Monday, April 28, 2008

Margarin sorunsalı!

Bir bilen varsa bana anlatsın! Şimdi yıllarca öcü diye baktığımız margarin sağlıklı bişi miymiş???? Hani çocukluğumuzda margarin furyası vardı. Çocuklara sanalı ekmekler sürülür sürülür verilirdi. Gerçi biz margarinden hazzetmezdik. Her zaman tereyağını sevmişimdir. Çocukluğumda acıktıkça taze ekmeğe (sıcak tercih edilir) tereyağ sürülür, sonra da sevdiğim yumuşak beyaz peynir ile harika bir aperatif haline getirilirdi. Neyse ben yemesem de bizim nesil margarinli ekmekleri lüpletip durmuştu.

Sonra bir gün margarinin aslında ne iğrenç bişi olduğu açıklandı. Hepimiz korktuk ve hayatımızdan çıkarttık. Yemek tarifleri televizyonlarda anlatılırken bile margarinin yerini sıvıyaş aldı... Ayçiçek yağı hayatımıza girdi. Biz is zeytinyağına ağırlık verdik... Keklere bilem sıvıyağ konmaya başlandı ama ben burada becel gibi daha az ürkütücü yağlar kullandım. Kek ve poğaça dışında margarine el sürmedim...

Margarin o kadar öcüydü ki mail zincirleri ile margarin sunumları yollanıyor ve burada günlerce dışarıda kalıp bozulmayan, sineklerin bile üstüne konmadığı iğrenç kimyasal besin olarak adlandırılıyordu...

Şimdi ise "mükemmel anne veiş kadını" Neşe ablamız ve başkaları reklamlara çıkıp margarini öve öve bitiremiyorlar!!!

E ne oldu şimdi? Hayır Bir gün biri çıkacak da "sebze meyve sağlığa çok zararlı sakın yemeyin" veya "kızartma cilde çok faydalı" veya "zeytinyağ yiyen 40 ına gelince çöker" filan diyecek diye ödüm kopuyor!!!

Biri bana anlatsın!

17 Comments:

Blogger Esra said...

Margarin ureticileri zor durumda kaldi demek... :-)
Evet haklisin, patates kizartmasi cilde faydali der gibi birsey.
Ekonomi politikasi...

2:48 AM

 
Blogger Girls On Blog said...

Tabi canım margarin satışları innaılmaz düşmüş.Margarin sanayicileri derneğinin organizasyonları ve reklamları o gördüklerimiz.Ben de aynen senin gibiyim margarin konusunda.
bizim için hep öcü kalıcak demek ki:)

3:46 AM

 
Blogger KUGUU said...

Canim iyiki bu konuya deginmissin. Daha dun bir universitenin (Hacettepe) diyet ve beslenme bolumunden bu konuda yayinlanan bir yazi email ile geldi

Kesinlikle dogru degil, inanmayin ve yemeyin.

6:02 AM

 
Blogger Nasıl geçti habersiz... said...

canım harika bir konu.nede güzel anlatmışsın. ben bir gün "suyu o kadar çok içmek zararlıdır", ve "hamile kadınların sürekli ultrason çektirmesi zararlıdır" açıklamalarını bekliyorum.
ama inanıyorum bunu dedikleri zaman doğru birşey demiş olacaklar.
özledim seni ve çooook öptüm.

7:09 AM

 
Blogger Unknown said...

bende bu reklama hayretle karşılaştım nasıl yani oldum daha durun bakalım neler öğrencez nelere dayatılacağız...

7:54 AM

 
Blogger gazel vakti said...

Reklama poposuyla gülenlerden biride bendim. Kimi kandıracaksalar artık. Bizimm nesil ve bizden bi öncekilerden umut beklemsinlerde, yazık bizim çocuklar inanırsa o kötü.

3:01 PM

 
Blogger Mutluveumutlu said...

Bencede margarin tüketimi azalınca, böyle bir politika geliştirdiler demekki :) Karışık bir durum gerçekten... İnsanların akıllarını karışıtıyorlar.

10:28 PM

 
Blogger Annelog Atölye said...

Yok yok eski usul devam, margarin beni ikna edemedi..

10:55 PM

 
Blogger [ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Ya ben yine kaçırdım bak. Margarin iyi bişey mi diyorlarmış şimdi. Eeee napıcaz. Reklamda diyorsa doğrudur. İtiraz yoook. Size de yaranılmıyor anacığım.:)

2:32 AM

 
Blogger Bocuruk said...

