelmiyor. Ama sınıf düşünce ve hep orada kalırsa bu kötü etki eder mi bilemiyorum. Danışılacak doğru dürüst hoca da yok. Hepsi en iyi çocukların peşinde! Geri kalan çok önemli değil. Kolaysa iyi olmayyanları kazandırın! Zaten kafam bozuk.

Arkadaşlar bunalıyorum bu konuda. O sınıfta içine kapanmasını istemiyorum. Seviyesinden düşük sınıfta da kötü olsun istemiyorum... Ne yapayaım ben?

21 Comments:

Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

O hocalara bi kafa atasım var yani.
iyi çocuk zaten becerir.
siz iyi olmayanları iyiy apında görelim hocalığınızı.
Of yaa.nasıl dayanıyorsun bu hocalara?
bence sen yine git, hepsini bir fırçala.
ve o dediğin butik dersanelere geçir oğluşu.
(eldim işte bak. inan senin hatırına,daha gelesim pekte yoktu.:)

11:51 PM

 
Blogger anemon said...

renkleriğim seviçten zıplamak dileğiyle diyorum

vallah renklerciğim bizm bebeler bizler kadar kasılmıyolar sanırm bu sınavlar konusnda senin dedğin gibi bizde bir kaç test çözmeyi kar sayıyoruz benim bebmde hiç sanmıyorum 2oo soru çözsün ite kaka zaten çalısyor
çocuğun içinde varsa bir seyler oluyor anlıycağın
ama yazık ya b bunlar kurmalı saat gibi oldu çocuklar

uyuz oluyorum bu sisteme iylerin üstlerine gitmelerinie tabi onlardan menfaat sağlıycaklar yıl sonu bakın biz basardık bu öğrenciye buratyı kazandırdık diye benim de bildğim yeersizle uğrasmalrı aslında ama öyle olmuyor gecen yıl dersande calsıtım oradan biliyorum
şu sorununa gelelim
arkadasım sen bilirsin oğlusunun durumunu izle kinmi çocuk basarılaraın içinde olunca hırs yapar daha iyi olmak için kimide

içlerinde kendini yeretsiz görünce hırsını ve güvenini yitirir
orta bir sınıf yokmu ?
dersanade oraya alsan o sınıfta kendine güvene i artıp daha cok çalısırmı ben zaten basarbiliyorum diye günlük 200 testi her cocuk kaldıramz
bir yerleri kazacaklar diyede çocuklrımızın ruh sağlığından etmeylim ne dersin sadece bir fikir anlatabilimmi bilmiyorum buradan
en gülei oğluşunla konus acıkla durumu bakalım o ne diyecek birde seninkide benimki gibi kendi basına ders calısmayanlrdan olunca dahada zor yoksa sen işteyken okuldan gelince çalısyor olsa cok sorun olmaz

12:18 AM

 
Blogger Annelog Atölye said...

Kapasitesinin üzerinde zorlanması kendisi hakkında başarısız olduğu, ne yaparsa yapsın diğerleri gibi olamayacağı hissi uyandırır diye düşünüyorum Renklercim. Halbuki her çocuk kendi kapasitesine göre değerlendirilmeli, bir ay önce nasıldı şimdi nasıl diye. Diğer çocuklara göre değil. Kendini geçmeye çalışmalı sürekli. Ama rehberlik öğretmenleri konuya farklı da bakabilir. Danışmakta fayda var.

12:19 AM

 
Blogger Mutluveumutlu said...

Örtünün yine süper olacağından eminim, kahve üzerine renkli çiçekler iyi fikir bencede. Çiçekleri bir desen vererek koysan üzerine nasıl olurmesala bir köşede çok yoğunken, diğer köşeye doğru azalsa filan.
Oğluşunun sıkıntısınıda nalayabiliyorum, bende orta son sınıfta, okulda seçme bir sınıfa seçilmiştim ama başarım düşmüştü açıkçası. Umarın oğluşun sınıfa en kısa zamanda alışır.
iyi haftalar canım...

2:02 AM

 
Blogger Alphecca said...

Bu soruları oğluşuna sorsan daha iyi mi olur acaba diye düşündüm Renkler?

Belki biraz konuşmak, dertleşmek iyi gelir, ne bileyim ?

2:27 AM

 
Blogger renkler said...

Damlacıkım, hoşgeldin:-) Yazı yazdın mı bakacağım birazdan...

