Tuesday, March 09, 2010

Yetenek sizsiniz...

Bu sıralar yetenek sizsiniz Türkiyeyi izler oldum. Açık söyleyeyim bu programın daha başlama tanıtımları sırasında çok dandik bir program olabileceği riski olduğunu düşünmüş ve önyargı ile bakmıştım. Daha önceki yetenek yarışmaları komiklik yapmaya çalışan zibidilerin ve sesi berbat olup da bunun farkında olmayan karga seslilerin elinde komedi programı olmaktan öteye geçememişlerdi. Tabi kendi içinde kategorileşmiş ses ve dans yarışmalarından bahsetmiyorum. Bu karma yeteneklerin kısa kısa görüntülerle denendiği yarışmaları kastediyorum.

Ön yargımla beraber ilk programlar bizim evde izlenmedi. Arada eşim ve oğlum baktılar ama ben izlemedim. Aslında belki de iyi yaptım. Ön elemelerde cidden kötü yarışmacılar olduğunu düşünüyorum. Fakat ne zaman iyiler seçildi, kötüler temizlendi, yani yarı final seçmeleri başladı ben de programı izlemeye başladım.

Doğruyu söylemek gerekirse Acun bu işi biliyor. Neyin tutulacağını iyi biliyor ve doğru programları seçiyor. Bu da onu başarıya götürüyor. Fakat bu durum onun programını çok beğendiğim ve eleştirmeyeceğim anlamına gelmiyor tabi:)

Bir kere şunu hiç anlamıyorum: Neden yarışma başlar başlamaz yarışmacılara oy verilmeye başlanılır? Bu son sıradakilere haksızlık olmuyor mu? Normal olarak önceden kimin çıkacağını bilmiyoruz. İlk yarışmacıya istenilirse bir çok oy yollanabilir ama son yarışmacının şansı aynı mıdır? Bu durumu haksızca buluyorum.

Erovizyon yarışmasında her ülke dinleniyor, en sonunda 10-20 dakikalık bir kısımda oy veriliyor. Bu doğru bir uygulama. Aslında yetenek sizsiniz de ilk yarı finalde de aynı uygulama sözkonusuydu ve bravo demiştim. Sonra bundan vazgeçtiler. Bu durumu da size hemen açıklayayım: İlk programda telefon gelirinin hepsi (ya da bir kısmı- bu konuda da Acunun farklı ve çelişen ifadeleri olmuştu) yardım için verilecekti... Şimdi nereye bağışlanacaktı hatırlamıyorum. Yani çok telefon edilmesi çok ticari bir kaygı gerektirmiyordu. Fakat o hafta gelen telefonlara bakmışlardır ve elde edilecek gelirin düşüklüğü canlarını sıkmış olmalı ki 2 küsur saat süren yarışma boyunca telefonlar işletildi!

Bizden kaçmaz:P Ticari bir gelir elde etmek en büyük hakkınız ama haksızlık oluyor ve biraz açgözlülüğe kaçıyor bu durum...

Bir de küçük çocukların bu programa katılmasına kesinlikle karşıyım. Tamam o çocukların çoğu yetenekli ama böyle bir strese sokulmalarına çok çok çok karşıyım. Çocuk biraz çocuk olmalı... Yetenekleri ile bir yere gelmek için çok gençler bence. Hem konservatuarlar var... orada eğitim alıp bu yeteneklerini kullanmaları daha doğru.

Yetenekli çocukların anne babalarının hırsına şaşıyorum. Çocukları psikopat bile yapabilir bu durum. Sevinçte, heyecanda, üzüntüde aynı yüz ifadesi ile bakan donuk çocukları görüyoruz bazen. Bu benim kanımı donduruyor!

Ayrıca herşeyin küçüğünü, sevimlisini seven, ajitasyonlardan etkilenen duygusal milletimiz çocukları oysuz bırakmıyorlar sağolsun. Bence yanlış... Ama tabi doğru bulana da, çocuklarını oraya gönderenlere de saygım var...

