Tuesday, April 22, 2008

EVİMDE MUTLUYUM BEN!!!!???????

Öncelikle, agresifim!


Şu Taç mıdır nedir, bir firmanın reklamı var ya! Gıcık oluyorum. Ne bu? 3 çocuk dayatmasının ardından kadınları eve kapama planının yalakası reklam tüylerimi ürpertiyor.

Kocacığını sevgi yumağı şeklinde işe yollayan ev hanımımızın mutlu mesut günü gözler önüne seriliyor. Valla ben ev hanımlarını severim, onların seçimine çok da saygı gösteririm. Ama ev hanımlığını en doğru seçimmiş gibi gösteren bu reklamı anlayamıyorum. Bir kadının ayakları üstüne basması, para kazanması, üretmesi, ülke kalkınması ve üretimine destek olması nasıl oluyor da göz ardı ediliyor?

Çalışmak için illa para sıkıntısı yaşamaya gerek yok. Ben Allah'a şükür çalışmasam da iyi kötü geçiniriz. Ama çocuğuma daha iyi standart sağlayamam. Veya kendimi yeterli göremem. Bu benim fikrim. Ama çalışıyorum diye "evimde mutsuz" sayılmam değil mi? Tam tersine işten eve geldiğimde veya haftasonları, tatillerde evimde ne kadatr mutlu olduğumu çok daha iyi anlıyorum ve tadına varıyorum. Bu işyerinde mutsuz olmamı da gerektirmez...

Reklam kız çocuklarına da kötü mesaj veriyor. Bu tehlikeyi de görmek lazım. Bence evinde mutlu mesut yaşayan ve bu şekilde mutlu olan bilinçli kadınlar bile çocuklarının ileride okumalarını ve meslek sahibi olmalarını ister. Aklı başında hangi anne, kızım okumasın, zengin koca bulsun evlensin der günümüzde??? Kız çocukları okusun kampanyaları ile iteklenen ülkemizde böyle bir reklamı tehlikeli buluyorum.

Bunadn böyle asla Taç ürünü almayacağımı da bildiriyorum! Asla... Doğru dürüst reklam koyup özür dileyene kadar.

Beynimizin yıkanmasına dur deyin hanımlar!!!

15 Comments:

Blogger Unknown said...

Evet banada çok abartılı geldi açıkçası...güya evde hanımların gönüllerini almak istemişler ama becerememişler...ben seyrederken vee de şarkının sözlerini dinlerken hade ya diyorum her seferinde..

1:18 AM

 
Blogger Lighter-N said...

Dört koldan "evde oturun, çocuklarınızın annesi olun, evet okuyun ama neden?Çalışmak için değil, çocuklarınızı daha bilinçli yetiştirmek için, kadının yeri evidir" mesajı pompalanıyor.Taçı ben de kınıyorum...Hatta bence taçı mail bombardımanına tutmamız lazım bu salak reklamlarından dolayı!

1:28 AM

 
Blogger renkler said...

Arkadaşlar, ben mail atıp kınadım. Lütfen siz de Taçın web sayfasından mailine ulaşıp görüşlerinizi bildirin.

2:10 AM

 
Blogger KUGUU said...

ben reklami bilemedim
ama galiba televizyon cok seyretmedigim icin
Yine de webine gidip kizacagim, RENKLERcgmi kizdirdilarsa o haklidir bana gorede. (ama reklamda ne oluyor????)

4:18 AM

 
Blogger renkler said...

Kuğucuğum için açıklama: Ev hanımı arkadaşlar sabah eşlerini uğurlarlar mutlu mesut, sonra benim hayatım sıkıcı zannediyorsunuz ama değil, çok muttluyum şeklinde şarkı söyler, havlu kaklar, nevresimlerin üstünde tepinir... Böyle bişi işte... Evlerinde mutlu olduklarını anlatırlar akıllarınca...

4:26 AM

 
Blogger Esra said...

Reklami gormedim ama neden bahsettigini cok iyi anladim. Ben boyle beyin yikamalari yok tehlikeli buluyorum. Cocuk kitaplarinda da "anne babayi ise yollar, evi temizler, yemek yapar vs" yazar ya...