Ben zaten bir müddet önce bayağı bir haşlamıştım hocaları. Şu sıralar haşlamaya bile vaktim yok ama Cuma gideceğim zaten sınav var. O zaman Müdür ve rehberlik hocası ile biraz daha konuşacağım. Butik sershaneler iyi aslında ama bu tip kalabalık dershanelerde sınava, teste ve rekabete daha iyi alışıyorlar. Ama seneye düşünebilirim. Bu seneki sonucu bir görelim. Bu dershanenin de iyi yanları var aslında. Testleri çok iyi hazırlıyorlar, kitapları çok iyi anlatıyor... Offff...

3:21 AM

 
Blogger sofi said...

Bende Çocuk Gibi düşünüyorum, en iyi cevabı oğlun bilir çünkü o içinde yaşıyor birebir, hiç yönlendirmeden sor bakalım ne istiyor, ne hissediyor, sonra avantajları ve dezavantajları birlikte değerlendirirsiniz.Sevgiler...

3:21 AM

 
Blogger renkler said...

Civcivciğim, bu sınıfın altı da iyi seviyede aslında. Oradan başlamıştı bizimki, sonra üst seviyeye aldılar. Aslına bakarsan oğluş tam arada kalıyor. Yani bazen çok iyi puan alıyor, bazen düşük... Dengesiz biraz.

3:22 AM

 
Blogger renkler said...

Annelogcuğum, rehber hocası ile konuştum. Rekabete alışsın, ümitsizliğe düşmesin, puanları iyi diyor, çıkıyor işin içinden. AQışsın iyi de çocuk hemen değişir mi... Bir daha konuşacağım ama çok işe yaramıyor.

Çok fazla sınıf değiştirmeleri iyi değil aslında...

3:24 AM

 
Blogger renkler said...

Mutlucuğum, sağol canım... Asıl masanın üst kısmına serpiştirmeyi, fiskosun ise kenarlarını işlemeyi düşünüyorum. DFiskosun üzeri çok dolu ve alan küçük çünkü... Bakalım ne olacak. Zaten bu hızla bir yılda biter!

3:25 AM

 
Blogger renkler said...

Çocuk gibiciğim, zaten hep onunla konuşuyoruz bu konuyu. O da karar vermiş değil. Sanırım iyi sınıftan aşağıya geçmeyi de pek istemiyor. Bir de son haftalarda azıcık alıştı. Hatta herşey iyi gidiyor diye düşünüyordum. Hocası da telefon ile arayıp alıştı filan demişti ama dün yine zırıltı koptu evde. O nedenle kararı ben vereceğim, O da kabul ederse uygulayacağpız. Zaten son sınavı kötüydü, büyük ihtimalle sınıfı düşer gibi geliyor.

3:27 AM

 
Blogger renkler said...

Soficiğim, çocuk gibiye de söylediğim gibi sürekli konuşuyoruz bu konuyu ama O da şu olsun demiyor. Dese zaten onu yapacağım. Psikolojisi daha önemli benim çocuğumun. Bu hafta karar vereceğiz. Cuma günkü sınavda belki iyi not alır ve motivasyonu yükselir...

3:28 AM

 
Blogger HAYAT said...

ah be cnm ben sizin şu işi anlamdım gitti ya böylede olmaz ki ama bu ne ya 200 soru üniversiteye mi hazırlanıyor çocuk yoksa oks'ye mi çocuklara acıyorum yani böylede olmaz herkesin bir kapasitesi vardır bunlar daha genç beyin daha hayatla yen tanışıyolar hoppala testlere ilerde çocuklarımıza nasıl eğitim vericez hiç bilmiyorum

6:01 AM

 
Blogger renkler said...

Hislerciğim, sorma! Aslında test kötü bir eğitim değil. Yani bence yazılıdan daha çok kafa çalıştırıyor. Ama cümle kurmak, anlatım gibi yetenekleri de yok ediyor. Okulda yazılı, dershanede test, kafa da karışıyor tabi çocuklarda!

7:19 AM

 
Blogger [ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Çok zor bir durum. Bence Maviş'in fikrini sormakta fayda var. Eğer orada mutluysa ve bu kıyaslanma ve hırpalanma durumu ..ki sanırım öyle.. ona zarar vermiyorsa kalabilir aslında. Yahu yazık bu yavrucaklara. Çocuklar çok hırpalanıyorlar bu yarışta. Elbette anneler de. Kolay gelsin canım..

7:19 AM

 
Blogger Muhabbet Çiçeği said...