Başkaaa... Gelelim sevgili jurimize. Hülyacım zaten çok entellektüel bi hatun!!!!!!!! Zekice konuşmaları ile büyülüyor!!!!! Bayılıyorum!!!!!!!!! Yine en iyisi arada gıcıklık yapsa da Ali bey... Aslında juri bu yarışmada en gıcık olduğum kısmı oluşturuyor... Bir kere konularında uzman insanlar nerede??? Nerede profesyonel yorumlar? Ses yeteneğini irdelemek bu ülkede Hülya hanıma kaldıysa çok yazık diye düşünüyorum...

Ama pardon! Bu bir eğlence programıydı değil mi? Amaç popülerlik ve para toplamaktı... Unutmuşum:)

Yine de izletiyor ya! Siz ona bakın. Ben bile izliyorum... Ama yemekteyizi de izliyorum... Yani çok olumlu bir durum değil benim izlemem:PPP

17 Comments:

Blogger Tijen said...

Oh be renklerimize kavuşmak güzelmiş. Bol enginarlı bir bahar diliyorum...

4:24 AM

 
Blogger renkler said...

ahaha evet canım...bir de taze sarımsaklı:) bol bol yiyebilmek umuduyla...

7:42 AM

 
Blogger Unknown said...

seyrettiriyor valla her ikiside yapacak bir şey yok gibi:)))

1:20 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Hmm that's very interessting but to be honest i have a hard time determining it... wonder how others think about this..

1:33 PM

 
Blogger ganfi said...

aynen katılıyorum:)ama o oylamanın ilk kişiden itibaren başlaması bence pek fark yaratmıyor bu hafta gördük ki en son çıkan maykıl birinci olduuu!ilk elemelerde de fazla kötüler yoktu renklercim adamlar iyi ayarlamışlar sanki ...

8:14 AM

 
Blogger - said...

ay canım ya sen döndün mü ????? sashaya yorum yazmışsın orda gördüm, hoşgeldinnnn. Sanki bir dostumun izini kaybetmişim de şimdi bulmuşum gibi sevindimmmm

Yazmaya devam

12:31 PM

 
Blogger renkler said...

Elçincim, sonuçta amacına ulaşıyor. hani reklamın iyisi kötüsü olmaz diyorlar ya, gıcık olmamız da onları izletir şekle sokuyor belki de:)

6:01 AM

 
Blogger renkler said...

Ganfi, bazen öyle olabilir ama yine de etkisi de olduğu durumlar da olur diyorum ben:)

6:02 AM

 
Blogger renkler said...

kelebekim!!! evet döndüm ama senin bloğuna giremiyorum:(

6:03 AM

 
Blogger MAVİ TUTKU said...

Acun gerçekten işini biliyor..başta banada öyle gelmişti ama sonrası baya renklendi.

8:29 AM

 
Blogger Damak Tadı said...

Ben hiç izlemediğim için yorum yapamıyorum tatlım..Öperim en kocamanından..Sevgi ve bahar çiçekleriyle..)


Not:Annecik nasıl? Neler yapıyor? Ellerinden öp benim için canım.)

8:36 AM

 
Blogger renkler said...

gülcüğüm annem iyi maşallah:) umarım senin annecin de iyidir:) yaşamaya çalışıyoruz işte hepimiz.

3:22 AM

 
Blogger - said...

canım mail adresin neydi hemen ekliyim

12:19 PM

 
Blogger Oya Kayacan said...

Acayipiz biz Türkler. Kör topal hakkı yemeyiz... Çocuklara kıyamayız... Son iki üç programa baktım ara ara, içimi kıyan kim varsa finale kaldı!

1:35 AM

 
Blogger renkler said...

kelebekçiğim,

15 gündür istanbulda değildim ancak bakıyorum:

hayatinrenkleri_renkler@yahoo.com.tr

2:07 AM

 
Blogger seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
Çay Kazanı

9:54 AM

 
Blogger seolara said...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com

7:12 AM

 

Post a Comment

<< Home