Blogumda cok onceden yazmistim. Fransiz kanalinda bir cizgi film var. Franklin. Bir kaplumbaga ailesi. Baba , sabah kahvaltiyi hazirliyor, anne hazirlanip arkadaslariyla disari cikiyor, baba ve cocuk anneye anneler gunu hediyesi hazirliyor, pasta yapiyor,oynuyor vs. Gonderilen mesaj o kadar acik ki...

annenize deger verin. Babalar da evde ev isi yapar. Anne, kendi basina gezmeye cikabilir. Baba ile zaman gecirmek lazim. vs....

5:18 AM

 
Blogger renkler said...

Süpermiş Esra:)

6:00 AM

 
Blogger Muhabbet Çiçeği said...

Bencede canım. Kadınlar ayaklarının üzerinde durabilmeli. Ben öğrencilerime sürekli bu mesajı veriyorum. Sevgiyle kal canım. Öptüm

10:22 AM

 
Blogger anemon said...

renklerim bende bir ev hanımı olarak bana b,le abartılı geldi bende elçin gibi hadi diyorum şartlar ve konumnlar bizleri evde durmaya itmiş olabilir ama cevremdeki herkesi uyarıyorum meslke sahibi olma acısından ve ailemi kesek elimde diplamamlı bir meslek olaydıda isteyerek evde otursydım
ki hala calısmak cok istiyorum
gecen yıl deneim calıstım ama basındanbu duruma alısk olmayan oğlumundersler yere serilince yanlıs bir zamanlma yaptığımı anladım
belkide anne olarak sucun en büyüğünü kendime attım ,,,
anneler calıspta babalrın daha fazla vakti varsa cocuklarınla ilgilenmeliler bence biz o zamanlar böyle olmadı tabii
neyse
reklamın iyi si kötüsü olmaz derler ya nasıl olmaz cocuklar bunları çok güzel beyinlerine işiliyorlar
sanıyorlar ki tülünü pedesini değiştiren evini süsleyen kadınlar evnde hep mutlu yada
ev kadınları için hayat bundan ibaret
yine karısk bir yorum oldu ama
yanlıs yazdığım bir yer olursa
sor ben o kısmı aydınlatıyım canım
öpüyorumm

11:53 PM

 
Blogger yüxexeratonin said...

katılıyorum..
reklam değil koca bi saçmalık..imkanı olan her bayan çalışmalı ; imkanı yoksa yaşam şekliyle mutlu olmasını bilmeli tabii de çalışmak (bay-bayan)
insana,bi işe yaradığı hissini veriyor,insan hayatını anlamlandırıyor..
ben mutluyum -şırnak'ta çalışıyor olsam da-

2:41 AM

 
Blogger Girls On Blog said...

Yahu bizim neyimiz abartılı değil ki:( bende çok tehlikeli buluyorum ve belki de hatta gizli gizli beyin yıkama politikaları bunlar...
Renklercim geri dönmene sevindim.öperim

11:56 PM

 
Blogger [ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Evet evet... beni çok özendiriyor mesela. Akşama kadar havlu koklasam ve bornoz katlasam.:) Bir ara da araba reklamı vardı. Şimdi detayını hatırlamıyorum. Hatun, kocasına cilve yapıyordu araba alsın diye. O daha da gıcık birşeydi.:(

12:00 AM

 
Blogger böğürtlengözün annesi said...

Akşam denk geldi reklam, hemen aklıma sen geldin. Yazını okumuştum önceden ama reklamı seyretmemiştim.
Ay komik ya, lan bi kere kıyafetleri komik, ben dışarı çıkarken o kadar şık olmuyorum, evdeyken koca gün saç baş hakgetire,kıyafet dersen pijama terlik :)
Bide bu hatunları çoluk çombalağı yok heral, olsa görürüm ben onları sabah sabah ev öylemi olur ...

1:05 AM

 
Blogger uykucu said...

ay o reklamdaki manken kızların hepside ev hanımımı cidden:)hiç çocukları olmamış heralde fit vücut!!yada para bol estetik yaptırmışlar:))nerde bunlarda 3 çocuk doğuracak cesaret!!

7:04 AM

 
Blogger yalnızlar kraliçesi said...

bilinçli yapılan şeyler bunlar, göze kulağa hitap ederek, yaşam biçimi haline getirmek amaç.. farkına varalım artık.

6:20 PM

 

Post a Comment

<< Home