Canım benim, merhablar. Sıkınıtını çok iyi anlıyorum bir hoc aolaraktan. Çoğu dershane hep iyi sınıf üzerine düşer gerisiyle ilgilenmez. Senin oğluşun dershanesinde durum nasıl bilemem tabi. Şimdi dershane toplantılarında hep en iyi sınıfın üzerinde durulur. O öğrenciler zaten yolun yarısına gelmiştir, üzerlerine düşülim ve dershanemizin reklamı olsun derler. Tabi her dershane böyle değil canımcım. Neyse tabi öğretmenlerde kurum ne diyorsa yapıyor. Oğluşun o sınıftan kötü etkileniyorsa bence bir alt sınıfa almalısın. Ama orda morali bozulmasın sakın. oğluşu bilinçlendir ve hedeflerini yüksek tutsun. Sınavlarda sınıfına göre ölçmesin kendini eğer alt sınıfa girdirisen.Sen bir düşün, gerekirse kurumlada konuş canım. Öpüyorum kocaman

7:24 AM

 
Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

ben zaten onun için "yine" git dedim.:)
ya bilmiyorum, bence test kitapları alıp sende çözdürebilirsin. "Rekabet" o yaş için çok ağır bir yük.
benim gibi yazan bir çok arkadaş var. sen lütfen çocuğa bu kadar yüklenme. sen evde kendini ne kadar frenlediğini düşünsen bile, yine de çocuğa psikolojik baskı yapacak kadar üzerine düşüyorsundur gibi geliyor bana. İkinizde Allah'ıma emanetsiniz.

9:46 AM

 
Blogger SenaBera said...

Ben de senin sorun üzerine, mutluluktan en son ne zaman havaya zıpladığımı düşündüm de, yok bulamadım... Amin,Allah hepimizi sevindirsin canım.. Benim de aklıma zıplamak değil de, en sevindiğim an olarak son zamanlarda,Sena' nın deneme sınavında iyi bir puan alması geldi. Çocuklarla mı bozmuşuz ne??
Gerçi ben sana bakınca kendimi biraz ilgisiz görüyorum, bir de Sena nın da sınav sonuçları dalgalı. Bir de bazen derslerden kafasını kaldırmazken, bazen de hiç kapak açmıyor.. Sürekli ders çalış diye vıdı vıdı yapan bir anne de olmak istemiyorum.. Çoook zor doğrusu. Sena'nın okul psikoloğu toplantı sırasında, öğrencilerden anne- babaları ile ilgili gelen en büyük şikayetin,
sürekli "ders çalış" demeleri, olduğunu söyledi.Bundan hiç hoşlanmıyor ve olumsuz etkileniyorlarmış ve mümkün olduğunca söylememeliymişiz..:)

Sınıf değiştirme konusunda ise yine Sena nın okulunda ha bire etüt sınıflarını değiştiriyorlar, her sınav sonucuna göre. Öğrencilerin durumuna göre, kimine yalnız konu anlatıyorlar, kimi sınıflara da soru çözdürüyorlar. Oğluşun durumunu ise yine en iyi sen bilirsin canım, hangi sınıf O nun ihtiyacına daha iyi cevap verir?? Konuları hızla anlatıp geçmelrei de hoş değil.. Allah en hayırlı kararı aldırsın!!

Bu arada sobeni de cevapladım canım....

12:04 PM

 
Blogger berfin said...

canım yaa.ben kendimden iyi insanların arasında hiç rahat edemem.ki yaşamıştım üniversitenin hazırlık sınıfında.en iyilerin arasında kaybolup gidiyorsun.ama senden biraz aşağıdakilerin arasında hem daha iyi motive oluyorsun hem hoca seni keşfedip üzerine düşüyor.yani benim fikrim.

1:25 PM

 
Blogger Unknown said...

Bence kendini güçlü hissedeceği sınfta daha başarı olacaktır,kendimi onun yerine koydumda o sınıfta olmak beni hiç mutlu etmezdi kendimi kötü hissederdim,bilmem öyle hissettim işte..

3:03 PM

 
Blogger böğürtlengözün annesi said...

Bende senin oğluş gibiyim, konuları yavaş yavaş sindire sindire kafama yerleştirmek isterim. Bana görede oğluşunun derslerindeki başarısı kadar, sınıfı ile uyumuda önemli. Allah kolaylık versin şekercim hem oğluşuna hem sana...

11:28 PM

 

Post a Comment

<< Home