Çocukluğumda ıspanak yiyen Temel Reis'in nasıl güçlendiğini seyrederek, ıspanakta demirin ne kadar çok olduğunu dinleyerek büyüdüm. Aaaa birgün gazetede bir haber ıspanakta aslında demir memir yok diyor. Güler misin ağlar mısın? Bir dönem kuşburnu çayı her derde deva iken şimdilerde yeşil çay var. Nar suyu, üzüm suyu, fındık, badem, ceviz, avakado sıralarını savdılar gibi:) Az satılan ne varsa bu yöntemle stoklar eritiliyor diye düşünüyorum. Kırmızı et kolesterol yapıyor belli bir yaştan sonra az yenmeli diyenlere karşı atalarımız gibi beslenme diyeti öneren karşı bir grup var. Ben diyorum ki okumuş-yazmış bilinçli insanlar olarak kendi mantık süzgecimizi kullanalım. Gerisi çıkarcı çevrelerin değişik oyunları. Meslek etiği falan da hak getire. Para yönetiyor dünyayı:((
Bu arada iyi olduğuna, ara vermediğine, bitirmediğine çok sevindim gerçekten. Sık gelemesem de geldiğimde seni burada görmek istiyorum!
Sevgilerimle...

5:54 AM

 
Blogger kakaolusevgi said...

Kesinlikle margarinin zararlı olduğuna inannıyorum,plastik maddesinden sadece bir molekül farklı olduğuna da,sineklerin bu yüzden konmadığına da.
kesinlikle margarin üreticilerinin politikası.
Ama diyetisyen ve bilinmiş bir annenin de bu reklamda oynamasını aklım almadı.
Herşey para mı ya?

6:40 AM

 
Blogger uykucu said...

aynı şeyleri düşünüyoruz bende takmıştım kafaya !aman be her dönem bişi kötü bişi güzel, şimdide margarini aklamaya çalışıyorlar yakında zeytin yağına kusur bulunur yok olmadı onun yerine kanola yağı derler bu böyle sürer gider kanımca:))

6:59 AM

 
Blogger el*ff said...

margarine hayırrrr....
gazetelere uzmanlara bakarsan insan neye inanacağını şaşırıyo bi gün öyle bi gün böyle söylüyolar...
ekonomik duruma göre elde ne fazla varsa sağlıklı olan o oluyo...
en iyisi ben ce yağlardan çeşit çeşit dengeli şekilde kullanmak...
tabii zeytinyağı baş köşede...

11:05 AM

 
Blogger anemon said...

vallah bende sasırdım renklerim görünce ne yiyeceğimii ne yapacağımızı sasırdık ben margarine hayatımızdan cıkaralı cok oldu hamur işleri dısında ratık plavı bile zayetin yağla yaıyorum ama hala pazar sabahlrı bile olsa terağ yemekten cok hozlanıyorum bu umanlrı ben anlayamdım bence onlarda anlayamadılar bunlar gercek mi yok sa bir pazar mı

1:22 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Bu margarin ve ta. reklamına ben de çok fena taktım. Bİrgün sağlıklı olan öteki gün zararlı oluyor. En iyisi kendi içgüdülerine güvenmek galiba. Ev kadını reklamına gelince berbat! Gün geçtikçe üniversite bitirip ev kadınlığında karar veren, işini bırakıp ev kadını olanların sayısı hızla artıyor...Şahsen ben çalışırken kendimi evimde de dışarıda da daha mutlu hissediyorum. Reklamda dediği gibi bütün günü havlu koklayıp geçiremem ben :) Sevgiler...

Bu arada blogunu kapamayı düşünen tek sen değilsin. Bu sıralar ben de ciddi ciddi düşünüyorum.

1:46 AM

 
Blogger Muhabbet Çiçeği said...

Haklısın vallahi canım. şaşırdık. brigün birine yararlı diyorlar ertesi gün yok yok zararlı diyorlar. Dengemiz bozuldu yahuu:))
Öptüm

11:02 AM

 
Blogger gülücüklerim benim said...

ya beni hiçbir reklam margarinin sağlıklı olduğuna inandıramaz. Bugün bir arkadaşımın çapa tıp/ta yatan oğlunu ziyaretine gittim Arkadaşım oğluna hazır meyve suyu içirirken doktoru içeri girmiş,meyve suyunu görünce 'hazır meyve sularını bırakın çocuklara içirmek siz dahi içmeyin, tekkelimeyle KANSER demiş yani duyurulur.

11:57 AM

 

Post a Comment

<< Home