Monday, February 15, 2010

Ah bu kilolar!

Diyete girdiğimi söylemiştim... Ne zaman girmedin ki demeyin:) Biliyorsunuz yıllar önce çok da katı olmayan bir diyet programı ile ideal kiloma düşmüştür. Sonra geçen kış epey kilo aldım. Yani diyebilirim ki hayatımda ulaştığım en üst kilodaydım:( Sonra bir silkindim. Hala genç ve güzelken (:P) vücuduma bu kötülüğü yapmamalıyım diye düşündüm. Sadece görsel anlamda da değil vücudumuza bu yaptığımız onu sağlıksız bir yola sürüklemekten başka birşey değil! Tamam 12 kilo vermeyi başardım da... Üstelik sadece yediklerimi azaltarak... Fakat son bir iki aydır yine gelsin güzel yemekler, gütsün tatlılar şeklinde bir "dolce vita" sürerekten 5 kilo aldım.

Yine dur demenin zamanı! Vücudumuza 10-15 kilo fazladan taşıtıp onu hamal yapmanın bir anlamı yok. Cidden kendimi iyi hissetmiyorum o fazlalıklarla! Yeniden incecik Renkleri görmek istiyorum aynada:)

Şimdi rejim planım şu: Heşeyi aynen yiyeceğim (tatlı ve hamurişini az tutarak tabi) Fakat miktarı hafif sebze ve meyva dılında 1/4 oranına indiriyorum. Tatlı ise ancak çok krize girersem bir küçük parça bitter çikolata (hem bu işin psikolojik yönü var dimi:))

Sabahları en kolay atlattığım öğün. Çünkü zaten kahvaltıyı çok severek yemem. hatta bana işkence gibi gelir bazen. 1 kepekli ekmek azıcık peynir ve bir kaç zetine (yanında bolca roka- evet evet sabah sabah) haftasonları birer yumurta ekleniyor

öğlenleri: İşyerinde çok seçeneğimiz yok diyet anlamında... Bir çok yemek yeeri ve seçeneği var ama diyetseniz bu durum sadece işkence çekmenize neden oluyor... Ben de genelde şu gruplardan seçiyorum öğle yemeğini:

1) bir kase çorba- 1 dilim kepekli ekmek ki bu en sevdiğim kış aylarında
2) Kepekli ekmeğe beyaz peynir ve domatesli küçük boy sandviç ve ayran (eğer masamdan ayrılamayacak kadar yoğunsam)
3) ızgara köfte- yanında 3 kaşık pilav
4) Yarım porsiyon sadece döner- ayran
5) Bir adet lahmacun- ayran (iş arkadaşım lahmacuna bayılır. ben de severim. bazen krizimiz tutuyor. Rejimle bağdaşmazmış gibi görülse de 1 adet lamacun 250 kalori. o nedenle ızgara köfte yemenizle çok farkı olmuyor. Haftada bir ödül olarak yenilebilir)

Akşam: Ne varsa işte... Az ama... Daha çok sebze ve tavk yapıyorum. Ve yanında bol yeşillik tüketiyorum. Roka, tere, taze soğan, marul. ben zevtinyağ- limonlu karışık salata yerine bunları ayrı yemeyi seviyorum. Bu da daha az kalori demek:)

Gece mutlaka meyve yiyoruz. Ve tabi ikindide...

Onun dışında zaten abur cubur alışkanlığım hiç yok...


1 haftada 2.6 kilo verdim. ama ilk hafta hep kolaydır bilirsiniz:)

Öptümmmm... Renkli günler...

9 Comments:

Blogger böğürtlengözün annesi said...

Ya bende şu an kötü durumdayım kilo bakımından, dediğin gibi resmen vücudumuza hamallık yapıyoruz. Ne diyeyim kolay gelsin bizlere...

12:08 AM

 
Blogger renkler said...

canım istersek veririz... ama çok zor tabi. keşke o kadar almasaydık. ama bir yerden başlayıp da vermek şart:)

1:50 AM

 
Blogger Damak Tadı said...

Bende başladım bakalım ne olacak sonucu,çok merak içersindeyim canım..)

2:39 AM

 
Blogger renkler said...

kolay gelsin sana da Gülcüğüm. o kadar güzel yemek ve tatlı yapıyorsun ki, nasıl dayanacaksın???

7:39 AM

 
Blogger SUNSHINE said...

Tebrik ederim...en iyi cozumu bulmussun az ve saglikli yiyince oluyor..bende yillarca diyet listelerine uyduktan sonra olmayacagini anladim..

8:49 PM

 
Blogger BenimProje said...

renkler´cigim boyun kac kac kilosun, nekadari olmak istiyorsun? Bence gayet güzel bir liste hazirlamisin kendine, haydi bende takibindeyim : )

5:34 AM

 
Blogger seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
Çay Kazanı

9:55 AM

 
Blogger seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
tost makinesi
döner makinesi
çay kazanı
Endüstriyel Mutfak
sanayi tipi mutfak
çay makinesi
remtamutfak.net
Döner Makinası
çay kazanı
çay makinası
tost makinası
ızgara
endüstriyel mutfak
Tek Parça izle
Tek Parça izle
cerciko.com

3:21 AM

 
Blogger seolara said...

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak Malzemeleri
Etsiz Çiğ Köfte Tarifi
Patatesli Börek Tarifi
Mercimek Köftesi Tarifi
Biber Dolması Tarifi

6:42 AM

 

Post a Comment

<< Home