Friday, August 22, 2008

Spor...

Olimpiyatları takip etmeye çalışıyorum. Ne kadar zaman bulabilirsem öyle çok fazla değil... Bu arada Çin gözlerimi kamaştırıyor! Kürek yarışı gibi güç ve iyi bir vücut yapısı gerektiren sporda bile bayanlarda ikincilik kazandılar, artık ne denebilir ki! Süperler... Ç,n sadece spor dünyasında değil her alanda dünyanın yükselen ülkesi... Durdurmak kolay değil onları...

Neyse, asıl konum bu değil. Konum olimpiyatlarda ülkemizin durumu... Spor konusunda başarısızlığımızı yeni fark ettik gibi davranıyoruz... Devletin başı bile bu konuda kızgın. İyi de "ne ekersen onu biçersin?" atasözümüzü ne çabuk unuttuk???

Bir kere artık bir silkinip kendimize gelmemiz lazım! Spor konusunda gelişmek için neler yapmalı, neden buradayız diye düşünmeliyiz... Bir kere devşirme sporcular ile bir yere gelinmez, nitekim gelinmedi de... Gelinse de bu sadece kendimizi kandırmak değil mi. Bizim olmayan, bizim yetiştirmediğimiz insanlar ile başarı kazansak ne olur, kazanmasak ne olur...

Bunun yerine Türk çocukları daha küçüğkken araştırılmalı, yetenekli çocuklar tespit edilmeli ve sonuna dek yetiştirilmeli... Haaa, burada devşirme hoca kullan! Bilgisini al, yardımını iste... Ama Türk çocuklarını, Türk desteği ile yetiştir... Belki bunun sonucunu hemen görmeyeceksin, ama bir yerden de başlamak lazım:)

Sibel Özkan ve Nurcan Taylanın yetiştirme yurdunda büyümüş çocuklar olduğunu duymuştum. Hatam varsa düzeltin. Bu güzel bir fikir. Yetiştirme yurtlarındaki çocuklar denetlenip yetenek, vücut tipi ve eğilimlerine göre yetiştirilebilirler... Türkiye'de ne yetenekler var kimbilir. Doğu gezilebilir... Biz durumu Allaha şükür fena olmayan aileler belki çocuklarımıza spor yaptırıyoruz ama asıl yetenekler gizli kalıyor olabilir... Doğudaki bir çocuk müthiş bir basketçi olamaz mı?

Ne yapılacağını bizden daha iyi bilen ve kararlı spor yöneticileri istiyorum...

10 Comments:

Blogger Bng.U said...

Renklercim söylecek bir söz bulamadım aynen katılıyorum.. :)

12:43 AM

 
Blogger özii said...

Ve gençlerimize , çocuklarımıza özgürce spor yapabileceği imkanlarr....

1:01 AM

 
Blogger [ fiкяiмiи iиcє güℓü ] said...

Renklerim, öncelikle hoşgeldin.

Teniste Hülya aplama tek rakip sensin dimi?:))

İyi de canlı seyredemiyoruz ki. Çok sinirleniyorum, yarım yamalak seyretmelere. Ve genç sporcularımızı bulunup yetiştirilmesi, böyle hezimetler yaşanmaması adına bütün söylediklerine katılıyorum.

Özlemişim seni...

2:39 AM

 
Blogger uykucu said...

nerelerdeydin hoşgeldin..ne demek sporda iyi değiliz futbolumuz varya oraya dökülen paralardan diğerlerine fırsatmı kalıyor olipiyatlar sayesinde başka dalların varlığından haberdarız.yok bizim devlet sadece madalya kazanamayınca kızar, alt yapıya ne gerek .hatta olimpiyat için bile alt yapısız talibiz ya!!!yurtlar hakkında söylediklerine katılıyorum ah keşke..

4:08 PM

 
Blogger Unknown said...

bende sevinemedimki alınanlara bizim değilmiş gibi tam ruh yok gibi değilmi..hoşgeldin..teniste en büyük renklerrrr...

2:51 AM

 
Blogger Damak Tadı said...

This comment has been removed by the author.

3:57 AM

 
Blogger Damak Tadı said...

Çok güzel yazmışsın ve ben inan yazacak bir şey bulamadım..))Bazen utanıyorum,bazen hırslanıyorum,bazende....




Sevgiler ca

4:01 AM

 
Blogger Muhabbet Çiçeği said...

Hoşgeldinn canım, özlettin kendini.
Güzel bir konuya değinmişsin. Sana katılıyorum. Bencede sporu çok hafife alıyorlar.Nice yetenekler farkedilmiyor bile. Sevgiyle kal canım.

11:33 PM

 
Blogger kakaolusevgi said...

hoşgeldin canım,
özlettin kendini

4:10 AM

 
Blogger Damak Tadı said...

Canım, bende sana ve güzel ailene bereketli,sağlıklı,huzurlu bir ramazan ay'ı diliyorum..))

Öpüyorum yanaklarından ve sevgilerimi gönderiyorum..

Anneciğinde ellerinden öpüp hayırlı ramazanlar diliyorum..

4:10 AM

 

Post a Comment

<< Home